Hierna m’n mailtje naar citroen België
Beste,
Ik onlangs moest ik bij m’n nieuwe Citroën C4 m’n achterwiel vervangen door lekke band.
Eerder had ik de wagen al eens opgekrikt om een anti-statische strook er onder te hangen en de handleiding gevogd voor het op krikken. Punt 4:
Hierdoor plaatste ik de krik op de aangeduide plaats (rechtse kant) in de langsdrager en krikte de auto op.
Na het hangen werd de wagen terug neer gelaten. Door dat het avond(donker) was had ik niets verkeerd gemerkt.
Kort daarna reed ik lek door een spijker en was opweg naar het werk.
Dus nam ik terug het boekje bij de hand en krikte de wagen terug op volgens het boekje, en wat blijkt nu als je de krik in de holte van de langsdrager zet en de wagen opkrikt duw je de holte van de langsdrager in zodat je een bluts krijgt.
Onthutst door het resultaat keek ik naar de andere zijde waar ik kort daarvoor ook de krik had onder gezet; ongeveer het zelfde resultaat.
Nu is er dus een groot probleem, ik heb schade aan men nieuwe wagen door een fout in het instructieboekje en deze zou ik dan ook graag recht gezet zien worden.
Zowel in de nieuwe handleidingen voor nieuwe gebruikers en aan m’n nieuwe wagen.
Graag hoor ik nog van u.
Met vriendelijke groet,
Dat is raar volgens mij had je je krik wat verder naar achteren moeten zetten…
Ik heb mijn C4 Coupe al een paar keer omhoog gehad ivm winterbanden en een lekkeband maar geen probleem en er is niks verbogen.
In de dorpel zit een soort van pijl “gedrukt”. Als je op die plek naar de onderkant van de dorpel kijkt heb je 2 iets uitstekende punten aan de onderkant van de dorpel. Hiertussen moet je de krik plaatsen. De dorpel is namelijk op die plaats verstevigd.
Staat ook vrij duidelijk aangegeven op de plaatjes op bladzijde 129 van het instructieboekje.
Blade_ schreef:In de dorpel zit een soort van pijl “gedrukt”. Als je op die plek naar de onderkant van de dorpel kijkt heb je 2 iets uitstekende punten aan de onderkant van de dorpel. Hiertussen moet je de krik plaatsen. De dorpel is namelijk op die plaats verstevigd.
![]()
Staat ook vrij duidelijk aangegeven op de plaatjes op bladzijde 129 van het instructieboekje.![]()
Staat bij mij op pag.131 zie eerste link. Pag 129 is blijkbaar na wat opzoekwerk in een nieuwere versie van de handleiding.
Er staat blijkbaar ook nietmeer in dat je het “in de hote van de langsdrager” moet plaatsen
Van wie heb je die C4 gekocht ? Van de dealer of van Citroën België ?
Schijt aan originaliteit.
Van dealer met de zelfde naam als Citroën België “Belux”