PrutsyLJ schreef:Och, een 2.1 turbodiesel break had ik ook graag gehad hoor
Ook mooi. En dan had je ongetwijfeld weer andere problemen gehad.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Is ook. Maar als ik het zou zeggen, dan negeer je het???
Nee, laat maar… Ik zeg niks.
Jij heb zelf ook een LPG bak gehad
Als ik je goed inschat sluit jij ook niet eens uit dat je er ooit weer 1 zou rijden als het verder een goede betrouwbare auto is
Ik kijk het nog even aan. Ik vertrouw de auto nog niet volledig.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Arjan Verkade schreef:mpostma schreef:Is ook. Maar als ik het zou zeggen, dan negeer je het???
Nee, laat maar… Ik zeg niks.
Jij heb zelf ook een LPG bak gehad
Als ik je goed inschat sluit jij ook niet eens uit dat je er ooit weer 1 zou rijden als het verder een goede betrouwbare auto is
Zekers ... ik heb 2 LPG auto’s gehad. Slechts 1 diesel (nja, eigenlijk 2, maar dat was de donor voor mijn motor).
Die LPG autos’ deden het prima. En in de toekomst sluit ik een LPG bak zeker niet uit. Diesel is namelijk niet alleen rozengeur en manenschijn. Diesel is eigenlijk een klote brandstof. Je moet er allemachtig veel moeite voor doen om het een beetje te laten fikken. Zeker in zoiets als een snellopende automotor. Tegen de tijd DAT het een keer wil fikken is het ook niet meer te houden: dat is dan wel weer lollig.
“Gas is om te koken” is dus uit mijn mond schertsend… wel leuk om mensen op stang te jagen die dat soort opmerkingen te serieus nemen
Overigens vind ik gas heerlijk om mee te koken: veel beter dan een elektriche kookplaat. Na een vakantie in Zweden (waar ze voornamelijk op elektrische kookplaten koken) kan ik daar thuis weer echt van genieten.
Meja, het sluit gas niet uit om op te rijden, ballonnen te vullen, airco’s te vullen, etc.
Ik vind aardgas om op te rijden trouwens wel kansloos. Waarom moeilijk doen met rottig calorie arm methaan, als we overloads aan propaan/butaan hebben?
Ontopic@Prutser: succes met die terugvuren.
Nadat ik gisteren samen met mijn pa gezellig de stappenmotor heb gereinigt, heeft de auto het vandaag de hele dag op LPG gedaan. Nog niet perfect, maar er is prima mee te rijden. Af en toe houd tie nog een beetje in en met constante snelheden lijkt het of er iemand rijd met een labiele voet (voor de duidelijkheid: ik dus niet). Morgen haal ik de verdamper maar eens uit de auto en word de stappenmotor en de schacht maar eens echt grondig aangepakt. Je hebt nogal weinig ruimte om de stappenmotor er fatsoenlijk uit te krijgen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gassen maar leuke dubbelzinnige opmerking
Maar xant rijd TOP
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
PrutsyLJ schreef:Nadat ik gisteren samen met mijn pa gezellig de stappenmotor heb gereinigt, heeft de auto het vandaag de hele dag op LPG gedaan. Nog niet perfect, maar er is prima mee te rijden. Af en toe houd tie nog een beetje in en met constante snelheden lijkt het of er iemand rijd met een labiele voet (voor de duidelijkheid: ik dus niet). Morgen haal ik de verdamper maar eens uit de auto en word de stappenmotor en de schacht maar eens echt grondig aangepakt. Je hebt nogal weinig ruimte om de stappenmotor er fatsoenlijk uit te krijgen.
Als je toch bezig gaat met de verdamper, check dan even of het gasfilter nog wel schoon is.
Deze bevindt zich achter de aansluiting van de gasleiding. Dit filterje wil wel eens voor 3/4 dicht zitten met witte aanslag wat het stotterende gedrag kan verklaren. Hij krijgt te weinig LPG.
Slechte bougiekabels? Rijdt op benzine nog perfect maar op LPG rot. ( eigen ervaring )
succes
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Kijk, dat zijn tips waar ik wat mee kan . Afijn, de auto krijgt steeds meer nukken. Momenteel is de brandstofpomp zo dood als een pier, dus op benzine loopt de auto momenteel ook niet. Daar net 2 keer proberen te starten, beide keren kansloos. Maar ik zet door!
Ik mis de BX, DIE startte tenminste altijd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Heb jij een uitvoering waarbij je bobineblok tegen je motor is bevestigd?
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Om eerlijk te zijn heb ik daar niet op gelet. Waar zou dat ding moeten zitten? Of is ie hier te zien op de foto? klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik zit hier achter een vuurmuur dus kan je foto niet zien..
Het blok is dat zwarte apparaat waar je bougiekabels op aangesloten zitten. Of heb jij al een kap en geen kabels?
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Kap en geen kabels idd. Ik zat al te graven in mijn geheugen, maar kon me niet herinneren dat ik een bobineblok had gezien
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
je bobine zit onder het deksel tussen je beide nokkenassen deksels.
en het zijn 4 bobine’s 1 voor elke cilinder.
daarnaast is LPi wat gevoelig…maar als je eenmaal het spul goed aan de gang hebt, is het net zo betrouwbaar als willekeurige auto met injectie.
gein is alleen, dat na 100,000 km give or take a few, de verdamper ed wat aandacht gaan vragen..
injectoren bij LPi willen ook wel eens trubbels geven.
NB :LPG is perfect om op te rijden, en mensen die miepen dat gas alleen is om op te koken hebben een vooroordeel,
,al dan niet gevoed door negative ervarigen met LPG ,
vaak genoeg doordat ze juist storingen kregen nadat ze de auto gekocht hadden, oid, maar onderhoud aan het LPG systeem is net zo normaal als dieselfilters vervangen, en bij tijd en wijle de injectoren controleren en evt reviseren…ach ja,, vooroordeel he hahaha
mvgr wupke
Okey.
Probeer het dan eens met een andere kap.
De bougiedoppen willen ook wel eens problemen geven door de ouderdom. Deze slaan dan iets door wat een slechtere/verkeerde ontsteking tot gevolg heeft. Dit merk je eerder op LPG dan op benzine.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
kreazyV8wuppo schreef:je bobine zit onder het deksel tussen je beide nokkenassen deksels.
en het zijn 4 bobine’s 1 voor elke cilinder.
Jah, dat wist ik. Was even in de war
kreazyV8wuppo schreef:daarnaast is LPi wat gevoelig…maar als je eenmaal het spul goed aan de gang hebt, is het net zo betrouwbaar als willekeurige auto met injectie.
gein is alleen, dat na 100,000 km give or take a few, de verdamper ed wat aandacht gaan vragen..
Het is een AG DGC instalatie, dus met mengstuk. En geen LPI. Dinsdag heeft mijn pa vrij, en ik toevallig ook. Dus dan gaan we gezellig samen verder puzzelen.
kreazyV8wuppo schreef:injectoren bij LPi willen ook wel eens trubbels geven.
Dat is dus uitgesloten.
kreazyV8wuppo schreef:mvgr wupke:LPG is perfect om op te rijden, en mensen die miepen dat gas alleen is om op te koken hebben een vooroordeel, ,al dan niet gevoed door negative ervarigen met LPG , vaak genoeg doordat ze juist storingen kregen nadat ze de auto gekocht hadden, oid, maar onderhoud aan het LPG systeem is net zo normaal als dieselfilters vervangen, en bij tijd en wijle de injectoren controleren en evt reviseren…ach ja,, vooroordeel he hahaha
Helemaal mee eens.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005