2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
waterval !! Waarschuwing !!
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 oktober 2007 06:52 PM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

Na wat piemelen en een boodschapje doen

Een grote of een kleine? Wink

@ Wup:

Volgens mij lekken vooral de berlines, de breaks hebben er geen last van toch? Die zijn door pure lelijkheid waterafstotend Wink

kwestie van smaak he, ik vind de break weer mooier dan die foeilelijke berline’s Laughing ...

ík zeg al, zover ik weet lekt die van mij niet, dus lijkt me idd geen standaard kwaaltje.
dus ik vermoed rubbers oid…
even je vrouw opsluiten in de kattenbak, en dan de tuinslang erop kon wel eens de oplossing zijn.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 oktober 2007 09:48 PM
  [ # 17 ]

Neeeee!!!!!!!!!
Nooit geen siliconen gebruiken op je auto, mocht je een keer iets overgespoten willen hebben heeft de spuiter de vreselijkste moeite om de troep eraf te krijgen, dacht ik ook eens bij een ax, lekker de rubbers en scharnieren inspuiten…

Vervolgens moest er een dorpelschade gerepareerd en gespoten worden, kreeg ik de auto weer ongespoten terug omdat er siliconen op de dorpel zaten.
Gewoon zo`n soort lipstick kopen bij de halfords of zo en lekker dik inpappen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 oktober 2007 09:51 PM
  [ # 18 ]

hangt er wel vanaf hoe en welke siliconen spray je gebruikt.

gewoon normale spray voor rubbers hebben de spuiters echt geen problemen mee hoor…

maar ik weet wel wat je bedoeld, echter denk ik dat de auto die hier van de TS voorlopig echt nog niet naar de spuiter hoeft..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
sutrebor
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 27-05-2007

Gepost: 03 oktober 2007 12:52 AM
  [ # 19 ]

Vanavond de aanjager uitgebouwd.
Daarna elektrisch geheel afgekoppeld en nood-stekker aansluiting
gemaakt die ik gewoon in de sigaretten-aansteker steek.
In het komend weekend zoek ik het relais wat hier bij moet horen.
Er loopt een bos kabels vanaf de aanjager richting handschoenkastje.
Klopt het dat hij daar zit ?
In ieder geval kan ik de aanjager nu uit of op volle kracht gebruiken.

Lekkage kofferbak: Hier heb ik al weken geleden een paar kleine gaatjes geboord ter hoogte van het achterlicht rechts in de bodem.
Kan het water al weg lopen.(de kofferbakmat natuurlijk ook eruit gehaald)
Zondag de naad nabij en de kofferdekseldemper-steun gekit.
Alsmede rechtsbovenaan bij het dak een naadje en het achterlicht unit zelf ook.
Na de wastraat heb ik geen vocht meer gezien, maar echte regenbuien heeft mijn XM sinsdien nog niet meegemaakt.

Groet Rob.

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  
 
sutrebor
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 27-05-2007

Gepost: 07 oktober 2007 08:54 PM
  [ # 20 ]

Vanmiddag het handschoenkastje weer uitgebouwd, maar de bedrading van de aanjager gaat hier linksaf richting stuurkolom.
Dus geen relais of zoiets te vinden.
Zit die elektronische weerstand/begrenzer dan toch op de aanjager zelf ? (in een ander draadje gelezen)

Groetjes Rob.

p.s. De aanjager werkt nog steeds op volle kracht !!

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  
 
sutrebor
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 27-05-2007

Gepost: 07 oktober 2007 08:54 PM
  [ # 21 ]

Vanmiddag het handschoenkastje weer uitgebouwd, maar de bedrading van de aanjager gaat hier linksaf richting stuurkolom.
Dus geen relais of zoiets te vinden.
Zit die elektronische weerstand/begrenzer dan toch op de aanjager zelf ? (in een ander draadje gelezen)

Groetjes Rob.

p.s. De aanjager werkt nog steeds op volle kracht !!

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 08 oktober 2007 01:04 PM
  [ # 22 ]
sutrebor schreef:

Zit die elektronische weerstand/begrenzer dan toch op de aanjager zelf ? (in een ander draadje gelezen)

ja, als je de motor bekijkt zoals gemonteerd in je auto (op zijn kop dus eigenlijk) zit ie onderop.

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
sutrebor
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 27-05-2007

Gepost: 08 oktober 2007 02:29 PM
  [ # 23 ]

Dank je !

Nu weet ik dat het bij de aanjager zelf ligt.
e.v.t. repareren of vervangen, ik kijk vanmiddag nog ff of hier iets te reparen valt en/of wat een 2e-handsje kost.

groetjes Rob.

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  
 
sutrebor
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 27-05-2007

Gepost: 21 oktober 2007 09:04 PM
  [ # 24 ]

Vandaag printplaatje van de aanjager onderhanden genomen.
Zie foto’s op http://www.mutze.nl/xm/aanjagermotor/index.html

De moter uit de behuizing nemen, is makkelijker dan het schoepenrad opzij te duwen.
Gewoon in de drie uitsparingen aan de zijkant, de rubbers met een schroevendraaier in duwen en telijkertijd aan de motor trekken.
Met een beetje wrikken en wringen komt ie zo eruit.(vergeet niet de stekkers van de voeding los te trekken)

De T1829-1 vervangen door MJ 11015. (zie eerdere draadjes)
(geef bij Conrad electronics het laatste nummer in bij de zoek opdracht, en je krijgt hem voorgeschoteld voor goeie 3 euro per stuk.

Afijn, aanjager weer terug geplaatst en resultaat was niet goed.
Hij draaide in de minimum stand op halve kracht.(niet meer op volle kracht)
Dus er is nog iets anders mis met het printplaatje.
Inmiddels heb ik een schakelaartje gemonteerd om de aanjager helemaal uit te zetten.
t.z.t. kijk ik voor een andere aanjager/printplaat.

Groetjes Rob.

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook