Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gister hebben we hem opgehaald. Wat een avontuur!
Na 5 km konden we al stoppen (kvs peil te laag!)
Na 3 km (8 totaal) wederom stoppen! (kvs peil te laag!)
Gloeiende gloeiende ik kreeg al spijt van me aankoop!
Afijn kraanwater erin een doorkachelen!.
Wederom 4 km later WEER stoppen (kvs peil te laag) Ik had al goed de pest in deze auto want we moesten nog 110 km We zouden eerst binnendoor naar tiel gaan en dan de snelweg op maar we hebben gekozen voor binnendoor naar nijmegen!.
De 3de keer stoppen dacht ik ik flikker er wel een busje stop a leak in!. Dat werkte het lekken werd minder! Nu konden we al 15km rijden! . Gelukkig had ik gereedschap en een draad meegenomen dus ik heb de Fans bij de koplampen aan gelust
Ik had zo de pest al in de wagen dat ik nog maar een busje stop a leak heb gekocht en er WEER in had gemikt (halve)(kon mij toch wat schelen als ik maar thuis kom dacht ik!) (eerste busje was ook voor koelsysthemen tot 3L dus dat schoot ook niet erg op)
We reden door! het lekken werd nog minder en we konden dus eindelijk een beetje doorrijden (hoop gehobbel want hij veert nog als een golf)
Bij puifdijk werdt de motor te warm! Wat bleek nou? de ventilatoren sloegen niet aan . Je raad het nooit! het werkte!
Dus we konden weer verder… Maar door nijmegen met een al te warme motor die niet goed kon koelen schoot niet erg op! Toen we in Arnhem aankwamen weer et warm! (ik dacht al SHIT als het blok maar niet verstopt is van dat vieze STOP a leak . Half uurtje gewacht even pauze gehouden en weer verder gereden naar huis! van Arnhem naar huis ging zoals ik verwacht had voor ik de auto zou ophalen!
Ik kon doorrijden zonder problemen! ( Arnhem - Borculo = 70 km) Onderweg 1 keer gestopt om even water te controleren (toen mocht er ook wel een scheut weer in!).
Maar ik was thuis! ik was blij dat ik thuis was!!!!!
Een ritje , de heen weg was 1 uur en 40 min, de terugweg 4,5 uur!.
Nu thuis alles wat beter bekeken en kom tot de volgende gebreken:
- KVS lekkage (echt? ja echt) komt net boven het oliefilter weg (daar zitten volgens mij 2 aansluitingen van koelslangen? Wie meer weet of een ander idee heeft laat uw horen!)
- iets olie lekkage bij de nokkenaskeering
- turbo schakelt pas bij de 3000 toeren echt in (je voelt hem dan komen en blazen (opzicht wel leuk maar volgens mij moet hij al eerder komen? (achterkant staat trouwens ook TZD ipv TZD turbo anders uitgevoerd blok/ turbo?)
- rechts achterdeur gaat niet mee met CV
- voorbanden versleten
- hobbelt als een gek! (bollen en te hoog afgesteld denk ik)
- klokje werkt niet
- mechaniek van bestuurdersraam niet al te best (speling)
Verder een goede auto! alles werkt en weinig roest! Blokje loopt ook gewoon mooi! olie schoon. (maar af en toe een blauw pluimpje uit de uitlaat .
Ik denk dat er van deze auto nog wel wat te maken valt ! als eerst maar is de KVS lekkage voorbij is! Van de week maar meer na kijken. Als iemand daar nog ideeen over heeft?
Ps foto`s volgen !
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wat een avontuur zeg, ‘k word er bang van,!
Komt vast wel goed Daan!
McDean schreef:
Nu thuis alles wat beter bekeken en kom tot de volgende gebreken:
- KVS lekkage (echt? ja echt) komt net boven het oliefilter weg (daar zitten volgens mij 2 aansluitingen van koelslangen? Wie meer weet of een ander idee heeft laat uw horen!)
Die ene koelslang zit aan die onderste dikke koelslang van radiateur naar de waterpomp. Die andere gaat ergens achterop het blok er weer in.
Dat ding waar ze aan vast zitten is de oliekoeler. Waarscijnlijk zijn de uiteindjes ingescheurt, en simpel wat ‘op’ te snijden.
McDean schreef:
- iets olie lekkage bij de nokkenaskeering
Sowiezo is het niet onverstandig bij een diesel om er een nieuwe D-riem op te leggen als er geen gegevens van bekend zijn. Als dat in jou geval zo is kun je gelijk de nokkenaskeering meenemen.
McDean schreef:
- turbo schakelt pas bij de 3000 toeren echt in (je voelt hem dan komen en blazen (opzicht wel leuk maar volgens mij moet hij al eerder komen? (achterkant staat trouwens ook TZD ipv TZD turbo anders uitgevoerd blok/ turbo?)
Zou inderdaat wel ietsje eerder mogen, maar ik denk niet dat er heel erg iets fout is dat je de turbo dan pas voelt. Rij er eerst een poosje mee, keertje verse olie erin. Blokje moet misschien weer even loskomen.
McDean schreef:
- rechts achterdeur gaat niet mee met CV
Draadbreukje, of servo kapot.
McDean schreef:
- voorbanden versleten
Nieuwe banden (ik ben ook zo technisch)
McDean schreef:
- hobbelt als een gek! (bollen en te hoog afgesteld denk ik)
Je geeft je eigen antwoord al
McDean schreef:
- klokje werkt niet
Da’s standaart
McDean schreef:
- mechaniek van bestuurdersraam niet al te best (speling)
Komt vaker voor, is dus ook redelijk standaart
McDean schreef:
Verder een goede auto! alles werkt en weinig roest! Blokje loopt ook gewoon mooi! olie schoon. (maar af en toe een blauw pluimpje uit de uitlaat .
Een pluimpje mag een turbodiesel best doen, dat is karakter.
Voor de rest klinkt het niet onaardig. Enne, je bent lid van de BX club, dus voor onderdelen kun je daar terecht.
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ok bedantk thijs!!! ik zal kijken naar de KVS slangen !
D riem is volgens mij bij 320 vervangen maar is nooit verkeerd (in ieder geval is nader bekijken)
Rest van de “problemen” komen helemaal goed
(heb ik nog liggen) maar mocht ik wat nodig hebben dan hoor je het snel!
klokje is wel vaag bezig telt de min als seconden En de uren blijven op 1 staan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik weet niet hoe laat je waar was, maar als je mij even gebeld had, had ik je wellicht kunnen slepen. Ik zat toch ... eh ... Overal in Nederland
Maar natuurlijk gefeliciteerd met de aankoop !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben rijdend thuis gekomen En ik hadje nummer niet bij me +
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb je die dag wel 75 keer gebeld anders ... Dan komt m’n nummer ook in je display te staan ?
Schijt aan originaliteit.
Overigens had ik ook 2 bussen anti-lek-zooi voor het koelsysteem achterin liggen
Schijt aan originaliteit.
nou dat was echt een dolle rit dan, hoeveel biertjes heb je op de thuiskomst gedronken dat zal je wel nodig hebben gehad!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Lelijke Eend schreef:ik je wellicht kunnen slepen
Het slepen van een BX gaat niet zomaar. De motor zal moeten draaien, of ten minste 20 seconden per 2 minuten, om voldoende veer maar vooral remdruk te houden.
Test
Versnellingsbak in z’n 2 zetten en zo met de wielen de hele rattaplan aandrijven ?
Schijt aan originaliteit.
Ja dat kan. Zo heb ik een keer een 1400 100 km naar huis gesleept. Was in de winter, en de kachel werd nog goed warm ook.
Maar met een lekke koppakking kan er water in de olie, en olie in het water terechtkomen, en dat wil je toch niet eindeloos door je blok laten malen.
Test
Daar zit wat in ...
Schijt aan originaliteit.
Thijsvandebles schreef:
Die ene koelslang zit aan die onderste dikke koelslang van radiateur naar de waterpomp. Die andere gaat ergens achterop het blok er weer in.
Dat ding waar ze aan vast zitten is de oliekoeler. Waarscijnlijk zijn de uiteindjes ingescheurt, en simpel wat ‘op’ te snijden.
Bij een turbodiesel gaat de ene slang van de oliewarmtewisselaar naar het thermostaathuis, de andere gaat naar de radiateur. Bij een turbodiesel heeft de radiateur een apart pijpje hiervoor. Bij een normale diesel zit er idd wel een t stuk in de onderste dikke radiateurbuis.
@Daan: ik had die auto persoonlijk gelijk teruggereden naar de verkoper. Of je hebt er bijna niks voor betaald.. Ik hoop dat je weet waar je aan begint. Een turbodiesel met veel achterstallig onderhoud is ECHT niet economischer dan een Sport.
De turbo hoort er toch wel rond de 2200 tpm stevig in te komen. Als het een KKK turbo is, iets eerder, bij een Garret turbo wat later. 3000 is echt veel te laat.