Hallo citrofielen!
Ben nieuw hier maar dit lijkt me een geweldig leuk forum!
2 maanden geleden in de Ardennen op een rommelmarkt (ja je leest het goed) zag ik mijn autootje staan. Mij er totaal niet van bewust dat hij te koop stond, maakte ik een praatje met de eigenaar. Ik was immers al even op zoek naar zulk een wagentje. Op een gegeven moment, net toen ik wou doorgaan, gingen de hemelsluizen boven ons open en moest ik noodgedwongen gaan schuilen in de man zijn garage. Daar zag ik opeens een klein bordje tegen de grond liggen met à vendre op!
Afspraak gemaakt met de eigenaar voor een testritje na de markt. De wagen grondig geïnspecteerd en dan maar gelijk meegenomen!
Minpuntjes: roest in de kofferbak, defecte inlaatcollector (ondertussen gerepareerd) en de onvermijdelijke olielekkage natuurlijk!
Klein detail: het is een wagen met franse kentekens. Was geen probleem om deze in te voeren en in te schrijven in België volgens de man. Maar kennelijk was hij niet zo goed op de hoogte van de belgische democratie (foutje: bureaucratie! )! 2 maanden, 10-tallen telefoontjes en verschillende formulieren later mag ik het laatste hoofdstuk afronden van deze lijdensweg: de autocontrole!
Fingers crossed dus…
fotootje:
Zo!!
Dat ziet er nog strak uit!
En welkom hier.
Bestaat de Belgische democratie nog trouwens, 100+ dagen geen regering…
THX!!
Ben er echt verliefd op geworden!
My precious heeft ondertussen ook al een naam: Louise!
Ga ze binnenkort op stal zetten voor de winter. Binnenkort komt er een CX break mijn kant op!
Mij kan de Belgische democratie eigenlijk een worst wezen… Zo lang ze mijn Louise morgen maar goedkeuren!
(bedoelde bureaucratie BTW hoor… )
Die lak ziet er nog zo mooi uit. Heb je meer foto’s?
yep de buitenkant is nog perfect!
De vorige eigenaar was een voorzitter van een oldtimer club en het wagentje heeft alle onderhoudsfacturen én aankoopfactuur. Ik ben 3e eigenaar.
Zeer binnenkort ga ik de zijwanden van de kofferbak repareren (lassen geblazen!) en de kleine roestplekjes ook verwijderen.
93.600 km telde mijn Louise bij aankoop. Niet aan de verleiding kunnen weerstaan heb ik ondertussen al 1200 km ermee gereden. Jonge jonge dat ding rijdt super!
Meer foto’s binnenkort hoor!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Bedankt!
Iemand ervaring/tips voor het lassen van de zijwanden van de kofferruimte?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan via de binnenkant of de buitenkant lassen. Ik heb gekozen voor de buitenkant, maar had wel een “spit” om de auto op de kop te hangen (Zie “GSA aan het spit”). Alle rot rigoureus weghalen natuurlijk. Hiervoor heb ik de kleine haakse slijper met dunne (1mm) schijf en de luchtslijper gebruikt. Foto’s:
Citroen!
Ziet er goed uit !
Schijt aan originaliteit.
Gefeliciteerd met de aankoop van Louise in haar mooie jurkje van Vert Chartreuse.
Mooi aankoopverhaal ook overigens! Zoiets heet dan het lot hè.
Hoe zit het overigens volgens de bijgeleverde onderhoudsboekjes met de onvermijdelijke distributieriem? Dat schijnt nogal een gevoelige onderhoudsklus te zijn.
Meer en grotere foto’s zijn welkom.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
pole-star schreef:Bedankt!
Iemand ervaring/tips voor het lassen van de zijwanden van de kofferruimte?
Voor:
en na:
Nu nog afwerken natuurlijk…
Citroen!
Het verhaal gaat verder mensen!
Deze ochtend afgekeurd op de autokeuring wegens het vergeten van de Franse nummerplaten ops: en de olielekken.
Teleurgesteld naar huis gereden maar daar mijn stoute schoenen aangetrokken! De originele nummerplaten erop gezet en de hele onderkant van de motor met ontvetter te lijf gegaan!
Blijkbaar had de GSA ooit wel eens een ‘oude motoroliebehandeling’ gekregen want er bleef maar afkomen!
Terug naar de keuring gegaan waar ik een soepelere medewerker trof, het geval wat uitgelegd, de controleur 50€ toegestopt (grapjeuh!) en een groene kaart! woohoo!
De wagen lekt dus nog steeds maar toen hij op de brug stond net niet!
XBXG schreef:
Hoe zit het overigens volgens de bijgeleverde onderhoudsboekjes met de onvermijdelijke distributieriem? Dat schijnt nogal een gevoelige onderhoudsklus te zijn.
Op 1 van de onderhoudsfacturen staat dat de distributieriem vervangen op ergens op 85.000km als ik mij niet vergis. Om de hoeveel km moet je zo’n ding eigenlijk niet vervangen??
Foto’s dit weekend jongens!!
Bedankt voor je foto’s DriverD !
Weet nog wel niet goed of je me nu meer moed hebt gegeven of net afgeschrikt!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je je auto zo handig door de keuring krijgt, moet dit ook lukken
Citroen!
Haha, geweldig verhaal weer van de keuring.
Ben je naar dezelfde garage terug gegaan? En moet je in België geen afspraak maken voor een keuring?
Gefeliciteerd in ieder geval met de keuring. Hoe lang moet je nu nog wachten op de kentekenplaten?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie auto met een mooi verhaal
Begrijp ik het nu goed, de auto staat op Frans kenteken en je heb er al 1200 km mee gereden? Of staat die inmiddels wel op een goed kenteken?