Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:Daar sta ik dan weer van te kijken, je ziet wat vaker Lucas-turbod-pompen denk ik, maar zeldzaam is het nou zeker ook weer niet.
* meldt zich
Eveneens ben ik tevens ook.
@winnetou: dat stukje heb ik laatst bij de dealer gekocht. Maar dan voor de Turbo D12 motor. Voor zover ik kan zien is het echter exact hetzelfde als voor de normale tzd turbo motor. Wel apart dat ze dat niet lukt, want bij mij konden ze het op de computer nazoeken met tekeningen en kon ik precies de juiste vorm ervan bevestigen.
De beide slangen die van/naar de Bosch dieselpomp lopen staan op de rekening die ik kreeg als volgt:
195742: EUR20,22
195743: EUR18,34
Voor de volledigheid: 1 slang loopt van Bosch pomp naar de distr. zijde van de cilinderkop en de andere slang naar het thermostaathuis. Ik weet niet welk nummer precies bij welke slang hoort. En hoewel ik het idee heb dat ze exact hetzelfde zijn weet ik dat niet exact zeker.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
karel schreef:...Daar sta ik dan weer van te kijken, je ziet wat vaker Lucas-turbod-pompen denk ik, maar zeldzaam is het nou zeker ook weer niet.
Dat idee had ik toch ook, maar voor die dealer was het blijkbaar iets aparts. Is ook niet de eerste de beste dealer: De Jong uit Leiderdorp, die enige tijd geleden zo goed uit die Autoweek-dealertest was gekomen. Ik denk dat ik dan maar gewoon eens een ander adresje ga proberen.
mpostma schreef:@winnetou: dat stukje heb ik laatst bij de dealer gekocht. Maar dan voor de Turbo D12 motor. Voor zover ik kan zien is het echter exact hetzelfde als voor de normale tzd turbo motor. Wel apart dat ze dat niet lukt, want bij mij konden ze het op de computer nazoeken met tekeningen en kon ik precies de juiste vorm ervan bevestigen.
De beide slangen die van/naar de Bosch dieselpomp lopen staan op de rekening die ik kreeg als volgt:
195742: EUR20,22
195743: EUR18,34Voor de volledigheid: 1 slang loopt van Bosch pomp naar de distr. zijde van de cilinderkop en de andere slang naar het thermostaathuis. Ik weet niet welk nummer precies bij welke slang hoort. En hoewel ik het idee heb dat ze exact hetzelfde zijn weet ik dat niet exact zeker.
Hoi Marten! Als ik je stukje lees gaat het bij jou om een stukje koelslang dat van/naar de cilinderkop loopt. Dat is bij mij niet het geval. Het is eenvoudigweg een stukje slang met 2 bochten lopende vanaf het thermostaathuis naar de wasthermostaat (die dan inderdaad wel vlak bij de pomp zit, maar voor zover ik weet er geen integraal onderdeel van uitmaakt), die daardoor vrij kan blijven van de brandstofleidingen die eigenlijk een tikkie in de weg zitten. Maar ik concludeer uit jouw commentaar dat zo’n slang nog best verkrijgbaar zou moeten zijn. Zoals hierboven al eerder gemeld: ik zal nog eens een poging doen bij een andere dealer.
Overigens mijn excuses voor de wat late reactie; ik ben tegenwoordig niet zo vaak online (druk druk druk). ops:
winnetou schreef:karel schreef:...Daar sta ik dan weer van te kijken, je ziet wat vaker Lucas-turbod-pompen denk ik, maar zeldzaam is het nou zeker ook weer niet.
Dat idee had ik toch ook, maar voor die dealer was het blijkbaar iets aparts. Is ook niet de eerste de beste dealer: De Jong uit Leiderdorp, die enige tijd geleden zo goed uit die Autoweek-dealertest was gekomen. Ik denk dat ik dan maar gewoon eens een ander adresje ga proberen.
Och, het zegt ook weer niet zo gek veel over de garage. Hoeveel monteurs die nu nog staan te sleutelen zullen in de hoogtij- en “dealer” jaren van de BX zo goed opgelet hebben dat ze nu weten dat er Bosch- en Lucas-pompen gebruikt zijn?
Een opmerking van een wat jongere maar bekwame monteur kan al een heel verkeerd beld geven.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Heb je helemaal gelijk in. Ik zal deze dealer er zeker niet op afrekenen, want ze hebben er wel heel wat tijd in gestoken, wat in elk geval blijk geeft van goede wil.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Stuur door welke slangen en de gegevens van je auto en ik geef je de prijs.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.