c15 belgie
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 30 januari 2005 07:33 PM
Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2005 08:06 PM
  [ # 1 ]

Ja hoor, net als in Frankrijk en nog wat landen…

Ik meen dat de produktie nu in Polen is.

gr.Martijn

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 januari 2005 08:09 PM
  [ # 2 ]

Enkel als bestelwagen.

De C15 van Miny kwam van spanje denk ik?

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 31 januari 2005 01:10 PM
  [ # 3 ]

C15 is inderdaad nog leverbaar in België  Laughing
Gewone ‘First’-versie, dus geen familiale of zo ... lekker 2-zits modelletje Wink
Motor: enkel de 19D met 60 Pk.
Kleuren: Wit (zijn er andere ?!  Laughing ) - Rood en twee grijs-metaalvarianten (mits bijbetaling).
Levertijd is +/- twee weken en de nettoprijs incl. BTW ... +/- 7.600 euro.

Heb de mijne sinds 06 januari 2005 en heb reeds een 2000-tal Km ... ZAAAAAALIG wagentje.
Over een drietal weken eerste grote trip richting Turkije ... hou jullie wel op de hoogte.

Ach ja, nog wat ... C15 wordt momenteel enkel nog geassembleerd in VIGO (Spanje) en dit aan een ritme van 115 voertuigen/dag.
Besluit:per dag outen zich op deze wereldbol nog 115 mensen als zijnde “intelligent” ...  Laughing  Laughing  Laughing

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 31 januari 2005 02:49 PM
  [ # 4 ]

Basisprijs is : € 9.598,00

Standaard met stuurbekrachtiging…tot 700 kg laadvermogen. Cool

Goh…..dat die oude trouwe VISA nog steeds gemaakt word. Smile

Alleen rijst bij mij weer de vraag naar boven waarom er uit die (*nieuwe*) 1.9 D motor, met iets minder CC’s dan de 1905….geen 71 maar slechts 60 pk komt. Confused
En een top van 136 km p/u.

Ik word af en toe niet goed van Citroën….de ene 1.9 D motor heeft 70 pk, de andere (uit de Xantia bijvoorbeeld) heeft 71 pk…..mijn ZX 65 pk (zou door die EGR komen) ....en deze slechts 60 ? Confused

Rare jongens daar bij Citroën danwel PSA….(nee nee, niet schieten Laughing ) Exclamation

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 januari 2005 05:47 PM
  [ # 5 ]

tsja ze stuntelen ook wat af met die HDI’s

in den beginnen

HDI2.0 in 90 of 110 pk(zonder en met intercooler)
nu heb je de HDI 1.6 met 90 of 110 pk als ik me niet vergis en de 2.2 met 130 pk, de 2.0 hdi 110 is er ook nog steeds… naja als het maar lekker rijdt he..

Op zich vindt ik een C15 nog best een leuke auto in een mooie grijze metaal kleur, jammer alleen dat ie wel heel erg spartaans is voor bijna €10.000, voor dat geld koop je ook een nette berlingo 2e hands..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 31 januari 2005 08:45 PM
  [ # 6 ]

zoals jullie op mijn site kunnen nalezen (link naar Opel Corsa) heb ik danig mijn buik vol van al dat HDi en common-rail en injectie en turbo gedoe ...
Weet wel dat alles evolueert (en moet evolueren), maar niet ten koste van de betrouwbaarheid ... waar dan tevens ook steeds een smak geld méér voor gevraagd wordt.
Lees er desbetreffend ook maar eens een paar andere topics op deze site op na ...  Rolling Eyes
Geef mij dan maar terug een simpele ‘gewone’ diesel ... hoe minder pk’s bij een gelijk aantal cm³ hoe beter (solider). En wat die top van 137 km/u betreft bij een C15 D ... harder dan 120 km/u mag je toch nergens meer Laughing
En wat de prijs betreft ... hier in België krijg je bij alle Ciroën-dealers een korting van 20% op de C15 ... netto prijs komt zo op +/- 7600 euro ... en daar kan je écht niet voor sukkelen he Laughing

Michel.

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 januari 2005 08:58 PM
  [ # 7 ]

Ik heb gister nog eens lopen kijken naar 2e hands c15d’s want tsja op de zaak kost het geen donder en als student zijnde wordt geld iets om rekening mee te houden..

Maar ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd om met zo’n auto op vakantie te gaan naar Hongarije wat ik toch eigenlijk wel van plan was..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 31 januari 2005 09:48 PM
  [ # 8 ]
Bram schreef:

Basisprijs is : € 9.598,00

Standaard met stuurbekrachtiging…tot 700 kg laadvermogen. Cool

Goh…..dat die oude trouwe VISA nog steeds gemaakt word. Smile

Alleen rijst bij mij weer de vraag naar boven waarom er uit die (*nieuwe*) 1.9 D motor, met iets minder CC’s dan de 1905….geen 71 maar slechts 60 pk komt. Confused
En een top van 136 km p/u.

Ik word af en toe niet goed van Citroën….de ene 1.9 D motor heeft 70 pk, de andere (uit de Xantia bijvoorbeeld) heeft 71 pk…..mijn ZX 65 pk (zou door die EGR komen) ....en deze slechts 60 ? Confused

Rare jongens daar bij Citroën danwel PSA….(nee nee, niet schieten Laughing ) Exclamation

136 km/h?!?
mijn (ook nog verlengde, lees luchtweerstand) brikskse met 1750 (ong.)
cc haalt toch nog met gemak de 150 km/h

is 60 pk meer of minder dan 44 kw?

stuurverkrachiging lijkt me ook wel wat…
zou dat dezelfde uit een bx zijn/

binnenkort heb ik trouwens electrische ruiten…

grts hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 31 januari 2005 10:28 PM
  [ # 9 ]

ik bedoel wel 136 èchte km/u hè Rolling Eyes
130 op de teller geeft bij mij bij controle met de gps echte 122 km/u ... dus 136 èchte zullen inderdaad wel ongeveer 150 op de teller geven ... maar dat heb ik gezien de geringe kilometerstand nog niet uitgeprobeerd Laughing

en zo is iedereen weer tevreden Laughing

Michel

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 februari 2005 12:13 AM
  [ # 10 ]
MiNy schreef:

zoals jullie op mijn site kunnen nalezen (link naar Opel Corsa) heb ik danig mijn buik vol van al dat HDi en common-rail en injectie en turbo gedoe ...

Weet wel dat alles evolueert (en moet evolueren), maar niet ten koste van de betrouwbaarheid ... waar dan tevens ook steeds een smak geld méér voor gevraagd wordt.
Lees er desbetreffend ook maar eens een paar andere topics op deze site op na ...  Rolling Eyes


Geef mij dan maar terug een simpele ‘gewone’ diesel ... hoe minder pk’s bij een gelijk aantal cm³ hoe beter (solider).

Laat ik dat nu helemaal met je EENS zijn. Cool Wink

Alleen v.w.b. je laatste alinea 1 kleine kanttekening….....de 1905 (nu 1868 cc) motor heeft al JARENLANG 70/71 PK......die motor in je C15 zit OOK in de Berlingo….en WAT lees ik op Autoweek ?? Rolling Eyes

cilinderinhoud 1868 cm3
boring x slag 82,2 x 88,0 mm
compressieverh. 23,0:1

max. vermogen 51 kW (71 pk) Exclamation 

4600tpm max. koppel 125 Nm
2500tpm brandstofsysteem indirecte inspuiting
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator roetfilter

Waar ze die 11 pk hebben gelaten van je C15 motor, weet ik niet…...maar zoals ik al eens eerder zei…....Rare jongens bij Citroën ! Laughing
(en dat mag ik wel zeggen, na al die jaren) Wink

Overigens…Michel, helemaal gelijk v.w.b. Tomtom (?).....als ik 130 rijd op de teller van mijn ZX’je…..staat op mijn MIO-168 (met Tomtom) keurig de GPS-snelheid op 122. Smile

100 is in werkelijkheid 94….enz.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 februari 2005 01:27 AM
  [ # 11 ]
hugo schreef:
Bram schreef:

Basisprijs is : € 9.598,00

Standaard met stuurbekrachtiging…tot 700 kg laadvermogen. Cool

Goh…..dat die oude trouwe VISA nog steeds gemaakt word. Smile

Alleen rijst bij mij weer de vraag naar boven waarom er uit die (*nieuwe*) 1.9 D motor, met iets minder CC’s dan de 1905….geen 71 maar slechts 60 pk komt. Confused
En een top van 136 km p/u.

Ik word af en toe niet goed van Citroën….de ene 1.9 D motor heeft 70 pk, de andere (uit de Xantia bijvoorbeeld) heeft 71 pk…..mijn ZX 65 pk (zou door die EGR komen) ....en deze slechts 60 ? Confused

Rare jongens daar bij Citroën danwel PSA….(nee nee, niet schieten Laughing ) Exclamation

136 km/h?!?
mijn (ook nog verlengde, lees luchtweerstand) brikskse met 1750 (ong.)
cc haalt toch nog met gemak de 150 km/h

is 60 pk meer of minder dan 44 kw?

stuurverkrachiging lijkt me ook wel wat…
zou dat dezelfde uit een bx zijn/

binnenkort heb ik trouwens electrische ruiten…

grts hugo

De c15 had toch altijd de 1769 cc diesel? Juist, met 60 pk.

Gr,
MArten

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 februari 2005 12:11 PM
  [ # 12 ]
mpostma schreef:

De c15 had toch altijd de 1769 cc diesel? Juist, met 60 pk.

Laatste jaren de kale 1.9D.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 februari 2005 01:10 PM
  [ # 13 ]
Handjes schreef:
mpostma schreef:

De c15 had toch altijd de 1769 cc diesel? Juist, met 60 pk.

Laatste jaren de kale 1.9D.

Klopt….v.w.b. de 1.9 D….maar wat bedoel je met *kaal* ? Cool

Een 1.9 D is een 1.9 D…...ze zullen van die motor toch geen (overbodige of luxe) onderdelen vanaf gehaald hebben ? Laughing

Daarom snap ik het verschil niet tussen die 71 en 60 PK…..en als hij nog een EGR zou hebben (zoals mijn ZX-D) zou het 65 pk moeten zijn. Confused:

Daarom….*Rare jongens* bij Citroën. Wink

Tenzij de gegevens van http://www.autoweek.nl niet kloppen, natuurlijk. Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 februari 2005 09:04 PM
  [ # 14 ]
Bram schreef:

Tenzij de gegevens van http://www.autoweek.nl niet kloppen, natuurlijk. Confused

Dat hadden we nog nooit eerder gezien.  Wink

Gr,
Marten

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook