Re: lambdasonde en mapsensor?
orthensegeit schreef:De lambdasonde meet bepaalde waarde in de uitlaat.Hoe hoog is het olie verbruik?Als de motor veel olie verbruikt gaan de bougies aankoeken de verbranding is dan niet optimaal en de lambda geeft een foutmelding.In mijn geval lag het aan de klepseals.
tell me more, tell me more!
mijn olieverbruik ligt idd vrij hoog volgens mij…
laat ik zeggen, 1 liter per maand ofzo… ik blijf erin gooien
maar klepseals??? wat zijn dat, waar zitten ze, en wat moet ik ermee doen?
ik zal iig mijn bougies vervangen! dank je
groeten, maarten
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Sondes en sensoren METEN iets het zijn nooit de veroorzaker van een probleem!
Behalve als de meting deel uitmaakt van een regeling, en als de meting dan niet klopt…tja…Ik denk dat de hedendaagse auto weinig kilometers maakt als alleen de draadjes van alle sensoren doorgeknipt worden.
orthensegeit schreef:markwerkman schreef:ben benieuwd naar het resultaat, ik heb namelijk al zo lang als ik de auto heb hetzelfde symptoom.
Ook ik heb reeds de map sensor en de lambda sensor vervangen, ( nieuw) en ook de vacuum slangen vervangen en de bdp sensor.
De bdp sensor heb ik van de sloop gehaald aangezien de dealer er de wereld prijs voor vroeg.
Maar voor alsnog geen resultaat dus ik ben erg benieuwd of het bij jou wel iets uithaalt, ik blijf dit topic volgen.Sondes en sensoren METEN iets het zijn nooit de veroorzaker van een probleem!
Nee, niet waar!
Als je lambda sensor stuk is gaat de motor meestal in de noodloop en zal zeker niet beter gaan lopen, de uitstoot van schadelijke gassen wordt veel hoger omdat de ECU niet meer z’n brandstofinspuiting kan aanpassen.
Een kapotte MAP-sensor geeft geen druk meer door aan de ECU waardoor ook de motor kan gaan stotteren, dus reken er maar op dat ze rare dingen kunnen veroorzaken..
Emiel
hmm wat dacht je van een doorslaande bobine, en of bougiekabels.
ja zelfs de bobine’s kunnen vonken op de massa, alvorens hun vonk/stroom door te geven aan de kabel naar de bougie’s.
en als je ze doormeet is er niks mis mee, puur slechte isolatie..
klepseals…
behelst demontage van je cilinderkop ,dus koppakkingswissel.
grappig genoeg zitten de seals bij een koppakkingset inbegrepen, alleen word vaak het wisselen van de seals overgeslagen.
te bewerkelijk, te duur.
mvgr wupke:die de seals altijd vervangt bij koppakking’s wissels..
@ wupke: dus gewoon niet aan beginnen?
ik denk niet dat ik een koppakking kan vervangen eigenlijk…
it never gets any easier!
gewoon olie erin gieten, en bij tijd en wijle je bougie’s schoonmaken.
en even de staat van je bobine en bougiekabels inspecteren.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:gewoon olie erin gieten, en bij tijd en wijle je bougie’s schoonmaken.
en even de staat van je bobine en bougiekabels inspecteren.mvgr wupke
dat kan maarten wel
tips voor het schoonmaken ven de bougies? ik dacht zelf aan motorreiniger… heb ik toch nog liggen
groeten, maarten
it never gets any easier!
tandenborstel eroverheen halen, en de electrode afstand op 7 tiende controleren.
geen aanstekers of remmenreiniger gebruiken, die beschadigen de kern en de isolator.
mvgr wupke
Re: lambdasonde en mapsensor?
aller-aller schreef:orthensegeit schreef:De lambdasonde meet bepaalde waarde in de uitlaat.Hoe hoog is het olie verbruik?Als de motor veel olie verbruikt gaan de bougies aankoeken de verbranding is dan niet optimaal en de lambda geeft een foutmelding.In mijn geval lag het aan de klepseals.
tell me more, tell me more!
mijn olieverbruik ligt idd vrij hoog volgens mij…
laat ik zeggen, 1 liter per maand ofzo… ik blijf erin gooien
maar klepseals??? wat zijn dat, waar zitten ze, en wat moet ik ermee doen?
ik zal iig mijn bougies vervangen! dank je
groeten, maarten
Klep seals oftewel de kleprubbers laat ik het zo zeggen de kleppen worden gesmeerd d.m.v. de olie die je in het carter gooit als de afdichtingen waarin de kleppen op en neer gaan versleten zijn dan vliegt de olie langs deze afdichtingen de cilinders in er is dan een slechte verbranding bougies koeken aan motor gaat slecht lopen en de lambdasonde geeft een foutmelding.
Re: lambdasonde en mapsensor?
orthensegeit schreef:aller-aller schreef:orthensegeit schreef:De lambdasonde meet bepaalde waarde in de uitlaat.Hoe hoog is het olie verbruik?Als de motor veel olie verbruikt gaan de bougies aankoeken de verbranding is dan niet optimaal en de lambda geeft een foutmelding.In mijn geval lag het aan de klepseals.
tell me more, tell me more!
mijn olieverbruik ligt idd vrij hoog volgens mij…
laat ik zeggen, 1 liter per maand ofzo… ik blijf erin gooien
maar klepseals??? wat zijn dat, waar zitten ze, en wat moet ik ermee doen?
ik zal iig mijn bougies vervangen! dank je
groeten, maarten
Klep seals oftewel de kleprubbers laat ik het zo zeggen de kleppen worden gesmeerd d.m.v. de olie die je in het carter gooit als de afdichtingen waarin de kleppen op en neer gaan versleten zijn dan vliegt de olie langs deze afdichtingen de cilinders in er is dan een slechte verbranding bougies koeken aan motor gaat slecht lopen en de lambdasonde geeft een foutmelding.
Bijkomend nadeel is dat je katalisator verstopt kan raken
kreazyV8wuppo schreef:gewoon olie erin gieten, en bij tijd en wijle je bougie’s schoonmaken.
en even de staat van je bobine en bougiekabels inspecteren.mvgr wupke
Dit is dus net zoiets als dweilen met de kraan open!
Re: lambdasonde en mapsensor?
aller-aller schreef:orthensegeit schreef:De lambdasonde meet bepaalde waarde in de uitlaat.Hoe hoog is het olie verbruik?Als de motor veel olie verbruikt gaan de bougies aankoeken de verbranding is dan niet optimaal en de lambda geeft een foutmelding.In mijn geval lag het aan de klepseals.
tell me more, tell me more!
mijn olieverbruik ligt idd vrij hoog volgens mij…
laat ik zeggen, 1 liter per maand ofzo… ik blijf erin gooien
maar klepseals??? wat zijn dat, waar zitten ze, en wat moet ik ermee doen?
Ik denk niet dat je zelf kunt de kop moet eraf!
ik zal iig mijn bougies vervangen! dank jegroeten, maarten
kreazyV8wuppo schreef:hmm wat dacht je van een doorslaande bobine, en of bougiekabels.
ja zelfs de bobine’s kunnen vonken op de massa, alvorens hun vonk/stroom door te geven aan de kabel naar de bougie’s.
en als je ze doormeet is er niks mis mee, puur slechte isolatie..
klepseals…
behelst demontage van je cilinderkop ,dus koppakkingswissel.
grappig genoeg zitten de seals bij een koppakkingset inbegrepen, alleen word vaak het wisselen van de seals overgeslagen.
te bewerkelijk, te duur.mvgr wupke:die de seals altijd vervangt bij koppakking’s wissels..
Kosten ong.350eurie (dealer)
orthensegeit schreef:
mvgr wupke:die de seals altijd vervangt bij koppakking’s wissels..
Kosten ong.350eurie (dealer)
een koppakking laten vervangen voor 350 euro??? welke delaer is dat dan? niet hier in de buurt volgens mij…
it never gets any easier!
orthensegeit schreef:kreazyV8wuppo schreef:gewoon olie erin gieten, en bij tijd en wijle je bougie’s schoonmaken.
en even de staat van je bobine en bougiekabels inspecteren.mvgr wupke
Dit is dus net zoiets als dweilen met de kraan open!
mee eens.
enne voor 350 euro heb je alleen de materialen,, en nog niet de kop gewisseld..
tja, je kunt het doen, rond de 5 tot 700 euro give or take a few euro’s.
alles eronder geloof ik niet zo in qua afwerking en grondigheid.
de vraag is
A is de eigenaar bereid dit te betalen.
B is de auto het nog waard.
C word de auto doorgereden, of is het een op is op APK naar APK tuut…
eea dus aan de eigenaar om te kijken welke oplossing hij kiest of verkiest.
miz kun je best nog ff rijden met alleen olie bijvullen,,, tzt zal er idd wel eens een X actie moeten komen, maar rampzalige gevolgen zoals opgeblazen motoren hoef je niet te verwachten.
hooguit een nieuwe lambda en kat in het uiterste geval..
mvgr wupke