Xsara Picasso HDIF16V EGR problemen
choco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

- 2CV Charleston
Gepost: 09 oktober 2007 06:03 PM

Hallo,
Al meer dan een jaar sukkel ik met EGR problemen in mijn Picasso 1.6 HDif. Bij de garage werd simpelweg de boel gereset en kon ik weer een week verder…tot wederom MOTORSTORING op het display verscheen. Het werd steeds vaker en op een bepaald moment had resetten geen zin meer. Ze hebben toen de EGR unit vervangen door een nieuwe. Dat scheelde enorm want de motor had qua gedrag rare neigingen gekregen, hij hield enorm in bij overshakelen etc.. Dat was nu weer perfect verholpen. Echter helaas brandde de volgende dag alweer het lampje op het dashboard. Het bleek dat iets geinitieerd moest worden en dat moest bij koude motor gebeuren (< 30 graden). Nadat dit was gedaan en alles ok leek, brandde diezelfde dag wederom het lampje en inderdaad was de storing weer afkomstig van de EGR… De garage weet niet meer wat er mee te doen… heeft iemand ervaringen?
Alvast bedankt.
Harry

De enige keer dat ik me vergiste was toen ik dacht dat ik me vergiste…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 09 oktober 2007 06:09 PM
  [ # 1 ]

tja, zo 1 en 2 heb ik geen oplossing, wel is bekend van de egr motoren, dat een rustige rijstijl rare storingen kan opwekken, en veel korte afstanden ook.
andersom als eea al vervangen is, zou je mogen verwachten dat de storing niet zo snel optreed.

mn vraag is dus, wat voor afstanden en rijstijl houd je erop na?

mvgr wupke Wink

Profiel  

choco
< 100 berichten
Rank

- 2CV Charleston
Gepost: 09 oktober 2007 06:13 PM
  [ # 2 ]

Rijstijl moet bij mij geen probleem zijn.
Ik ben een pittige rijder en heb net 130000km op de teller staan in 3 jaar tijd…. Ik ben erg blij met de HDiF motor…ik kan hiermee erg lekker met VW TDitjes spelen (zeg maar leven zuur maken..)
Groetjes
Harry

Profiel  

johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 339

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 10 oktober 2007 01:33 AM
  [ # 3 ]

Zou dit de oorzaak niet kunnen zijn? nono :door PSA getuned (122hp) .

Profiel  

choco
< 100 berichten
Rank

- 2CV Charleston
Gepost: 10 oktober 2007 04:09 PM
  [ # 4 ]

Nee, heeft geen relatie met elkaar… het gaat om de meting bij het inlaatspruitstuk. Bij starten van de auto wordt dit steeds opnieuw gedaan…
Groetjes
Harry

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook