Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Die doppen de foto van Toniclight vind ik persoonlijk het mooist. Maar ik wil eigenlijk die velgen die Koos Kansloos (BX19tzi) onder zijn BX heeft onder de Xant .
Verder reed de auto vandaag bij vlagen goed op LPG. Zometeen nog maar een keer de ECU resetten, en morgen maar eens een nieuwe luchtslang bij de dealer bestellen. Want de huidige is echt niets meer.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
xsara velgen maar die zijn nog nieuw te koop
Voor meer geld dan de hele auto me in totaal heeft gekost. Daar begin ik dus niet aan
Edit: Die velgen van Koos zijn volgens mij hetzelfde als deze: klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nou, net de accupool er weer afgerost. Beide ECU’s dus gereset, en de motor 10-20 minuten stationair op benzine laten draaien. Daarna ben ik eens een lekker eind gaan rijden. Na een paar minuten schakelde ik over op LPG en….. rijden als een tiet . De auto trok prima, reed geweldig, enkel een klein dipje rond de 3000 RPM maar daarna trok die vrolijk verder. Even later de auto weer op benzine gezet, een tijdje rijden, en vervolgens weer op LPG. En jah hoor, weer zo brak als de nete lopen. Parkeerplaats opgereden, ECU weer gereset, weer stationair laten indraaien, maar nu deed de LPG instalatie het niks beter. Even brak dus . Misschien moet ik het ding toch eens uit laten lezen….
Edit: ook nog wat positiefs, de airco werkt prima. Nou jah, hij koelt . Een rondje bijvullen zou geen kwaad kunnen denk ik. En de aanjager werkt (nog) niet. Daar moet dus ook nog even naar gekeken worden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Mijn vader verdenkt de stappenmotor van de gasinstalatie trouwens. Die gaat er morgen dus even af, en word grondig gereinigd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bougies?
LPG is daar wat gevoeliger voor.
Of had je dat al gedaan?
Zie je nou wel, gas is om op te koken
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:Zie je nou wel, gas is om op te koken
Als jij het zegt met je bom achterin kan ik er om lachen
Als een verstokte dieselaar het zegt vind ik het meer een kansloze opmerking zielige opmerking die ik negeer
Vanavond de stappenmotor schoongemaakt, en de auto rijd weer fatsoenlijk op LPG. Ik juich echter nog niet te vroeg, ik kijk het mooi nog even aan. Zaterdag haal ik de verdamper even los en maak ik de stappenmotor en de schacht van de stappenmotor even grondig schoon. Dan vervang ik ook de bougies, die heb ik tegelijk met de koppeling aangeschaft maar nog geen zin gehad om ze te vervangen . Voorlopig rijd de auto weer op LPG.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wat is het merk en type gasinstallatie die jij in je auto hebt?
Emiel
AG DGC.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:AG DGC.
Als het een systeem is met een kelk-vormige gasverdeler waar de stappenmotor in zit kun je ook nog de gasdrukken van de eerste en tweede trap van de verdamper laten afstellen, dit is vaak de oorzaak van veel storingen, als je de stappenmotor gaat reinigen, denk vooral om de rubber afdichtringen, plaats deze op de juiste manier terug en voorkom zo lekkage’s.
Emiel
Arjan Verkade schreef:Harm schreef:Zie je nou wel, gas is om op te koken
Als jij het zegt met je bom achterin kan ik er om lachen
Als een verstokte dieselaar het zegt vind ik het meer een kansloze opmerking zielige opmerking die ik negeer
Is ook. Maar als ik het zou zeggen, dan negeer je het???
Nee, laat maar… Ik zeg niks.
Och, een 2.1 turbodiesel break had ik ook graag gehad hoor
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005