Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Ik heb een XM TD 2.1 1997, met airco
De aanjager werkt niet. Ik heb de aanjagermotor gedemonteerd en met een accu getest. De aanjagermotor werkt.
Als ik de (draai)potmeter in het dashboard op max, automatisch of welke stand dan ook zet, meet ik geen 12 volt spanning op de aanvoerdraden bij de aanjager motor.
Het is een tijdje zo geweest dat de aanjager het soms wel en soms niet deed.
Nu werkt hij helemaal niet meer.
Ik heb de zekeringen in het kastje onder het dashboard en onder de motorkap gecontroleerd. Ze zijn allemaal goed.
Wat kan de oorzaak zijn?
Peter Thiemann
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Kijk voor de gein maar eens in dit draadje: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179567
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Aanjager XM werkt niet
Bedankt voor je tip. Voor mij blijft dan alleen draadbreuk tussen zekering en regelunit over.
Boven de zekeringkast zit kennelijk een relais. kan ik testen of dat goed werkt?
Ik wil de + draad aan de aanjagermotor volgen naar een punt waar ik weer kan meten of er spanning op staat. Waar is dat punt. Waar komt de +draad vandaan die naar de aanjagermotor gaat?
Als ik een nieuwe + draad zou aanleggen, wat zijn de aansluitpunten waartussen ik de draad moet leggen?
Peter
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Er hangt een klein zekeringenkastje aan het luchtfilter die wil ook wel eens voor narigheid zorgen, door gebrande voetjes van de zekeringen in steek.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Ik ga de zekeringvoetjes controleren en schoonmaken, wie weet
Je hoort het nog
Peter
uiteindelijk bleek het bij mij aan de module te liggen, die op de aanjager moter zit gemonteerd, was kapoet, en een draadbreukje inderdaad, de draad die vanaf de 40 amp zekering naar het console gaat en vervolgens door naar je aanjager gaf ook een probleem, deze is ook vervangen…......
en gezien al het ge*(^% hieromheen qua prijs wil ik er vanaf nu niet meer aan herinnerd worden
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop