![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4069.jpg)
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
Heeft iemand dat wel eens gehad?
Ik vermoed dat er een stukje rubber in de pomp is gekomen.
Bij LHM wissel is de aanzuigslang boven de pomp spontaan afgebroken. Waarschijnlijk is toen een stukje rubber in de pomp gevallen. LHM ziet er smerig uit niet helder maar grauw. Stuurbekrachtiging gaat bij tijden zwaar, ondanks een liter glacial blue die kort geleden is toegevoegd. Auto hist niet meer, hetgeen wil zeggen dat de opbrengstverdeler niet meer besluitloos heen en weer trilt tussen veren en sturen, dus ook innerlijk vervuild is etc. wat nu? Eerst beginnen om een andere pomp te monteren? Of eerst helemaal afvullen met glacial blue?
Als de LHM goed op temperatuur is, na een half uur, dan is het probleem weg
Iemand??
Winus
break 530k Km
mia macchina è presto per rubare
Als ik het goed begrijp heb je de LHM ververst en iets toegevoegd. Dat niet-meer hissen kan ook goed zijn, maar dan moet de drukregelaar zo nu en dan tikken. Ik weet niet van Glacial bleu is, maar je spoelt het systeem normaal gesproken met hydroincage en daarmee komt de rotzooi in het systeem los. Misschien is het ook die rotzooi die ervoor zorgt dat het sturen nu en dan zwaar gaat. De pomp staat er mijns inziens buiten, zolang de auto omhoog komt, is die goed.
Begin eens met het reservoir verwijderen, de filters schoon maken en de boel af te vullen met hydroincage. Rij daar 4 a 5 mille mee rond en vervang het dan voor LHM.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Glacial blue is toch smurfenolie??
Maar hydrorincage is geen slecht idee denk ik
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4069.jpg)
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
Vandaag 4 liter LHM vervangen door Glacial blue (inderdaag de smurfenolie) een geen problemen meer met het sturen. Probleem lijkt opgelost. zal over enige tijd de filters eens controleren.
Wel hoor ik nog een zacht tikkend geluid bij het sturen. Zou dit de schijf kunnen zijn die net voor het schutbord te zien is?
Ik hoop wel dat de draadeinden van die bouten door en door zitten en niet aan twee kanten gevulcaniseerd zijn in het rubber, want dat lijkt me niet zo veilig.
Rijden maar weer!
Winus
XMtD: 100KKm, 200KKm, 300KKm, 400KKm,500KKm, 600….. gaan die dingen nou nooit kapot? >>>XMtD
mia macchina è presto per rubare