1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Vaker voorkomende problemen bij de C4 Picasso’s
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 11 oktober 2007 02:10 AM

Niet om te demotiveren, maar wellicht handig om te weten:

Lijst van frequente(re) gebreken aan de C4 Picasso’s (in Frankrijk ten minste). Vrij vertaald van een opsomming op planète-citroen.
De eerste 6 problemen schijnen ‘hot’ te zijn:

- dubbelbeelden bij voorruit (geen oplossing, in behandeling bij Citroen Frankrijk)
- de vaak niet, soms wel aanwezigheid van het laatje onder de passagiersstoel. Totale willekeur.
- Auto die naar rechts trekt (geen oplossing, in behandeling bij Citroen Frankrijk)
- trilling in het stuur rond 120 km/h
- Binnenschermen spatborden vóór, die loslaten, zijn soms te krap (in afwachting van oplossing door Citroen Frankrijk, soms opgelost door garagehouders)
- scherm van panoramadak dat niet meer goed reageert (opl: resetten van de besturing)
- schakelpookhoes laat los tijdens schakelen (5-bak)
- Binnendringen van water langs de portieren en bij de kofferbak
- Binnendringen van water aan de achterzijde; lampen, kofferklep
- ruiten die uit hun geleiding gaan
- trillingen tijdens stationair draaien (hdi 138) (softwarematige oplossing door Citroen
- Defecte sluiting handschoenenkastje
- bericht “système contrôle moteur défaillant”; systeem controleert motorfout (??? hoe heet de melding in de NL versie ???)
- problemen met schakelen van de EB6V (herprogrammeren van de elektronika)
- Vroegtijdige slijtage van de armleuningen (op stof Zelig Mistral alleen?)

Ik denk dat problemen zich bij alle (nieuwe) automodellen voordoen, bij alle fabrikanten.
Ik vind het zéér positief dat over het algemeen iedereen zeer tevreden is met (of geen klachten heeft over) rammeltjes, alg. kwaliteit, rijkwaliteit, comfort. Erg knap van Citroen!

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 11 oktober 2007 06:09 PM
  [ # 1 ]

het laatje zit erbij ons in Very Happy
Kan dit niet iets met de uitvoering te maken hebben ?

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 11 oktober 2007 09:02 PM
  [ # 2 ]

- laatje heb ik (past wel enkel het mapje met het onderhoudsboekje in - dat van de xsara picasso was tenminste een ‘lade’).
- yep voor trilling ...
- idem voor loslatende binnenspatborden voor (achterspatborden xsara picasso hadden hier ook al last van)
- en ja, d’er zit nu plots een zeer irritante rammel in het dashboard, en één stoel in de koffer piept bij elke drempel (smeren help niet - dealer zal het wel oplossen)

Problemen komen idd bij alle nieuwe modellen voor. Is de tol die je betaalt voor het rijden met een nieuw model ...
Maar deze probleempjes zijn nog klein in vergelijking met onderstaande :
- iemand die bij openen het portier in z’n handen had ... daar sta je dan naast je wagen met je deur Wink
- na zeer veel problemen met zijn nieuw geleverde wagen, heeft een lease-rijder uiteindelijk een nieuwe wagen gekregen, met ... dezelfde problemen .... (geen citroen)

Profiel  
 
markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 11 oktober 2007 11:13 PM
  [ # 3 ]

Denk je dat die deur een probleem is. Heb ooit een nieuwe saxo gehad zonder stuurpen. Dat merk je niet direct. Maar als je met een gangetje van 80 een scherpe bocht wil nemen, denk je dat je leven voorbij is Confused

Profiel  
 
dieterwieter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 24-12-2004

Gepost: 12 oktober 2007 12:28 AM
  [ # 4 ]

Hoi Makkers,

het is idd waar dat de C4 Picasso zijn (weeral typische Franse) akkefietjes aan het los laten is op de (zeker eerste) gebruikers.

Ondertussen heeft de Belgische invoerder vandaag zelfs nog 5 (vijf!) C4-modificaties losgelaten op de dealers.

Wat je er eveneens aan het lijstje van typische nieuwe Citroën-modellen kan toevoegen is die kl£%te sleutel. De rubber van de sleutelhouder, daar duw je na niet al te veel tijd gewoon door. Maar voor die tijd heb je je eigen vingernagels al helemaal kapot gebroken doordat de sleutel niet meer uit de houder klikt…

Maar voor de rest een toffe wagen natuurlijk! Wink

Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 12 oktober 2007 11:24 AM
  [ # 5 ]

Bij ons gaat soms het lampje van de linker bovenste bak niet meer uit…
dit geeft een zeer irritante refelexie ( met name in het donker) in de voorruit.
Iemand ook dit “probleem” ?

