BX19trs schreef:Voor mensen met een zwakke maag even niet kijken!!! Emiel
och, is toch een soort van standaard? past het wel weer bij de auto
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
BX19trs schreef:Voor mensen met een zwakke maag even niet kijken!!!
Dit wordt morgen helemaal professioneel hersteld (en voor bijna geen geld…)
Ik heb vandaag de hele kofferbak leeggehaald, het gat op de foto is het enige gat in de carosserie aldaar, de rest is strak en roestvrij.
Het enige wat mij opviel en tegenviel was het feit dat de achterbumperschroeven hermetisch zitten vastgerot, als ooit de achterbumper eraf moet word het breken….Het verlanglijstje kan uitgebreid worden met de linker kofferbakbekleding, grijs van kleur!
Foto’s van na het herstellen zal ik deze week posten.
Emiel
Standaard eigenlijk dat die bumpers vastroesten. De plaatmoer breekt dan af en gaan meedraaien. Voorzichtig uitboren en goed koelen, kun je het mee redden.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Standaard eigenlijk dat die bumpers vastroesten. De plaatmoer breekt dan af en gaan meedraaien. Voorzichtig uitboren en goed koelen, kun je het mee redden.
Mooi dan, ik moet op termijn de achterkant van trashje gaan conserveren (nog geen gaten gevonden a/d bovenkant - maar ik zie er wat roeststrepen onder hier en daar). Dat wordt dus waarschijnlijk een crea-bea-middagje met de boormachine…
Ich bin ein Breaker
Dat zal het voor mij ook worden vrees ik, maar het mooie is dat daarna alles mooi te zien is en prima te lassen en conserveren.
Emiel
Vanavond even inkopen gedaan:
-12 GT wieldoppen
-2 nieuwe “eitje” wieldoppen
-4 gerestaureerde progress-velgen met goede michelins en wielbouten.
-2 mooie heldere koplampen
-2 knippers voorkant BX type1
-1 carburateur BX16 die gaat naar mijn buurman z’n montreux!
De GT wieldoppen zijn ook bijna in nieuwstaat en ik kan er een paar missen!!!
Emiel
Goed werk Emiel! Maar je BX heeft maar 4 wielen hè.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Stuurwiel, vliegwiel, tandwielen, reservewiel ...
Schijt aan originaliteit.
En 6 TZI-doppen erbij…
Type1 knippers zijn trouwens nieuw.. ikke blij, m’n buurman blij!
M’n buurman heeft de beste man meteen van z’n Dyane en CX onderdelen afgeholpen, maar daar moet een aanhanger voor komen…
Emiel
Kweyl !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Kweyl !
Voor Elmer!
Emiel
Ik vrees dat het weer een solotopic wordt, maarja hier even twee mooie foto’s:
Een memorabele kilometerstand:
Een setje andere wielen onder de 14RE doet wonderen, geen gehobbeldebobbel meer, de oude velgen gaan linea recta de oud-ijzerbak in!
Emiel
Staat nog veel beter ook. Voor het mooie zou je ze helemaal zilvergrijs moeten maken . Is het gat al hersteld inmiddels?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ziet er goed uit emiel
Ik ben er weer bijzonder trots op, de velgen zijn redelijk mooi, ze zijn al eens opnieuw gespoten en waren behoorlijk vies, onze stageloper heeft ze weer mooi gepoetst!
Deze progress-velgen horen hier niet op en hebben de verkeerde kleuren voor een type 1, dat weet ik maar op dit moment is het de mooiste en meest praktische oplossing, ik heb geluk dat er goede michelins omzitten dus de nieuwe banden die van de stalen velgen afkomen komen om het setje “sport” velgen, dan kan ik wat afwisselen…
De sport-velgen lijken me minder mooi onder deze auto omdat ze waarschijnlijk te veel afsteken bij het blauw, dit omdat ze net gespoten zijn…
@prutsylj, nee het gat is er nog steeds, wordt hopelijk deze week gelast, het schadebedrijf doet het namelijk “even tussendoor”
Emiel
Vandaag is er een hoekje ingelast, waarvoor ik schadebedrijf “De Waterpoort” in Sneek nog even online voor bedank!
Emiel