Matthijs2006 schreef:
O?
Hmm…
Volgens mijn is die mod nooit gedaan af-fabriek of af-dealer met het ZPJ V24-blok!?
Tuurlijk is die mod wel door de dealer gedaan…
Enne, een ZPJ V24? Dat wil ik zien 24 cilinders in een xm
En over een mod aan een xm 24 cilinder is mij ook niets bekend nee…
Xsara Coupe
Schei toch uit als niets zinnigs kunt toevoegen, sufferd.
Alsof de letter V ervoor of erachter een wezenlijk verschil in betekenis inhoudt, laat staan één die jij zelf even verzint.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Matthijs2006 schreef:Wat moet die 24V kosten dan?
De oude vrouw heeft een vraagprijs van 2000 euri, dat mag ze vragen maar dat krijgt ze never
Mijn collega (verkoper) zal haar ook wel uitgelegd hebben dat ze in haar handjes mag klappen als er iemand voor komt, dus zal ze heus wel een laag bod moeten accepteren. Anders mag ze samen met die auto oud worden….
Door de deuken en krassen in de deuren oogt de auto al gelijk minder aantrekkelijk, ook het leren interieur is niet heel netjes meer. Ik kan lekker laag bieden.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Matthijs2006 schreef:Schei toch uit als niets zinnigs kunt toevoegen, sufferd.
Alsof de letter V ervoor of erachter een wezenlijk verschil in betekenis inhoudt, laat staan één die jij zelf even verzint.
Ja, dat maakt een wezenlijk verschil ja
V er voor staat voor een V-vorm in de rangschikking van de cilinders. Het getal er achter zegt iets over het aantal cilinders.
Het aantal kleppen wordt aangegeven door eerst het aantal kleppen met daarachter de V van Valves of in t duits Ventilen.
Enne, voor jouw informatie, ik wist al van deze auto voordat jij t kon lezen en heb t er al lang met ts over gehad.
@Citrophile:
Ben benieuwd wat er uit de keuring komt! En zoals ik je al eerder zei: vooral of mevrouw accoord gaat met je belachelijk lage bod Laten we t hopen dat t beide positief is! Tis erg leuk rijden zo’n 24v…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Xsara Coupe schreef:Matthijs2006 schreef:Schei toch uit als niets zinnigs kunt toevoegen, sufferd.
Alsof de letter V ervoor of erachter een wezenlijk verschil in betekenis inhoudt, laat staan één die jij zelf even verzint.Ja, dat maakt een wezenlijk verschil ja
V er voor staat voor een V-vorm in de rangschikking van de cilinders. Het getal er achter zegt iets over het aantal cilinders.Het aantal kleppen wordt aangegeven door eerst het aantal kleppen met daarachter de V van Valves of in t duits Ventilen.
Enne, voor jouw informatie, ik wist al van deze auto voordat jij t kon lezen en heb t er al lang met ts over gehad.
@Citrophile:
Ben benieuwd wat er uit de keuring komt! En zoals ik je al eerder zei: vooral of mevrouw accoord gaat met je belachelijk lage bod Laten we t hopen dat t beide positief is! Tis erg leuk rijden zo’n 24v…
Xsara Coupe
Ik ben ook erg benieuwd, er van uitgaande als iets kapot is aan een XM en de daarbij behorende originele onderdelen bij zoekt met originele prijzen, dan blijft er niks meer van die vraagprijs over.
Gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Zo;in ding heb ik ook zien staan in Maarssen. slechts 21k op de teller en alles helemaaaaaaal in nieuwstaat..
dealer had een bod van 18000 euro afgewezen…
Overigens ff een blonde vraag, wat is er zo heeeeel erg speciaal aan de deze motor ?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
gompy58 schreef:Zo;in ding heb ik ook zien staan in Maarssen. slechts 21k op de teller en alles helemaaaaaaal in nieuwstaat..
dealer had een bod van 18000 euro afgewezen…
Overigens ff een blonde vraag, wat is er zo heeeeel erg speciaal aan de deze motor ?
Deze motor is alleen door PSA ontwikkeld, de koppen met bijbehordende 24 kleppen (uitlaatkleppen met natrium gevuld) en de speciale inlaattraject met 2 wegen (bij lage toerentallen wordt de korte weg gebruikt, bij hoge toerentallen de lange weg dit wordt geschakeld met klep(pen) in het inlaatspruitstuk, dus zowel bijlage als hoge toerentallen hoog koppel beschikbaar) en uiteraard de beroemde spagetti uitlaatspruitstukken. Dit alles om het koppel te verbeteren, het rendement zou eigenlijk ook moeten verbeteren maar thermodynamisch is het nog niet optimaal.
Vooral het motorgeluid en koppel is verslavend van de ZPJ4 ........
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
gewoon kopen en vertel haar maar dat een hele mooie in de handel nog geen 1500 doet voor 2000 moet die perfect zijn bijna op alle punten en zo tehoren lijkt deze wel technisch in orde anders heeft jou baas zijn werk niet gedaan maar is die verder bereden door iemand die hem gewoon als vervoer middel gebruikt dus kopen laat haar anders maar is gaan informeren bij een handelaar wat die wil geven!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
klinkt als een deal die je niet mag laten gaan.
DOEN.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Even over die modificatie wat werd er juist gedaan aan zo’n wagen?
Ik heb gehoord een keramische coating over de nokkenassen omdat deze te weinig olie kregen?
Klopt dat?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
bxsport schreef:Even over die modificatie wat werd er juist gedaan aan zo’n wagen?
Ik heb gehoord een keramische coating over de nokkenassen omdat deze te weinig olie kregen?
Klopt dat?
Dat klopt, de keramische coating bestaat uit een mengsel van wolfraam carbide en ijzer, dit wordt in een vloeibare vorm over de afgedraaide nokkenas gegoten en opnieuw vormgegeven.
In die tijd werd er alleen maar 10W40 olie gebruikt en werd door de fabrikant niet benadrukt dat er een volsynthetische olie in moest.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Vandaag heb ik met een vriend proefgereden met de 24v, in het begin liep de motor koud niet echt lekker en hoorden we een klepstoter lichtjes tikken Maar na het stationair warmdraaien ging het geluid weg .
Met het wegrijden schokte de motor nog, maar ook dat ging eenmaal op de snelweg weg. Toen de motorolie rond de 90C was, heb ik de motor goed doorgetrokken…....heerlijk die koppel die alleen maar toeneemt . Zelfs in z`n vierde versnelling haalde de XM 200km/h op zijn sloffen . Met zo`n XM ga je te vaak te hard rijden, dat weet ik nu al.
Wat ons ook opviel was dat er niet hard met deze auto is gereden, dankzij de oude mensen. De koelwatertemperatuur bleef net onder 90C en geen rare geluiden of inhouden meer. Wel ging de benzinemeter hard richting 0 liter, maar dat was het wel waard .
De motor trok goed door, schakelde erg goed voor 200.000km en de koppeling voelde nieuw aan , zo`n lichte koppeling heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus de aandrijflijn die zo gevreesd wordt is juist bij deze XM erg goed, ik was ook erg sceptisch voordat ik ermee ging rijden en in het begin ermee reed. Maar het interieur en de deuren zijn heel erg lelijk en versleten zoals ik het eerder had vermeld.
De koppeling van mijn XM moet eigenlijk binnenkort vervangen worden, hij gaat zwaar maar hij slipt nog niet. Ik heb geen tijd om de koppeling zelf te doen.
Terwijl mijn interieur en plaatdelen nog erg mooi zijn en ook vert vega, heb ik voorgesteld aan mijn baas om van 2 XM`s 1 hele mooie te maken.
Deze week hadden ze in de werkplaats nog geen tijd om de XM 24v te checken, maar dat gebeurt volgende week. De uitlaat was in ieder geval niet lek en de bollen waren vervangen en veerde goed maar kan nog verder geoptimaliseerd worden.
Dus het idee is: als basis de 24v met de goede aandrijflijn en de plaatdelen en heel het interieur van mijn XM .
Bij de 24v zat een beetje oppervlakkige roest naast de rechterveerpoot en ook nog wat oppervlakkige roest bij het frame van het schuifdak, maar dit is niet dramatisch en te verhepen.
Het is nu afwachten wat de oude vrouw van mijn lage bod vind, maar zoals xmrijder al aangaf een handelaar geeft er ook niks voor. Toevallig kwam ik een handelaar tegen die af en toe bij mijn werk een auto opkoopt en vroeg aan hem wat hij van de XM vond. Zijn antwoord: Een perekist! Niet meer waard dan 250 euro, naast dat een XM niet courant is ziet het door de beschadigingen er niet uit.
Morgen ga ik foto`s maken, vandaag was het al te donker ervoor.
gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als ik alles eens doorlees, besef ik me dat ik ook eens in die auto gezeten heb….. Dat in de tijd dat mij vader naar een XM op zoek was, bij die zelfde garage stond namelijk de XM die dik 100.000 gulden moest kosten, de V6.24 Vert Vega, schuifdak en radio…Full Option
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Willem schreef:Als ik alles eens doorlees, besef ik me dat ik ook eens in die auto gezeten heb….. Dat in de tijd dat mij vader naar een XM op zoek was, bij die zelfde garage stond namelijk de XM die dik 100.000 gulden moest kosten, de V6.24 Vert Vega, schuifdak en radio…Full Option
Dat kan heel goed kloppen, kun je het kenteken DV-DR-55 herinneren?
Tja deze XM was bedoeld om iedere Citroen dealer met zijn bijpassende klantenkring kennis te laten maken met een 24v. De originele radio zit er niet meer in, wel de stuurbediening.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
ik heb dat artikel van autovisie de vergelijking van deze xm met een jag nog op de plank liggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.