![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Han S schreef:Dat vind ik nog eens een wereldidee, achter de kathalisator voor de eertvolgende pot een injector waar je een golf olie in kan spuiten als er een klever achter je kruipt. Een paar druppels is genoeg en stinken als een bunzing.
(kunnen we beter niet doen?)
Sommige gepantserde auto’s kunnen een rookgordijn produceren uit de uitlaat. Dat effect wordt bereikt door koelvloeistof in de uitlaat te spuiten, dus jouw idee wordt -in iets andere vorm- al in de praktijk toegepast
Eveneens ben ik tevens ook.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Als ik naar hetbegin van het draadje kijk kan ik niet opmaken of malle nou zwarte of witte rook zag. ‘t Lijkt de verkiezing van de paus wel
Maar onverbrande diesel geeft een witte rook. Inspuiten na de kat geeft dat effect. Grijze/Blauwe rook duidt meer op motorolieverbruik, zie je vaak bij afgeragde BMW’s
Zwarte rook is doorgaans roet. Opgebouwd tijdens korte ritjes.
Groeten
Paul
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Dat kan ik ook niet zeggen, het was namelijk donker. Maar uit ervaring weet ik dat veel diesels een blauwe walm geven als ze doortrekken. Dat zal in mijn geval dus ook zo zijn.
Ik weet dus niet of het nou goed of slecht is, wat je er aan kunt doen en of dat nodig is. Wat eigenlijk wel vast staat is, dat elke diesel het heeft.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Onverbrande diesel komt zowel wit als zwart eruit.. wit als het zowat vloeibaar uit de pijp komt (bijv slecht starten) en het is zwart als het onvolledig is verbrand. Daarom krijg je zoveel roet als je turbo nog niet op druk is of slecht is gechipt.
Blauw is olie, wat kan komen van slechte zuigerveren, slechte klepsteelrunners, of een overleden turbo.
Wit/grijs is doorgaans koelwater en 9/10 keer je koppaking.
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:Wit/grijs is doorgaans koelwater en 9/10 keer je koppaking.
Dan rijden er in de vroege ochtend veel auto’s met lekke koppakkingen rond.
Groetjes Erik!
Okee: er vanuit gaande dat de ochtend condens al uit de uitlaat is, smart-ass
Ouwe mopperkont
vergeet de EGR klep niet, als je flink op het gas gaat zorgt die volgens mij ook wel voor flink wat extra walm. Alhoewel ik dat wel weer vreemd vind omdat die eigenlijk bedoeld is om deze motor wat millieuvriendelijker te maken. Maar dat zou ik dan wel weer verkeerd begrepen kunnen hebben.
Zweven of sideways…..... that’s the question
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik weet niet hoe het bij de Lucas pomp zit, maar op de Bosch pomp zit een schroef voor de roetstop en kun je je mengsel bijstellen enzo. Ik had namelijk totaal geen roet, dus hebben ‘we’ de boel stukje voor stukje opengedraaid.
Mijn mengsel staat nu ongeveer max, wat de auto echt een stuk feller heeft gemaakt. Bij plankgas en dan rond de 4000 toeren begint hij nu te roeten, bij 4/5 gas heb ik het al niet. De volgende stap wordt de turbo opdraaien totdat het roeten weer komt.
Kortom, steek eens een paar avondjes in de Bosch (??) pomp, erg leerzaam en er is best het een en ander te vinden op het internet. Ik weet ongeveer precies wat er bij mij is gedaan, maar vraag me niet aan welk boutje ‘we’ hebben zitten draaien, het waren er namelijk meerdere ....
En die EGR kan ook prima dicht gezet worden, schijnt (inderdaad) ook te schelen, 2 euro is een mooie maat, maar er zijn goedkopere munten om erin te zetten.
Nu C5 tijger…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heb je een foto van je pomp en de schroeven die jullie hebben versteld? Ben ik wel benieuwd naar.
Eveneens ben ik tevens ook.
Waar zit die pomp eigenlijk? Ik vond die weekend volgens mij de dieselpomp in de neus, rechts achter de bumper? Of is dat weer wat anders?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Daar zit ´ie inderdaad ongeveer. De gaskabel loopt er naartoe, en je ziet ook 4 leidingen van de pomp naar de cilinderkop lopen.
Eveneens ben ik tevens ook.