Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Vermits mijn sm momenteel nieuwe215/70/15 banden heeft van pirelli P5000 zal ik daar moeilijk mee door de controle komen.
En vermits de bastards van oldimerbv gewoon 291 per stuk vragen vroeg ik me bij mezelf af of het niet goedkoper was om in Frankrijk of Groot-brittanië te gaan horen… Vermits er daar meer verdelers zijn die je dan min of meer tegen elkaar kan uitspelen. In frankrijk zijn er een 20 tal.
Voor de TRX banden voor de cx gti turbo van Michelin hetzelfde verhaal 272 euro stuk…
Het zijn speciale banden en ze worden in kleine oplage gemaakt maar om nu te zeggen dat ze 3 keer duurder zijn om te maken dan een gewone band…...
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
op autobandenmarkt.nl (of reifen.de) staan P4000 in 215/70R ZR15 97W te koop voor 116 per stuk..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Weet ik die kan ik hier ook krijgen maar XWX zijn toch veel mooier en origineler onder een sm… zeker als deze op een beurs staat ofzo
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
informeer hier eens: http://www.s-g.nl/
S & G is hèt juiste adres voor uw banden (auto, motor, scooter, 4x4, old-timer
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ik zal er eens gaan horen. het grote probleem is dat oldtimer bv de enige is die invoerder is voor de benelux alle banden die je dus hier koopt moeten langs daar en daarom kunnen ze hun prijs zo hoog zetten… ze hebben geen concurrentie…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Ik zal er eens gaan horen. het grote probleem is dat oldtimer bv de enige is die invoerder is voor de benelux alle banden die je dus hier koopt moeten langs daar en daarom kunnen ze hun prijs zo hoog zetten… ze hebben geen concurrentie…
He vriend! wat loop je nu moeilijk te doen????
Leen nou gewoon even mijn voorbanden! In de goede maat! en daarna bestel je voor 116 euro per band een set 205/70-15 pirelli P4000 super Tourings. Dus…...
215/70-15 banden horen NIET op een SM!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja yuri je hebt gelijk… ik weet het ik kan het gewoon niet verkroppen dat die zo’n stukken van mensen vragen voor oude nieuwe banden..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Dat zijn H banden die maar tot 210 per uur gaan… wordt je voor afgekeurd hier in belgie hoor.
het moeten V banden zijn. die gaan tot 240.
En dan zit ik nog met het TRX verhaal. Moest ik nog goede TRXen vinden met goed profiel….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vis schreef:een sm loopt toch geen 240, 210 is toch precies oke?
In NL zal het geen probleem zijn! Maar….. in Duitsland, België en andere EU landen is de SM toegelaten met V-banden. Dat betekend dat de SM bij het uitkomen door de RDW van die landen is gekeurd, voorzien van V-banden. Immers, de top van een SM ligt op dik 225 km/h. Dus, in die landen zal een sm te allen tijden van V-banden moeten worden voorzien, om conform de toelatingseisen te blijven. In Nederland staat nergens vermeld met welke banden een auto toegelaten is, dus maakt het niets uit wat je er onder zet. ( let op, geldt niet voor bedrijfswagens!)
Krijg je nu in Duitsland met je Nederlands gekentekende SM een ongeval, en deze zou zijn voorzien van H-banden, dan heb je een serieus probleem als ze er bij een technisch onderzoek achter komen. De duitsers stellen immers: de wagen KAN 225 km/h, en de mogelijkheid TOT het behalen van deze snelheden vereist de montage van V banden. Ook als je dus nooit boven de 210 km/h zou rijden. De Duisters stellen namelijk, wil je bij ons vlammen, dan hou je je aan onze regels. Dat zelfde geldt inmmidels ook voor het verplichte gebruik van winterbanden.
ERGO: V banden monteren als je met je SM door Moffrika wilt vlammen. Enkel om gezeik bij een crash te voorkomen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik zeg ‘t niet graag, maar ik kan die Duitsers geen ongelijk geven op dat vlak, vooral omdat die banden op een SM het toch al serieus te verduren krijgen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:ik zeg ‘t niet graag, maar ik kan die Duitsers geen ongelijk geven op dat vlak, vooral omdat die banden op een SM het toch al serieus te verduren krijgen.
Mee eens! Er zijn niet voor niets V , W en Z banden op de markt. De voorbanden van een SM hebben een zwaar leven. De gemiddelde SM rijder doet niet meer dan 30.000-40.000 km met een setje Michelin XWX banden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:De gemiddelde SM rijder doet niet meer dan 30.000-40.000 km met een setje Michelin XWX banden
krijg je met van die aso bakken.
(ben toch wel een beetje jaloers hoor )
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman771 schreef:vis schreef:een sm loopt toch geen 240, 210 is toch precies oke?
In NL zal het geen probleem zijn! Maar….. in Duitsland, België en andere EU landen is de SM toegelaten met V-banden. Dat betekend dat de SM bij het uitkomen door de RDW van die landen is gekeurd, voorzien van V-banden. Immers, de top van een SM ligt op dik 225 km/h. Dus, in die landen zal een sm te allen tijden van V-banden moeten worden voorzien, om conform de toelatingseisen te blijven.
Je kan in DU een sticker op je dash plakken met “210” erop. Dan mag je niet harder dan die snelheid, maar hoeven je banden hier ook niet op berekend te zijn.
Maar dat is misschien OT…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vis schreef:iemand ervaring met de nankans? Ik wil er vier monteren a 47 euro heb gehoord van een bevriende bandenman dat kwaliteit allemaal niet zoveel uitmaakt en dat je voornamelijk voor het merk betaald wanneer je het hebt over bijv michelins ed. Ben niet van plan er continu 225 mee te rijden en alle bochten proberen heel scherp te nemen.
Nankan is een enorme RUKband. Ga voor Pirelli’s. Kost 110 p/stuk en rijdt fantastich. Nankan is leuk voor onder een busje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bon volgende week kan de sm dus naar de keuring, zit nog met een probleem de bandjes dus
Feit is dat in belgie de keuring in principe van iedere wagen weet welke banden er onder voorgeschreven zijn! En die moeten er dan ook onder staan.
Die van een sm staan er, (ik ben gaan horen) niet meer in de elektronische lijst. En in de fichebak…staat 195/70VR15 die niet meer te verkrijgen zijn….
Nu ben ik aan het denken als ik er met mijn (goede) 215/70 VR 15 doorgeraak zal ik deze altijd moeten leggen…wat niet erg is
Of als ik er niet door ben 4 nankangs voor de keuring en die er daarna af en terug met Pirellis rijden?
Zijn deze trouwens goed als het nat is? Of is Michelin dan beter?
ps @waterman jij had nog goede banden niet?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:
Feit is dat in belgie de keuring in principe van iedere wagen weet welke banden er onder voorgeschreven zijn! En die moeten er dan ook onder staan.
Nu ben ik aan het denken als ik er met mijn (goede) 215/70 VR 15 doorgeraak zal ik deze altijd moeten leggen…wat niet erg is
Wordt bij de keuring niet enkel gekeken naar de staat van de banden en of beide banden op dezelfde as van hetzelfde type (merk, afmeting, ...) zijn ? Tenzij het opvalt (bvb. extreem brede banden op een klein wagentje) kijkt men volgens mij niet verder, maar geen concrete ervaring hiermee.
Waarschijnlijk kan je geen vorig groen keuringsformulier voorleggen en mogelijks moeten ze dan alles tot in detail controleren ?
Is er dan ergens een voorschrift dat stelt dat, wanneer je auto goedgekeurd wordt met banden die niet voorgeschreven zijn, je deze bandenmaat altijd moet gebruiken ? Wordt de bandenmaat dan vermeld op je groene formulier of in hun bestanden ?