Stel ons merk stopt met het bouwen van HP-geveerde auto’s, wat gaan jullie dan doen.
Dit vraag ik me af, daar ik diverse malen heb gelezen dat de C6 wellicht de laatste hp geveerde
Citroen zou zijn (volgens mij nog niet bevestigd maar waar rookt is, is vuur het zou waar kunnen zijn).
Is er voor jullie (liefhebbers van HP- Citroeen) dan nog binding met het merk, of maakt het dan
niets meer uit en ga je veder kijken, wat unieke van dit merk is dan voorbij.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
als men dat gaan doen koop ik direct een stuk of 5 citroen met hp
i.d.d. dan schieten de prijzen van de Xm’s e.d. nog verder omhoog denk ik..
Tsja, Citroën zal altijd wel een plekje van mij krijgen al zou het denk ik wel minder worden…
Ik bedoel: :cevr = :susp en :lhm = :cevr
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sinds ik de GS heb, ben ik wel erg gescharmeerd van de vering. Jij vraagt wat ik zou doen, ik denk dat ik ze per aangetekende brief voor gek verklaren!
Het feit dat zo´n lang toegepast systeem nog steeds toegepast wordt, verteld genoeg over de sublimiteit ervan.
Daarnaast is het een handelskenmerk van Citroën. Hiervan kennen mensen Citroën en mede hierdoor onderscheid Citroën zich van de massa.
Naar mijn idee is het rijden in een Citroën vooral bedoeld voor echte liefhebbers. De berijders zijn vaak ook meer merktrouw. En dat kan je alleen behouden als je niet op andere merken gaat lijken.
Wees nu eerlijk, of je nu een Seat, VW, Audi of Skoda koopt…het is gewoon een eenheidsworst. En zo, met zo vele merken. Maar het verschil tussen een Citroën en bv een Peugeot, tja…daar hoef je niet over na te denken!
Gr. Patrick
inderdaad ik ben het met je eens
Voor mij ook niks anders mer dan een hp citroën
Ik snap zowiezo niet dat ze minder hp auto’s zijn gaan bouwen ipv meer
Citroën hp rijden is gewoon een begrip.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Het is het allermooiste aan mijn voiture!
Een c5? pfoe vind ze (nog) niet echt mooi
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze de HP-vering overboord gooien. Ze hebben het in de afgelopen (ruim) 50 jaar alsmaar doorontwikkeld. Om er dan maar een punt achter te zetten, lijkt me niet echt een slim plan. Denk dat ze dan een behoorlijk aantal trouwe klanten zullen verliezen. ‘t is toch het handelsmerk van Citroën.
Ik denk dat ik met enige tegenzin een andere Citroën zou proberen te vinden (als dagelijkse auto) en een hydropneumaat voor erbij.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geen HP autos meer? Simpel, zelfde als nu, CX tot het einde der tijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik zou graag willen dat Citroën nog eens een kleine middenklasser maakt (a la de GSA en BX) met HP-vering.
Ik rijd nu ZX…...en het ‘‘beestje’’ doet prima zijn werk ...en ben nu eenmaal verslaafd aan die dieselmotor van PSA….maar het is wel afkicken hoor, van de BX naar eender welke andere auto. ops:
Maar ik sluit niks uit voor de toekomst…..kan zomaar zijn dat ik weer eens na 20 jaar in een kleine Renault stap…wel of geen diesel.
Na diverse R-4, 6, 11, 16, 20 en zelfs de R-30 met V6
Ik ben het helemaal met vorige poster eens en zit in hetzelfde schuitje
Ik zou graag willen dat Citroën nog eens een kleine middenklasser maakt (a la de GSA en BX) met HP-vering
Alleen dat renault gedeelte bevalt me niet
Maar een optie is om de raad van bestuur van PSA op andere gedachten te brengen en bij mislukking daarvan over te gaan tot meer drastische maatregelen want citroën zonder HD techniek sucks.
Toch maar enkele exemplaren conserveren voor eigen gebruik?
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd :kots
Me BX goed onderhouden en als er wat vervangen moet worden, dat vervangen ! Dan kan hij gewoon oneindig blijven rijden LHM is the best !
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Stel Citroen stopt met HP auto’s, wat gaan jullie dan do
roland schreef:Dit vraag ik me af, daar ik diverse malen heb gelezen dat de C6 wellicht de laatste hp geveerde
Citroen zou zijn (volgens mij nog niet bevestigd maar waar rookt is, is vuur het zou waar kunnen zijn).
Ik heb het nergens gelezen, behalve dan in wat bijdragen met gedachtenspinsels. Ik denk dat het verhaal ergens ontstaan is en een eigen leven is gaan leiden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het HP-systeem er uit zou gaan. De marketingwaarde is groter dan de kosten.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Alle modelen van citroën zonder HP????? Ik hoop het niet!!!!! HP hoort nu eenmaal tot een van de zaken die citroënrijden speciaal maken. Begrijp me niet verkeerd maar mijn ZX is een hele fijne wagen maar ik vind het wel heeeel jammer dat er geen HP onder zit! Maar goed als ik later meer geld heb… :susp !!!!
Lijkt me niet slim van citroën om hun “Unique selling point” overboort te gooien. Hopelijk zijn het inderdaad maar hersenspinsels die een eigen leven zijn gaan leiden.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Als Citroen met hp geveerde auto’s stopt dan koop ik mijn droom auto!
En een zo jonge mogelijk zodat ik er dan nog lang plezier van kan en mag beleven.
Maar ik moet het nog zien gebeuren dat Citroen zoiets zou gaan doen!
Zouden ze wel een beetje dom zijn om het eruit te doen.
Mvg Joost
Zijn er dan eigenlijk *geluiden* dat Citroën van plan is om ooit te stoppen met de HP-vering ?
Ben het uiteraard met de vorige schrijvers eens…..na eerst (in 1968) begonnen te zijn met een 2CV (leek/lijkt ook wel wat op HP ).......later (jaren 70) met Simca’s en daarna Renault’s…..is de HP-vering gewoon uniek.
Alhoewel de torsievering van o.a. de Simca’s ook niet slecht was hoor.
Maar na 10 jaar geleden 1X met een (sorry Admin ) Opel-kadett stationcar en anderhalf jaar geleden een paar weken met een Ford Sierra te hebben gereden…was ik dus snel *genezen*.
Wat een dweilbakken zeg….wel nog even een Pluspuntje van de ZX…..hij heeft een uitstekende wegligging, zeker met de 185x14 banden eronder.
(anders krijg ik geheid ruzie met de ZX-broeders hier)