Ik heb dringend advies nodig. Sinds eind augustus ben ik in het bezit van een Citroen C1. Nu, begin oktober biedt mijn werkgever mij een bedrijfsauto aan. Aangzien ik niks aan 2 auto’s heb, wil ik in principe van die Citroen C1 af, maar hij is nog maar 6,5 week oud. Heeft iemand advies of ik nou die bedrijfsauto(een Berlingo) moet accepteren of dat ik die Berlingo niet moet accepteren en verder blijven rijden in mijn C1, die mij uitstekend bevalt.
dan moet je wel even wat meer info geven bijv
mag je in de berlingo prive rijden en hoeveel
komen de kosten bij de berlingo
als je de c1 hou krijg je dan km vergoeding
zo kan je voor je zelf bekijken wat handig is
verder een c1 van 6 weken oud weer verkopen betekend erg veel verlies
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De Berlingo lijkt me een bedrijfsvoertuig dat voor de uitvoering van je werk noodzakelijk is, dus eventueel met uitrusting? Of is het gewoon een standaard lease-auto die je aangeboden wordt in het salarispakket?
Over een auto van de zaak betaal je in principe alleen bijtelling als je meer dan 500 privekilometers per jaar maakt. Blijf je daar onder verandert er dus niet veel aan de huidige situatie. Je zult alleen wel een goede kilometerregistratie moeten uitvoeren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De Berlingo is idd een bedrijfsauto, maar mag hem wel zelf samen stellen. Prive mag ie gebruikt worden en wat de kosten betreft, kost het me helemaal niks. Probleem blijft om die C1 kwijt te raken. Iemand ideeen?
je kan altijd je c1 te koop neer zetten maar je verlies er wel veel op in 6 weken dan want bijna iedereen zou voor nieuw gaan als het verschil niet te groot is
beide autos is ook niet mogelijk
Beide auto’s zou financieel niet zo een probleem zijn. Het is alleen zo dat als ik beide auto’s zou hebben, de C1 niet meer gebuikt wordt.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Laten we wel stellen dat de C1 bijna nieuw is.
Deze zal de aankoopwaarde wel opbrengen, mits je dealer een beetje moeite doet.
Laten we wel wezen de levertijd van een C1 is niet direct. Er zijn altijd genoeg mensen die met emotie een wagen kopen en deze eigenlijk direct in de handen willen hebben.
Zo zou deze wagen dan ook aangeboden kunnen worden, bij sommigen merken en types betaald men dan juist meer om de wagen maar direct te kunnen bezitten!
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard