1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
bedrijfstemperatuur v6
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 oktober 2007 11:39 PM

Sorry sorry sorry maar ik kon het niet vinden met het zoeksysteem..
Maar wat is de juiste temperatuur voor de v6?
Ik heb steeds het idee dat mijn wagen te warm loopt. altijd 1 streepje boven de 90 en soms 2.
Thermostaat maar even vervangen?
Of piep ik teveel en is dit goed…

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 oktober 2007 11:45 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij is op de 90 graden goed. De mijne werd ook warmer, maar dat bleek vooral te komen doordat de radiateur compleet dichtgekoekt was. Na een grondige spuitbeurt met de hogedrukspuit bleef ie al aardig wat koeler.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 oktober 2007 11:51 PM
  [ # 2 ]

90 graden lijkt me uitstekend voor elke benzine motor.

@Voorbeeld: Misschien is het toch slim de radiator eens goed door te blazen. Misschien liegt je meter ook wel gewoon. Ik zou me er niet zo heel druk om maken. 91 of 92 houdt ie ook wel uit.

Test

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 oktober 2007 11:54 PM
  [ # 3 ]

De Radiator is praktisch nieuw dus daar zou het niet aan moeten liggen. Daarom dacht ik aan de thermostaat. Omdat ik zo vaak in de file sta inmiddels wil ie nogal eens een beetje in de temperatuur klimmen

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 oktober 2007 11:56 PM
  [ # 4 ]

Tja een beetje klimmen doet de mijne ook wel eens, maar sinds die spuitactie toch zeker minder. Kijk eens of beide koelvinnen gaan draaien? Als een van de relais niet goed is of niet lekker contact maakt, gaat er maar een draaien.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 05 oktober 2007 01:47 AM
  [ # 5 ]

Die van mij loopt snel naar de 90 graden of iets hoger in de stad en bij files. Bij gewoon rijden valt ie terug naar 70 graden….

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 05 oktober 2007 02:11 AM
  [ # 6 ]

70??

Meen je dat nou?

Dat heb ik in een V6 nog nooit meegemaakt.

@Harm
Hoe doe je dat dan, de radiateur af/doorspuiten?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 oktober 2007 02:16 AM
  [ # 7 ]

Met perslucht in een garage? Confused

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 05 oktober 2007 02:18 AM
  [ # 8 ]
eXpelliarMus schreef:

Met perslucht in een garage? Confused

hoeft niet in een garage, gewoon met een compressor

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 oktober 2007 02:19 AM
  [ # 9 ]

Of,indien niet te moeilijk,even demonteren en met een hogedrukreiniger ff doorspuiten. dit hooeft toch niet jaarlijks dus,doe het even goed. Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 oktober 2007 02:20 AM
  [ # 10 ]

als je maar oppast dat je de ribben niet krom spuit, want dan koelt ie echt niet meer.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 oktober 2007 02:23 AM
  [ # 11 ]

Ja daar moet je ff mee opletten,maar wij hebben op het werk,coilcleaner, om condensors te reinigen en dat helpt al heel wat!
Als je dit product lang genoeg kan laten inwerken,dan volstaat een tuinslang.  Wink

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 05 oktober 2007 02:27 AM
  [ # 12 ]

Maar ik kan toch niet zomaar een radiateur uit een auto halen?

Moet ik dan eerst alle KVS eruit laten lopen, uit het circuit?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 oktober 2007 02:29 AM
  [ # 13 ]
Matthijs2006 schreef:

Maar ik kan toch niet zomaar een radiateur uit een auto halen?

Moet ik dan eerst alle KVS eruit laten lopen, uit het circuit?

idd,, eerst alle KVS eruit, dan pas demonteren, daarna vullen, en goed ontluchten..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 oktober 2007 02:32 AM
  [ # 14 ]

overigens ON TOPIC.. 90 is imo de max…
zelfs de V8 werd niet zo heet,, dus V6 hmm,,, ik verdenk eea..echter heb met de XM weinig ervaring, al zou ik wel net zolang aan de puzzel blijven om hem constant op 87 graden te krijgen, ongeacht de omstandigheden./

mvgr wupke:de koppakking vervangen is duurder dan het voorkomen ervan.. Wink

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 oktober 2007 02:36 AM
  [ # 15 ]

hebben we t hier over de olietemp of de kvs-temp?

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook