Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: LPG: voor XM 3.0 V6-12V
xm_V6 schreef:Waarom een lpi installatie als een lpg maar de helft van de prijs is? Ik heb een v6 12v die ook op gas rijd, een normaal lpg systeem. Velen hebben van alles zitten zeggen dat dit niet zou lukken, maar het is toch gelukt en nu rij ik goedkoper en was er in de tijd ook goedkoper van af. Dat een lpi systeem het beter zal doen twijfel ik aan,mijn lpg installateur was het eens met mij
Het systeem welke ik ga laten plaatsen, is ook met een verdamper en geen rechtstreekse injectie! De reden van dit systeem,is dat de GAS Ecu,samen werkt,of zich baseerd op de gegevens van de originele stuurcomputer,door de signalen af te tappen van de benzine injectoren!!
Dus: Backfires zijn uitgesloten,de LPG inspuiting word berekend op basis van de benzine inspuiting,met een aangepaste gas hoeveelheid tov de benzineinspuiting, bij gas loslaten= GEEN LPG verbruik meer!!Andere voordelen: het meerverbruik tenopzichte van het benzineverbruik,is te verwaarlozen.
Het vermogensverlies,idem dito
Alles is volautomatisch, ze schakeld automatisch over van, op benzine gestart zijnde,naar LPG;
Als de LPG tank leeg is,schakeld ze automatisch terug naar benzine.
je mag met dit systeem,probleemloos in ondergrondse parkings stallen, ik krijg er alle in omloop zijnde Europese vuladapters bij, een waardebon van 20 € LPG,en das een halve tank!!Ook krijg ik nu extra 100 € korting en gaat er 289 € belastings voordeel aan af!Dus….
Ik ga lekker op LPG rijden met de V6
@Arjan Verkade: de DS en SM zijn voor meetings en vakantieuitstappen en zullen regelmatig rijden zoals nu het geval is!! De DS heeft voor haar eerste jaar 7000 km gereden de SM iets van 2000 km,endit wegens het in revisie zijnde!! Dus de XM,gaat enkel mijn bedrijfsvoertuig van de firma,waarvoor ik nu werk, vervangen!!
heb een v6 12v die ook op gas rijd, een normaal lpg systeem
Je bedoelt zo’n ouderwets systeem, met een verdamper en zo’n ring in het luchtinlaattraject?
Dat zou backfires op kunnen leveren, daarnaast is ‘t voor Nederland niet interessant omdat je daar nooit een G3 goedkeuring voor krijgt.
Wat ik heb, en wat blooper volgens mij ook krijgt, is een systeem met aparte injectoren, waarbij het gas per cilinder wordt ingespoten.
Allemaal leuk, maar nu weten we nog niet waar dit:
verder blooper het is echt doodzone om in zo mooie xm lpg te gaan leggen
op sloeg!
Blooper1963 schreef:xm_V6 schreef:Waarom een lpi installatie als een lpg maar de helft van de prijs is? Ik heb een v6 12v die ook op gas rijd, een normaal lpg systeem. Velen hebben van alles zitten zeggen dat dit niet zou lukken, maar het is toch gelukt en nu rij ik goedkoper en was er in de tijd ook goedkoper van af. Dat een lpi systeem het beter zal doen twijfel ik aan,mijn lpg installateur was het eens met mij
Het systeem welke ik ga laten plaatsen, is ook met een verdamper en geen rechtstreekse injectie! De reden van dit systeem,is dat de GAS Ecu,samen werkt,of zich baseerd op de gegevens van de originele stuurcomputer,door de signalen af te tappen van de benzine injectoren!!
Dus: Backfires zijn uitgesloten,de LPG inspuiting word berekend op basis van de benzine inspuiting,met een aangepaste gas hoeveelheid tov de benzineinspuiting, bij gas loslaten= GEEN LPG verbruik meer!!Andere voordelen: het meerverbruik tenopzichte van het benzineverbruik,is te verwaarlozen.
Het vermogensverlies,idem dito
Alles is volautomatisch, ze schakeld automatisch over van, op benzine gestart zijnde,naar LPG;
Als de LPG tank leeg is,schakeld ze automatisch terug naar benzine.
je mag met dit systeem,probleemloos in ondergrondse parkings stallen, ik krijg er alle in omloop zijnde Europese vuladapters bij, een waardebon van 20 € LPG,en das een halve tank!!Ook krijg ik nu extra 100 € korting en gaat er 289 € belastings voordeel aan af!Dus….
Ik ga lekker op LPG rijden met de V6
@Arjan Verkade: de DS en SM zijn voor meetings en vakantieuitstappen en zullen regelmatig rijden zoals nu het geval is!! De DS heeft voor haar eerste jaar 7000 km gereden de SM iets van 2000 km,endit wegens het in revisie zijnde!! Dus de XM,gaat enkel mijn bedrijfsvoertuig van de firma,waarvoor ik nu werk, vervangen!!
Bij een normale lpg is het ook dezelfde principe, start op benzine en schakelt achteraf naar gas. Bovendien heb ik niet gemerkt dat ik minder kilometers maak met gas dan op benzine, integendeel, ik maak meer Ik ben zelfs op vakantie geweest met de dame op gas en nooit problemen mee gahad, en dat vermogenverlies is te verwaarlozen. De wagen schoot nog steeds goed vooruit
Harm schreef:heb een v6 12v die ook op gas rijd, een normaal lpg systeem
Je bedoelt zo’n ouderwets systeem, met een verdamper en zo’n ring in het luchtinlaattraject?
Dat zou backfires op kunnen leveren, daarnaast is ‘t voor Nederland niet interessant omdat je daar nooit een G3 goedkeuring voor krijgt.Wat ik heb, en wat blooper volgens mij ook krijgt, is een systeem met aparte injectoren, waarbij het gas per cilinder wordt ingespoten.
Dat is exact wat ik bedoel, en jij bedoelt zeker dat je terugslag krijgt? Ik heb het nog nooit aan de hand gehad, bovendien heb ik zelfs nog de orriginele luchtfilterdoos erin ipv een openluchtfilter wat vele aanraden als je op lpg rijd.
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blooper1963 schreef:
Ik denk ook wel dat ze bij een goed persoon staan hoor
Geniet er maar lekker van
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Harm schreef:Wat ik heb, en wat blooper volgens mij ook krijgt, is een systeem met aparte injectoren, waarbij het gas per cilinder wordt ingespoten.
YEP! een verdamper,6 injectoren en een gas ECU,die zijn gegevens haalt bij de benzine injectoren.