Daar kun je niks van zeggen…
Ik heb (kan) het bij mij niet uitrekenen (geen KM kabel)......
Maar daar kom ik niet aan. (duurder uit denk ik).
Heb je de auto bij Ruesink gebracht?
Jos van der Voort
Nee. garage Lubbers in Hengelo http://www.garagelubbers.nl
Tarief van Ruesink was me wat aan de hoge kant. Verder hebben ze een paar dingen niet helemaal gedaan zoals ik ze graag had gehad. Werd door collega’s, hier en op xantiaclub op Lubbers gewezen en ben daar zeer tevreden over.
Voorlopig blijven we daar dus naartoe gaan (en mensen adviseren daar naartoe te gaan)
Vanmorgen scheelde het weinig of dit was de laatste post over de RLPV78 geweest (of ik had hem helemaal niet meer kunnen/willen posten).
met het hele gezin een ritje aan het maken. (ik achter het stuur, dochter in Römer King achter me, vrouw naast me, zoontje in Römer babysafe achter haar) Ik kom uit een landelijk weggetje (toegegeven, achteraf gezien de situatie met wat hoge snelheid, aan de andere kant, gelukkig met een snelheid die eingenlijk een fractie te laag was).
Komt er van links! een Escrot
Ik wou rechtdoor, maar hoekte de auto in een reflex linksaf. Daardoor gooide de auto de kont een beetje de bocht om (ja RB, ik heb nu eindelijk die ervaring!! en je had gelijk: een ZX-break kan het ook) en draaide ik mijn dochter voor de aanstormende neus van de Escrot weg. Eindresultaat: de hoek van de voorbumper van de Escrot en het hoekje van mijn achterbumper schampten elkaar.
Gelukkig dus nauwelijks schade: de escrot kan wel een herspuiting van de voorbumper gebruiken, de ZX=break heeft ze gelukkig niet meegespoten en nu een vaag veegje op de bumper.
Maargoed, gelukkig viel het uiteindelijk mee. Maar ik kon het toch niet laten bij het uitstappen later thuis dochterlief nog maar eens een extra knuffel te geven…
Je beschermengel zat dus ook in de auto!
Fijn dat jullie zelf niks hebben. Die bumper kan wel een tikkie hebben. Daar is-ie tenslotte ook voor.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Je beschermengel zat dus ook in de auto!
Fijn dat jullie zelf niks hebben. Die bumper kan wel een tikkie hebben. Daar is-ie tenslotte ook voor.
en niet alleen de mijne…....
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Setje hulpveertjes zou niet verkeerd zijn of toch maar een Xantia?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Vanavond de stekkerdoos van de trekhaak vervangen. Deed het niet zo best meer.
Kom ik tot de ontdekking dat ie ook al voor mistachterlicht bedraad is! Dat noem ik nou eens een aangename meevaller!
Tja, en toen werd de ZX opgehaald door Vorgers Borne…..
En kreeg mijn vrouw een Polio vervangauto van de ANWB mee.
De ZX is afgevoerd naar de firma Lubbers in Hengelo en zal daar voorzien worden van een nieuwe koppelingset: Drukgroep liet zich de laatste tijd al een beetje horen (grommen als je de koppeling intrapte), maar in de hoop dat ie nog even mee wou nog niets mee gedaan.
Met verdere gezinsuitbreiding op komst en krapte tijdens vakantieritten en in de weekenden zal hij de langste tijd bij ons gehad hebben: de koppeling zal worden vervangen, maar de ogen gaan actief open in de zoektocht naar een C5.
En de ZX staat weer voor de deur.
Vanmorgen op mijn werk werd ik opgebeld door de garage: de koppeling was weer in orde. Ook een paar nieuwe schakelstangetjes waren aangebracht.
Helaas gilde bij de proefrit (door de garage) de multiriem het uit: liep al twee ribbels ernaast door een versleten spanrol.
maargoed, na het aftikken van net geen 1000 euro (dertig cent over) staat ie weer voor de deur.
Pfff… 1000 euro voor een koppeling vervangen? Blijkt maar weer hoeveel werk dit is. Alles moet er onderuit…...
Jos van der Voort
nee, de koppeling (rekening ligt voor me) was ongeveer 650 (opgave), iets duurder geworden door voor 50 euro aan schakelstangetjes.
Kwam alleen na de proefrit nog een multiriemspannerset van 173,89 ex bij. Plus de bijbehorende uren.
Bij Ruesink geweest?
Jos van der Voort
Lees nog eens terug….
Mijn Xantia kwam van Ruesink Zutphen. Tegenwoordig ga ik naar Lubbers Hengelo.
Overigens: net even mijn excelsheet bijgewerkt.
Ik houd er twee bij: één vanaf dat we de ZX hebben en één vanaf het moment dat ik de 205 toto reed (en de ZX sterk terug is gegaan in kilometrage).
Op de eerste staat de ZX op 20,8 ct/km, waarvan 4,6 ct onderhoud.
op de tweede (tja, beide zware reparaties nadat ik de 205 kort reed) staat ie op 8,1 ct ondrehoud per kilometer en totaal 24,7 ct/km.
Beide uitgaande van een restwaarde (volgens autoweek) van 1500 euro.
En de knoop is (in principe) door: De ZX gaat vervangen worden. Morgen ga ik kijken bij een C5 break.
Dus vrijwel zeker op zeer korte termijn te koop: deze prachtige ZX-break.
Uiterlijk niet veel veranderd, wel voorzien van nieuwe schakelstangen en koppeling.
Verder lijkt het of de airco niet meer zoveel koude wil leveren, zingt er waarschijnlijk een wiellager en (en dat is de meest irritante): is het vacuum van de brandstofleiding verbroken: na langere stilstand (meer dan 6 uur) moet er onder de motorkap gepompt worden om te kunnen starten.
Voor iemand die zelf goed aan auto’s kan sleutelen kan het een geweldige auto zijn: voor een ZX zit alles erop en eraan.