blauw roken na revisie
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 05 oktober 2007 02:02 AM

hallo,kan iemand me zeggen hoe het komt dat men uitlaat blauw rookt ?
na een volledige motor revisie zou dit toch nie mogen ,de veren moeten zich nog zetten heb ik al gehoord,maar steeds blauw blijven roken na door rijden bv in file,vind het wel vervelend als je sta aan te schuiven en steeds een walm moet achter laten
zou moeten weg gaan zeggen na 2- 3000km
iemand een idee?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 oktober 2007 02:26 AM
  [ # 1 ]

na een totaal revisie bestaat idd de kans dat eea zich nog moet zetten.
en houd eea gedurende de eerste 5000 kms goed in de gaten.

andersom, de motoren die ik gereviseerd heb tot op heden, verbruikten in het begin wel wat olie, maar echt blauwe rook kwam niet voor..

in dit geval zou ik dus meteen schriftelijk vast laten leggen dat de motor kwalmt, en dat je over 5000 kms uitsluitsel wilt, waarna garantie zn intrede doet.

ik vermoed, of iets fout met de zuigerveren, of iets met de klepgeleiders of de seals…

roken kan idd, maar ergens is het wel wat vreemd…

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 05 oktober 2007 11:32 AM
  [ # 2 ]

Yups blauwe rook, minder leuk fenomeen!
Waar heb je je nieuwe veren en cylinders/bussen vandaan?
De mijne kwamen van bij “de graaf” en hadden ook gelijkaardig probleem. T zou hem liggen aan segmenten van zeer lage kwaliteit en hoonwerk om van te huilen!
Bij mij was duidelijk te zien dat de veren/segmenten hun werk niet deden zoals het hoort.
Ik heb de gehele set vervangen door DSSassen materiaal en sindsdien loopt ie als een trein!
Als je motor olie verbruikt aan de kleppen dan is dit van boven af te zien aan de zitting.
Succes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 oktober 2007 01:30 PM
  [ # 3 ]

Er was inderdaad een inferieuwe batch 2100 zuigers en bussen die uit marokko kwamen op de markt… Die blijven roken.

Aan de andere kant gebruikt marcus synthetische olie als ik het goed heb. Dat werkt niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 05 oktober 2007 11:48 PM
  [ # 4 ]

indeed zit er nu half synthetische olie in,
heb het gezegdt in de garage en zeggen dat ze er geen andere indoen,
dus heb geen keuze,of geen verdere garantie
moet van zelfve over gaan na enkele duizend klmtrs
ik geloof het wel ,maar zun zijn baas,kan wel in andere garage de olie wisselen maar waar ben je dan mee bezig
heb 10.000km garantie,als deze blijft olie verbruiken na 5000KM dan dien ik een klacht in
zijn nog andere ds mannen die toch ook bij halfsynthetische olie zweren
hou wel verder op de hoogte hoe het loopt
in ieder geval ,na revisie van dx 2blok loopt deze als een trein

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 oktober 2007 11:53 PM
  [ # 5 ]
marcus schreef:

indeed zit er nu half synthetische olie in,
heb het gezegdt in de garage en zeggen dat ze er geen andere indoen,
dus heb geen keuze,of geen verdere garantie
moet van zelfve over gaan na enkele duizend klmtrs
ik geloof het wel ,maar zun zijn baas,kan wel in andere garage de olie wisselen maar waar ben je dan mee bezig
heb 10.000km garantie,als deze blijft olie verbruiken na 5000KM dan dien ik een klacht in
zijn nog andere ds mannen die toch ook bij halfsynthetische olie zweren
hou wel verder op de hoogte hoe het loopt
in ieder geval ,na revisie van dx 2blok loopt deze als een trein

Inlopen op syntheet of halfsyntheet gaat NIET werken!!!  Inlopen op mineraal 20w50, en na 10.000km overschakelen op volsyntheet is de juiste volgorde. Op de manier die je garage voorschrijft zal het inlopen van de zuigerveren niet goed gaan. Je kunt eigenlijk zeggen dat die moderne olie te goed is…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 11 oktober 2007 06:28 PM
  [ # 6 ]

heb men olie laten vervangen,het gaat al iets beters met het blauw roken
hebben wel gevraagdt om 1OOOkm te ryden op benzine en niet in te rijden op lpg,daar benzine een betere smering zou geven
is dit inderdaar beter een revisie blok in te rijden op benzine?
greetz marcus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2007 06:51 PM
  [ # 7 ]

Het zou kunnen dat bij een koudstart de oliefilm op je cylinderwanden wordt opgelost door benzine en niet door lpg. Daardoor lopen je veren weer beter in.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 24 oktober 2007 12:13 AM
  [ # 8 ]

hallo
heb indeed de olie eruit laten doen ,en gewone 20-50 erin laten doen,nu scheelt het enorm en na een lange trip met men dame is het roken zo goed als gedaan,bedankt voor jullie tips en hulp
wil zou ik graag willen weten hoe het komt dat men dame rond steeds de zefde snelheid enorm begint te trillen,motor is eruit geweest en zouden nieuwe steunen op zitten,rond de 55a60 klmtr begint heel de auto te trillen of daveren,
iemand een idee hierover?ervoor of erna gaat dit vanzelfs over
greetz marcus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 oktober 2007 01:02 PM
  [ # 9 ]
marcus schreef:

hallo
heb indeed de olie eruit laten doen ,en gewone 20-50 erin laten doen,nu scheelt het enorm en na een lange trip met men dame is het roken zo goed als gedaan,bedankt voor jullie tips en hulp
wil zou ik graag willen weten hoe het komt dat men dame rond steeds de zefde snelheid enorm begint te trillen,motor is eruit geweest en zouden nieuwe steunen op zitten,rond de 55a60 klmtr begint heel de auto te trillen of daveren,
iemand een idee hierover?ervoor of erna gaat dit vanzelfs over
greetz marcus

Hier is al veel over geschreven. Eerst even lezen. Daarna een nieuw topic openen hiervoor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 oktober 2007 02:18 PM
  [ # 10 ]

Er is veel geschreven over trillen bij remmen, of rond zo’n 110 km/uur. Maar ik kan me niets herinneren over 55/60 en ik heb juist hetzelfde. Lijkt vooral in de derde versnelling te gebeuren…

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 08 februari 2008 10:42 PM
  [ # 11 ]

blauw roken

eindelijk is er einde gekomen aan het blauw roken na revisie
meer dan 4000KM er mee gereden ,en oilie verbruiken abnormaal
na dat een verzekerings expert erbij is geweest,is gebleken dat de seals waren los gekomen,nu hebben ze er andere van ander merk erin gemonteerd,en eindelijk draait het blok zoals het moet zijn,
na veel blauwe rook ,nu eindelijk wiite uit de schouw….. en ben geen paus,maar sommige verklaren me wel gek met die oude ketel
greetz marcus

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 10 februari 2008 12:15 PM
  [ # 12 ]

Re: blauw roken

marcus schreef:

eindelijk is er einde gekomen aan het blauw roken na revisie
meer dan 4000KM er mee gereden ,en oilie verbruiken abnormaal
na dat een verzekerings expert erbij is geweest,is gebleken dat de seals waren los gekomen,nu hebben ze er andere van ander merk erin gemonteerd,en eindelijk draait het blok zoals het moet zijn,
na veel blauwe rook ,nu eindelijk wiite uit de schouw….. en ben geen paus,maar sommige verklaren me wel gek met die oude ketel
greetz marcus

En hoe is het ondertussen met de trillingen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook