Poekoek schreef:macnail schreef:Ik kreeg van hel1 te horen dat ik binnenkort nog een plaatje voor op m’n achterkant kan verwachten (zo’n landkaartje van France met een F er in)
Die zijn in Frankrijk inderdaad nog te kopen bij sommige supermarkten. Ik heb op alledrie de BX-en zo’n F-je zitten.
Heb met de BX-meeting al daar behoorlijk wat supermarkten afgestruind, maar niks gevonden. Gelukkig dat het ook op deze weg kan
Ben op dit moment door de voorraad heen, maar als ik weer in Frankrijk ben, dan zal ik maar weer een voorraadje meenemen!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo, de plak resten zijn er ook af dus de auto is weer een stukje verder af
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag even heerlijk een stukje wezen rijden en ondertussen een paar foto’s gemaakt, hier zijn ze:
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kwaliteit van de foto’s gaat met verkleinen helaas wat achteruit, op 3000X2000 zijn sommige erg strak Moet binnenkort nog maar even een cursusje nemen bij m’n vader, wil ze eigenlijk nog scherper hebben. Had vanmiddag ook nog even wat foto’tjes gemaakt van de BX in de slaapstand op haar standplaats:
oh ja, er ligt nog zo’n F-je op de schouw te wachten op verzending, zal wer deze week eens werk van maken, heb weer een beetje tijd voor andere dingen behalve werken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Helemaal prima hel1, heb ik weer een goed excuus om wat foto’s te maken haha.
Mooie foto’s, Wouter!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Morgen ga ik een rit maken richting Vught, waar Harm woont. Dan gaan we eens even lekker aan m’n BX klussen, onder andere om een paar puntjes voor de APK aan te pakken en nog wat overige dingen. Lijstje:
- Stappenmotor schoonmaken. Hopen dat het gekke stationair lopen bij koude motor dan minder wordt.
- Veerpoten nakijken. De auto kwam vandaag slecht omhoog aan de voorkant en het is langer bekend dat de veerpoten de beste tijd gehad hebben.
- Handgreep monteren aan de chauffeurskant, toch wel fjin
- Dashboard lampjes vervangen zodat alles weer werkt.
- Dagteller weer vervangen, vandaag weer er door gegaan (deze was ook al niet super)
- Kachelmotor nakijken. Stekker is niet meer helemaal lekker waardoor die het soms af laat weten.
- Electrische raam rechtsvoor is alleen vanaf de bestuurderskant te openen, eens kijken of er een kabeltje los ligt of zo.
- Lampje kofferbak doet het af en toe, zal wel een vies contactje zijn of zo.
- Olie verversen met Franse Total olie
- Claxon van een XM proberen te scoren en monteren (niet echt nodig, maar wel leuk)
- Luchtfilter misschien ook maar eens verversen?
- Gasklephuis, verdelerkap en rotor misschien ook even schoonmaken i.v.m. stationair toerental bij koude motor?
Best een lijstje, maar ook veel kleine dingetjes die met 2 of 3 man nog wel een keer gedaan zijn. We maken er een gezellig dagje van.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Daarbij moeten de claxon en handgreep nog gescoord worden uit een BX Duivel of Kansloos en uit een XM SuX of zo
Dat is idd het enige waar die kansloze BXjes goed voor zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zo een bx 1.4 kansloos was bij mij handig voor een andere gordel voor de apk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Erg nuttig dagje vandaag hoor, en nog gezellig ook!
Lijstje:
- Stappenmotor schoonmaken -> done, was flink goor.
- Veerpoten nakijken -> slecht omhoogkomen ligt niet aan veerpoten, voorste hoogteregelaar is aan het overlijden.
- Handgreep monteren -> done.
- Dashboard lampjes vervangen -> done, alhoewel ik Harm er nog nooit zo lang mee bezig heb gezien
- Dagteller weer vervangen -> done, alleen kilometertellerkabel is nu op de laatste afslag stil komen te staan.
- Kachelmotor nakijken -> koolborsteltjes zijn niet meer top, gaat over een tijdje gebeuren.
- Electrische raam rechtsvoor -> Niet verholpen, vaag probleem.
- Lampje kofferbak -> done, zit nu een goed werkend XM lampje in.
- Olie verversen met Franse Total olie -> done, hele vat van 5 L. ging er in.
- Claxon van een XM proberen te scoren en monteren -> done en het klinkt super
- Luchtfilter -> done, vorige was behoorlijk goor.
- Pakking vervangen -> done. Dit bleek de veroorzaker van het sputteren te zijn wat ie nu dus niet meer doet, echt heel erg fijn Auto trekt nu weer op zoals m’n vorige BX en trekt in één rechte lijn door
- Stuurlogo vervangen -> done, i.pv. zwarte nu een rode.
Het was weer een nuttig dagje en heb er weer behoorlijk wat bijgeleerd.
wanneer je BX ‘‘fout’’ vrij hebt gemaakt gaat er direct wat anders kapot , dus zorg dat er altijd iets niet werk
En dat klopt weer… nu blijkt de snelheidsmeter op 60 vast te zijn gaan zitten
Dan ben je in een woonwijk direct je rijbewijs kwijt.
Test
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zo zeg, da’s een mooi lijstje die jullie hebben af gewerkt Zo leer je de auto ook weer een stuk beter kennen. Ik dacht laatst te zien dat je voorkant sneller omlaag zakt dan de achterkant. De voorkant lag al op de grond terwijl de achterkant nog op rijdhoogte stond. Zou dat ook aan de hoogteregelaar liggen denk je?
My other car is a broomstick.