Keienvanger vervangen DS laatste type
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 708

Gepost: 06 oktober 2007 05:56 PM

Ik heb in het verleden de hele zaak wel eens uit elkaar gehad, maar ik weet het ff niet meer.
Kun je de keienvanger vervangen zonder de kentekenplaathouder en de bumper te verwijderen ?

groeten,
max

Profiel  

Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2007 06:20 PM
  [ # 1 ]

Ja als het om de 3e neus gaat: met een paar bouten aan de onderkant en ik d8 ook aan de bovenkant moet je ff kijken . Maar het is in iedergeval mogelijk de alleen keienbak te vervangen.Alleen de kentekenplaat houder zit wel aan de keienbak vast.

Profiel  

maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 708

Gepost: 06 oktober 2007 06:28 PM
  [ # 2 ]

Hoi Bjorn,

Het betrefts de 3de neus idd.
Ik wil de keienvanger vervangen inclusief de wielschotjes. Das lekker makkelijk.
De keienvanger zit wel aan de bumper vast via de stootblokken maar daar kan je bij.

Wat ik me van een gedemonteerde kentekenplaathouder heninner is dat er links en rechts bevestigingspunten zaten (gelaste moertjes), ik weet alleen niet meer waar die op vast geschroefd werden..

Profiel  

Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2007 09:00 PM
  [ # 3 ]

Vast zitten via de stootblokken zou kunnen , bij mij was dat niet meer zo maar ik ben bezig met demonteren t.b.v. een restauratie en die auto is heel veel aan gekloot er mist vanalles onder de motorkap , dus op sommige plaatsen zitten bepaalde dingen ook niet meer bevestigd

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 oktober 2007 01:06 PM
  [ # 4 ]

Re: Keienvanger vervangen DS laatste type

maxcitro schreef:

Ik heb in het verleden de hele zaak wel eens uit elkaar gehad, maar ik weet het ff niet meer.
Kun je de keienvanger vervangen zonder de kentekenplaathouder en de bumper te verwijderen ?

groeten,
max

Heb toevallig afgelopen week keienbak vervangen. Bij demontage heb ik ook voorbumper en nummerplaathouder losgehaald, inclusief de zijschotjes. Dan kun je alles netjes behandelen tegen roest. Achteraf heb ik bij montage niet goed gelet op de plaats van de bumper, die zit namelijk met sleufgaten op de voorsnip. Nu zit de bumper iets verder naar achteren, zodat de voorspatborden nog maar net vastgezet konden worden. Verder ligt de motorkap nu natuurlijk ook beetje anders tussen de spatborden. Was achteraf best veel werk, trouwens.

knuffel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook