Tijdens het terugbrengen in de originele staat van mijn BX 14 E bleek dat de leter toegevoegde achterspoiler met dikke bouten dwars door de achterklep heen was gemonteerd En nu zit ik dus met twee lelijke gaten in de kunststof klep.
Wat is nou de beste oplossing volgens jullie?
- een andere klep halen en die in de juiste kleur spuiten
- deze klep herstellen (maar hoe en wordt dat mooi) en laten spuiten…
- een originele Blanc Cremant achterklep uit AM85 vinden - maar wáár…
Een plaatje van de schade ...
...en van de BX
Knappe wagen. Zo zie je ze zoveel meer.
Dit type en prachtig opgeknapt smt023
Ivm de achterklep Ik zou gaan voor optie 1 of 3. Hou er wel rekening mee dat er enig kleurverschil kan zijn.
De kunststof achterklep van mijn AX was ook hersteld (scheur). Het valt niet op, maar heb wel mijn twijfels of dit resultaat blijvend is. Heb in elk geval een klep bijgekocht (voor 10 euro). deze moet nog gespoten worden, maar ik heb dan wel al een reserve klep.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat een reparatie bijna even ‘duur’ is als een andere (occasie)klep.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
gewoon dicht plamuren of evt polyester gaasje en opnieuw spuiten
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Wellicht kun je van binnenuit een glasvezel matje erachter plakken. Dat spul van Alabastine werkt best goed. Vervolgens kun je van boven af het gaatje vullen met glasvezel plamuur. Dat wordt knetterhard en kun je daarna vlak afschuren.
bx-cannes Geplaatst: 09 Okt 2007 11:44 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Wellicht kun je van binnenuit een glasvezel matje erachter plakken. Dat spul van Alabastine werkt best goed. Vervolgens kun je van boven af het gaatje vullen met glasvezel plamuur. Dat wordt knetterhard en kun je daarna vlak afschuren.
via onder kun je er niet bij het gat verzinkinken zodat er een kraag ontstaat en een klein matje tergrote van het gatje maken en inplakken vervolgen het matje op vullen met plamuur schuren en spuiten.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
bx-cannes schreef:Wellicht kun je van binnenuit een glasvezel matje erachter plakken. Dat spul van Alabastine werkt best goed. Vervolgens kun je van boven af het gaatje vullen met glasvezel plamuur. Dat wordt knetterhard en kun je daarna vlak afschuren.
Alabastine… da’s een goeie. Zal eens even kijken wat ik kan vinden… Ik kan er inderdaad van binnenuit niet bij, maar wellicht lukt het wel.
Thanks!
Ik zou zeggen twee opties, ten eerste, opvullen met glasvezelplamuur tot nét onder de rand, uit laten harden en daarna een aanl malen bijvullen met gewone autoplamuur of polyesterplamuur. Schuren, primeren, schuren enz. en bijspuiten in de juiste kleur. Als tweede werk ik vaak in zulke gevallen met houtrotvuller. Is twee componenten, over te krijgen en wordt keihard. Dit dan in plaats vd glasvezelpalmuur. Afwerken blijft hetzelfde. Wel even werk maar zelf goed te doen en niet duur.
ZX 1.4 break ‘95
Het is gelukkig geen ABS, zoals de Mehari. Het ding is gemaakt van Polyester.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
stoterstangen90 schreef:Het is gelukkig geen ABS, zoals de Mehari. Het ding is gemaakt van Polyester.
Hoezo gelukkig, ABS kun je repareren met jawel ABS. En polyester kun je repareren met jawel POLYESTER. Dus wat het spul ook is repareren kan (bijna) altijd.
jeroentje schreef:stoterstangen90 schreef:Het is gelukkig geen ABS, zoals de Mehari. Het ding is gemaakt van Polyester.
Hoezo gelukkig, ABS kun je repareren met jawel ABS. En polyester kun je repareren met jawel POLYESTER. Dus wat het spul ook is repareren kan (bijna) altijd.
polyester is wel wat eenvoudiger te bewerken dan ABS. Dit inhakend op de post van Andre, die dacht dat het bij een bxachterklep wel uit abs zou bestaan.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
.H.meijndert Geplaatst: 10 Okt 2007 06:45 Onderwerp:
Als tweede werk ik vaak in zulke gevallen met houtrotvuller. Is twee componenten, over te krijgen en wordt keihard.
met alle respect zijn toch niet aan een houten kozijn bezig alwaar een raam uitvalt?
men gebruikt toch gewoon het matteriaal waar de klep van gemaakt is om het te herstellen?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik vind het gewoon perfect spul, je kan er zowel carrosserie alsook chassis mee behandelen. Het heet dan wel houtrotvuller maar is gewoon een twee-componenten spul wat keihard is als het is uitgehard. vervolgens perfect glad te schuren en te plamuren. Ik heb er in ieder geval positieve ervaringen mee en heb het al heel vaak gebruikt.
Maar Glasvezelplamuur is ook perfect pul hoor.
Het is maar wat je zelf wil en mekkelijk in gebruik vind.
ZX 1.4 break ‘95