2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Piepen en kraken achter/ scheve wielen
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 28 september 2007 02:30 PM
  [ # 16 ]

Overigens, ik ben wel benieuwd wat het nu zal kosten, bij de bx ooit heb ik het ook gehad, nooit laten doen. Nu bij de xm nog nergens last van, maar het komt een keer natuurlijk. Rolling Eyes

He Wupke, geef je geheimen eens prijs en vertel ons voor hoeveel je de topic starter weer blij hebt gemaakt?  Wink  Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 september 2007 03:21 PM
  [ # 17 ]

de lagerkits zijn in de vrijemarkt niet eenvoudig meer aan te komen, dus haal ik alles los bij de dealer.
in dit geval dus 4 lagers a 16 euro, 4 keerringen a een euro of 5
1 zijde met afstandsbussen en as..
geheel ergens rond de 100 euro zoals ik al eerder schatte.

het eronderzetten is geheel afhankelijk van de dame in kwestie.
als ze gewillig is heb ik ze met een uurtje allebij vervangen, maar ik schat een uur of 3 vanwege vastgecorrodeerde bouten en stoeipartijen om eea los te krijgen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 28 september 2007 04:04 PM
  [ # 18 ]

Als ik het goed begreep ligt de truc meer in het persen van de bussen of lagers of iets van dien aard? Het loskrijgen lijkt me trouwens ook een lastig klusjeinderdaad !

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 september 2007 06:33 PM
  [ # 19 ]

er komt geen pers aan te pas.
de lagerringen tik ik er gewoon in met een hamer, liever de hamer, dan een pers, je weet/voelt met de pers niet hoe hard je perst nm.
en het zal de 1e niet zijn die dingen kapot perst…

en daarnaast, het is een klempassing, geen perspassing.

mvgr wupke Wink die bij big bleu ook de lagers achter gaat wisselen. Laughing

Profiel  
 
xm2jet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 27-09-2007

Gepost: 28 september 2007 07:22 PM
  [ # 20 ]

Heb goede hoop Razz dat het weer goed komt. bedankt voor de opsteker.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 oktober 2007 09:04 PM
  [ # 21 ]
Thijsvandebles schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

ff op de duim,,, schat 100 euro lagermateriaal.

Phoe, welke leverancier heb jij? Ik leg voor een setje BX lagers 60 euro per kant neer. XM zal wel wat zwaardere lagers hebben denk ik?

jij legt voor een setje 60 euro neer.

ik leg voor beide zijde 88 euro neer incl de BTW netto….

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 oktober 2007 09:11 PM
  [ # 22 ]

Jet is vandaag hier geweest.
het relaas mag ze zelf typen, immers is dit haar topic .

technisch is het eigenlijk helemaal geen slechte XM.
ok ze heeft een deukje her en der, en tja, ooit zal ze overgespoten moeten worden.

ik heb de draagarmen niet herstelt, want de achterbrug is tever veroest, er zitten zelfs al gaten in.
verder zijn er enkele deuren aangeroest onderaan bij de rubbers.
ik vermoed zelf dat de oorzaak daarvoor te vinden is in het verleden.

onvoldoende wassen/spoelen waardoor zout en vuil zich in en door de lak heeft kunnen vreten.

ja ook de deurstijlen en binnenkant van de deuren mag wel eens de tuinslang en spons zien…

aan de linkervoorkant is de dorpel plaatselijk wat krokant, maar niet onherstelbaar.

ik ga volgende week een achterbrug halen ,en die word compleet gepreparreert, dan komt over een week of 2 Jet met de auto, en ga ik ff heel hard zwoegen,om haar veroeste achterbrug door een gereviseerde te vervangen.

daarna herstel ik wat kleine puntjes en haal haar meteen door de APK..

het is op zich niet economisch verantwoord, maar Jet heeft een band met de auto, dus dan gaan we de auto gewoon stapsgewijs opknappen..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
xm2jet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 27-09-2007

Gepost: 06 oktober 2007 05:05 AM
  [ # 23 ]

Tja, het is was wel even schrikken, een heel gat in het subframe. Maar het wordt wel weer een mooie, fijn rijdende dame, met wat hulp….. Wink. Gelukkig is ze technisch in een aardig goede staat. Beetje roestig op sommige plaatsjes, maar dat is ook wel te overkomen. Ik zal er nog flink wat tijd en centen in moeten investeren, maar dat hoeft gelukkig niet in een keer en je leert er ook nog wat van.
Ik zal het in ieder geval weer heerlijk vinden om zonder angst, dat er een wiel me inhaalt, een tochtje te maken. Nou, laten we hopen dat het voorframe voorlopig wel in een stuk blijft vastzitten aan de rest van de auto. Wupke zal z’n magie laten werken op haar, ik heb alle vertrouwen.

En weg doe ik haar toch niet…...‘k hou jullie op de hoogte!!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 oktober 2007 05:22 PM
  [ # 24 ]

Ach… beter een gat in je subframe dan andersom…

Maar een XM die zoveel roest heeft? Persoonlijk zou ik daar met een hele grote boog omheen lopen Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 oktober 2007 05:42 PM
  [ # 25 ]

nou ja zoveel roest !!!
valt wel mee.
echter de roest die er zit is zuiver uit te leggen door niet wassen niet poetsen en enkele jaren op rij geen wasstraat oid bezoeken.

de roest bij de onderste deurrubbers is daar bv door veroorzaakt.

in zn geheel valt het wel mee, het is echt plaatselijk te doen.
en het subframe, tja, is idd een zeldzaamheid, maar geeft andersom wel het signaal om regelmatig een plens water onder de auto door te jagen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 oktober 2007 06:48 PM
  [ # 26 ]

Volgens mij zijn er zat xm’s die heel slecht of niet gewassen worden, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat dat ervoor zorgt dat de boel als een idioot gaat roesten…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 oktober 2007 08:08 PM
  [ # 27 ]

en eens zal het de 1e X zijn Harm.
het ontkennen van iets is makkelijk, het accepteren dat er een bepaald mankement (mogenlijk) is,maakt het voorkomen, en het herstel ervan alleen maar makkelijker.

dat jets XM her en der wat roestgevoelig is ok,, geen punt, het is niet van dien aard dat er complete nieuwe dorpels onder moeten oid (vergelijk de roestvorming dus niet met ouder Citroen modellen).

het is wel roestvorming, welke op relatief korte termijn om aandacht vragen, dus om te voorkomen, dat er de gaten in vallen.

daarnaast is er de kantekening, waar heeft (een) de auto het meest van zn leven doorgebracht, en onder welke omstandigheden.

als voorbeeld..

een GSA uit Den Haag, kwam bij mij, en de klant ging naar huis met een complete nieuwe neus,, de oude trok ik er zonder demontage, met 1 hand uit..compleet weggeroest..

een auto uit duitsland, bwjr 73, was na 18 jaar stilstand, BUITEN, op wat roestplekjes na (lak gebruind, geeneens gaten) met 1 was en wax beurd + RDW vrij snel herstelt voor dagenlijks gebruik..

FF los van de techniek natuurlijk…

met de XM van Jet valt eea nog wel mee, Ok er is roest (plaatselijk) maar het is geen doorgezakt lijk dus, en met wat liefde en aandacht en natuurlijk de pijnlijke euro’s ,is de XM van Jet TZT een leuke mooie klasieker in wording..en met dat in mn achterhoofd ga ik mn best doen om haar op de weg te houden..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
xm2jet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 27-09-2007

Gepost: 07 oktober 2007 03:05 AM
  [ # 28 ]

thanks,... het valt buiten m’n achter subframe best mee…. schoonheid met tijd!!! Rolling Eyes

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 oktober 2007 03:29 AM
  [ # 29 ]

Ja OK. Ach ik verbaasde mij er ook wel over. Misschien volgen er nog wel meer XM’s met een rot subframe. Misschien is toch puur exemplarisch en is ze een keer lomp behandeld geweest?

Je weet natuurlijk nooit wat oudere dames hebben uitgespookt (en daar moet je ook niet naar vragen).

En ach, als de auto een emotionele waarde heeft en het is te doen dan is het altijd leuk als een auto gewoon op de weg gehouden kan worden.

Profiel  
 
xm2jet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 27-09-2007

Gepost: 07 oktober 2007 03:38 AM
  [ # 30 ]

er schijnt ergens op het net een filmpje te zijn van m’n xm, maar dan van een voorlaatste eigenaar die er zonodig 200km/pu mee wilde rijden,  ik weet ook niet hoe dat geeindigd is….....en wie dat was!

grrrr Jet

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook