michel-16v schreef:mpostma schreef:ik had eens begrepen van Roel dat je over dit gat gewoon een type 2/3 kachelmotor kan flatsen als de bestaande kachelmotor defect is.
Als ik het gat bekijk en de bevestingingen zie dan zal dat idd weinig problemen opleveren
Ik zie in ieder geval een van de 3 bevestigingspunten van de kachelmotor zitten. Althans, daar waar normaal de kachelmotor zit.
Nu nog kijken of er ook bedrading loopt, anders kun je het wel vergeten om een type 2/3 kachelmotor over de andere heen te plaatsen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
zo had ik hem ook in me eind 85 bx zitten
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Bedrading loopt er niet.
Ik heb net bij mijn sport gekeken en daar zit zoals ik zei een gewone kachelmotor in. Ik heb meteen de orga’s bekeken. De sport is 3394 en deze 1.4 dus 3311. Er zit maar een klein verschilletje tussen.
Jammer dat ik me niet meer kan herrinneren hoe het met mijn ex gt (nu van alcyone) zat.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:Jammer dat ik me niet meer kan herrinneren hoe het met mijn ex gt (nu van alcyone) zat.
De LX-83-FY heeft een normale kachelmotor. Ik heb zelf dat gedeelte van de kabelboom gemonteerd tijdens de ombouw van GT naar Digit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
XBXG schreef:michel-16v schreef:Jammer dat ik me niet meer kan herrinneren hoe het met mijn ex gt (nu van alcyone) zat.
De LX-83-FY heeft een normale kachelmotor. Ik heb zelf dat gedeelte van de kabelboom gemonteerd tijdens de ombouw van GT naar Digit.
Toch wel, vermoedde ik wel. Ik heb ooit eens wat aan de ruitenwissermotor gedaan maar was het helemaal vergeten of er 1 zat of niet.
De gt was orga 3004, dus toch vreemd dat die wel al een “nieuwere” heeft
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Ik vond nog een foto van de NB-13-JT (nu van BX19trs) :
Ik had hem dus ook zo. en inderdaad kunnen deze kachel motoren verschrikkelijk piepen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Tot 1985 hebben alle BX-en de ventilatormotor in het kachelhuis zitten.
Je kunt deze gewoon laten zitten en een nieuwe type er boven op te zetten BJ 1985 hebben hier al bevestigings punten voor in de parafan bak zitten.
Als je het rooster er uit pakt kan je met je arm er in de draden los strekken zit met stekkers vast je moet wel de draden verlengen. Op deze manier hoef niets van de bedrading om te leggen.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Heb vanmorgen het dashboard en het kachelhuis eruit gehaald. Het is beter te doen als een serie 2 vind ik persoonlijk. Als de kachelmotor defect is is het idd beter om er 1 in de parafan te steken want om het hele dash eruit te halen is dan nog een aardig werkje. Plus moet het hele kachelhuis uitgebouwd worden en gesplitst om de motor te vervangen.
Hier wat pics.
Het kachelhuis met complete bediening erbij.
Hier zie je de ventilator zitten, en zoals roel zegt, je kan met je arm de stekkers los maken en verlengen.
De kachelradiator ziet er nog perfect uit.
Als er mensen intresse hebben in dit kachelhuis, PB maar een bod
p.s. deze type 1 is dus gestript omdat hij echt slecht was (rot)
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge