ik heb vandaag de kachelradiateur er uitgehaald, man wat een werk! Vooral stom dat de hele behuizing achter op het schutbord vast zit geschroefd! Hoe kregen jullie dat los (indien ervaren)? Radiateur er uit. Nogal roestig van uiterlijk. De kachelkraan is nog goed. De radiateur heb ik gevuld met warm water en vernam dat alleen boven in (dus eigenlijk links) bij de kachelkraan het een beetje warm werd. Mijn vader raadde het mij niet aan om caustic soda er in te gooien, maar azijn. Daar is ze nu meegevuld en kijken wat er morgen voor resultaat is. Heeft iemand van jullie een goed reinigingsmiddel, of is het een aflopende zaak? Naar mijn idee vulde de kachel zich niet in zijn geheel.
Ook kwam ik een hele hoop stukjes glas tegen, onder in de verwarmingsbehuizing. Daarom wilde de ventilatiekleppen onderin niet open, het glas zat er tussen. Ik vermoed een kapotte ruit in het verleden. Helaas is daarmee ook de regelaar van de lucht naar boven of richting voeten daarmee gesloopt! Misschien is dit nog te herstellen.
Nog een vraag, waar kun je een Visa motor, 4 cilinder, mee ontluchten, als ik het koelsysteem weer ga vullen?
Update:
Alles er weer in gezet. In het hielp, maar wat een rotklus om die behuizing in elkaar te krijgen!! De kachel doet het beter, heb niet echt goede test kunnen doen omdat het aardig warm weer is, maar naar mijn idee doet de kachel het wel weer aardig!
Kost wat uurtjes maar weer wat geleerd omtrent Visa’s en een betere kachel voldoet!
als het dezelfde kachel zoals de C15 is dan zal die zeker voldoen
vergeet je niet om antivries bij het water te doen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017