BX-ers,
nog even een vraagje;
verdenken jullie ook de HR achter? Hoort er LHM achter het rubber te zitten?
M.vr.gr.
Cooper
mn 1e insteek is zoals meerdere hier, de aanvoerleiding zit fout.
daarnaast lijkt me een HR eigenlijk onmogenlijk.
ten 1e gaan die dingen eigelijk nooit kapot (snap ook niet waarom er zo’n weelderige handel in gereviseerde is !) .
ten 2e ook al is je HR verrot, dan nog zou hij moeten reageren, al dan niet alleen in de hoogste stand.
ten 3e een HR is een cilinder met 1 zuiger, de slijtage is gelijk 0, en de beweging is minimaal.
daarnaast is er 160 tot 180 bar oliedruk, dus rondom een oliefilm.
enigste wat er mis kan gaan is dattie vuil word.
kwestie van doppen eraf wippen, remmenreiniger erdoor, droogblazen, dichtploppen..
ik heb in hee m’n carriere nog nooit 1 HR vervangen omdat ie kaduuk zou zijn,, en volgende week gaat er mn 1e aan geloven.
en dat omdat ie gereviseerd is met een schuurpapier !!!,, dus nu klemt ie, jaja..
maar goed.
even aan de hand van je boek de leidingen volgen, als je het niet snapt bel je ff, dan lopen we samen de leidingen na, (ken het uit mn hoofd),, dan kom je vanzelf de fout tegen..
wissel /herstel die fout, en de BX gaat in zn veren.
mvgr wupke:
Nou BX-ers,
vandaag nog een dagje onder de BX bezig geweest met de Haynes in de ene hand en de telefoon met Wuppo in de andere…en…het is gelukt !!!! Het BX-ie veert weer als een zonnetje, stuurbekrachtiging en remmen ook topsie! Het bleek een HD aanvoerleiding die op het 3 verdeelstuk (van de remmen) ‘binnenkwam’ ipv op het 4 verdeelstuk. Daarna nog een veiligheidsklep die tegenwerkte maar uiteindelijk kwam de BX in de veren. Remmen achter even ontlucht en op naar de wasbox! Hij kwam bijna weer zo goed als nieuw onder het stof vandaan!
Thanks voor jullie tips en assistentie, hier nog ff een fototje uit z’n glorietijd!
Ciao
Cooper