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
mvar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-10-2007

Gepost: 12 oktober 2007 02:15 PM
  [ # 6 ]

Is idd herkenbaar bij mijn Exlusieve 5p EVB6:
- Binnendak sluit niet
- Trekt zowel naar rechts als links
- Trillingen boven 110 km/h
- Schokbreker kapot (rammelen)
- Versnellingsbak (EBV6) is inderdaad heel erg. Als je de bocht ingaat in z’n 5 of 6 duurt het uren voordat ‘ie terugschakelt. Op rotondes kan dat je leven kosten…
Hij wil ook vaak per se in z’n 3 de bocht door, terwijl je dan te langzaam daarvoorgaat. Aan het geluid te horen, lijkt het wel een tractor dan ...
Oplossing is zelf flipperen, maar ja, daar is het niet allemaal voor gemaakt..

Citroen C4 5P Picasso
Exclusieve EBV6
C5-3 LB Automaat

Profiel  
 
MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 12 oktober 2007 03:35 PM
  [ # 7 ]
fiorano schreef:

Bij ons gaat soms het lampje van de linker bovenste bak niet meer uit…
dit geeft een zeer irritante refelexie ( met name in het donker) in de voorruit.
Iemand ook dit “probleem” ?

Ja! Hebben wij ook gehad, is een defect lichtschakelaartje (bij on vervangen).

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 14 oktober 2007 10:44 PM
  [ # 8 ]

Kleinigheidje aan de zonneklep van de bijrijder: wanneer je de zonneklep weer dicht klapt gaat de zonneklep links uit de bevestiging, zonder dat je het in de gaten hebt, wanneer je dan over een klinkerweg o.i.d. rijdt gaat dit irritant rammelen.
oplossing is natuurlijk de zonneklep weer terug in de bevesteging drukken.


Meer mensen last van?

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 15 oktober 2007 10:35 AM
  [ # 9 ]

De los springende zonneklep is zo beetje het enige waar ik ook last van heb.
En één keer meegemaakt dat aut.versnelling na het verlaten van een rotonde in zijn twee bleef zitten. Ik gaf ook teveel gas maar door de flippers te gebruiken kwam ik uiteindelijk toch vooruit.
Helaas geen laatje onder de bijrijdersstoel.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 15 oktober 2007 12:50 PM
  [ # 10 ]
PjotrBlom schreef:

Kleinigheidje aan de zonneklep van de bijrijder: wanneer je de zonneklep weer dicht klapt gaat de zonneklep links uit de bevestiging, zonder dat je het in de gaten hebt, wanneer je dan over een klinkerweg o.i.d. rijdt gaat dit irritant rammelen.
oplossing is natuurlijk de zonneklep weer terug in de bevesteging drukken.


Meer mensen last van?

Beide kleppen ‘kraken’ wat op slechte wegen, maar ze blijven wel in de bevestiging zitten (ik krijg ze er zelfs zeer moeilijk uit). Autogids schreef dat de kleppen er wat goedkoop uitzien, maar hun werk wel naar behoren doen. Dit kan ik wel beamen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 oktober 2007 12:51 PM
  [ # 11 ]

zo te horen een echte citroen dus weer Laughing

maar hoe gaan jullie dealers met de porblemen om in het algemeen?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 oktober 2007 03:06 PM
  [ # 12 ]
citroenc2 schreef:

zo te horen een echte citroen dus weer Laughing

maar hoe gaan jullie dealers met de porblemen om in het algemeen?

wij hebben geen problemen, alleen werk.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 15 oktober 2007 03:26 PM
  [ # 13 ]

gelukkig hebben wij eigenlijk geen enkel prbleem of tekortkoming unnen vaststellen in de 3000 km dat er nu mee gebold is. Het enigste minpuntje dat ik zou kunnen noemen is de grote afdekplaat van de roskilde velgen die neit meer helemaal mooi aansluit zoals het hoort. Als er hier iemand een oplossing voor weet…

mvg

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 15 oktober 2007 11:22 PM
  [ # 14 ]

na 20.000 km precies sinds 16 mei kan ik het volgende beamen:

- irritante rammel in dashboordklep aan bestuurderszijde
- voorruit dubbelbeelden
- schakelgedrag EB6V is soms geen touw aan vast te knopen
- ramen slaken soms tijdens het sluiten een ‘schreeuw’ op de laatste centimeter
- trilling bij 120 km, maar dat was de eerste 2 weken veel erger

verder niets dan lof, heerlijke wagen!

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 oktober 2007 11:34 PM
  [ # 15 ]

Een paar puntje van bovenstaande heb ik ook sinds kort.
Ik rijd sinds eind April en heb er nu zo’n 14.000 km op zitten.
Bij mij:
- rammel in dashboordklep aan bestuurderszijde
- trilling bij 120 km/h, sinds 2 weken.
- schakelgedrag EB6V is soms inderdaad een beetje vreemd. Ik heb wel eens wanneer ik op manual rijdt, en overschakel van 2 naar 3, dat hij de koppeling echt heel langzaam laat opkomen. Bij de eerstvolgende keer is het weer normaal. Vreemd maar niet echt storend, vooralsnog.

Verder nog steed genieten… Wink

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook