4 van de 67
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 oktober 2007 02:49 AM
  [ # 46 ]

Kleppen stellen en/of in combinatie met klepseals.
En die choke vertrouw ik ook zeer zeker niet.

Klepseals is overigens geen veel voorkomend probleem bij 14TU’tjes.
Al helemaal niet gezien de km stand van Wout’s BX

Test

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 12 oktober 2007 02:49 AM
  [ # 47 ]

Kleppen stellen is niet nodig, dat is in mei al gebeurd. Ik zou eerst je carburateur maar eens af (laten) stellen, dan ben je al een eind verder denk ik!

Gr Martijn

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 12 oktober 2007 02:50 AM
  [ # 48 ]

Had je nou maar ‘n injectie….  Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 oktober 2007 02:51 AM
  [ # 49 ]
XBXG schreef:

Het ziet er naar uit dat de kleppen eens gesteld moeten worden…

Deze foto laat zien hoe het zat bij mijn vorige BX 14 basis op LPG, de XN-99-DH, tijdens de sloop ervan. Overigens had het motorblok ten tijde van die foto al 344.069 km gereden.

Ik zou eerst dat probleem met de choke / carb maar eens gaan oplossen.

Want als de motor zo slecht loopt als die van jou dan krijg je smeerolieverdunning, waardoor 1. de motor slecht gesmeerd wordt en 2. de olie aangelengd wordt met benzine. En daar kan ie behoorlijk van gaan roken en stinken.

Op tijd de olie verversen moet altijd al natuurlijk, maar met dit soort problemen wel vaker.

Ik heb wel eens kleppen gesteld bij de XN-99-DH maar echt schokkend was dat niet, en dat was toen ik op gas reed. Normaliter gebeurt er niet veel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 oktober 2007 03:38 AM
  [ # 50 ]

Ok, kleppen en klepseals dus niet. Die laatste was sowieso al niet echt verdacht.
Te rijke benzine mengsel, en te dunne olie, ja het klinkt logisch.
Die carbs moet echt nodig goed afgesteld worden. Wie is er carb specialist?

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 oktober 2007 03:38 AM
  [ # 51 ]
XBXG schreef:

Het ziet er naar uit dat de kleppen eens gesteld moeten worden…

Deze foto laat zien hoe het zat bij mijn vorige BX 14 basis op LPG, de XN-99-DH, tijdens de sloop ervan. Overigens had het motorblok ten tijde van die foto al 344.069 km gereden.

Wat grappig dat ik op deze foto kan zien dat de door mijn garagist uitgevoerde noodreparatie (in 1998 denk ik) er nog steeds zo op zat. Je ziet bovenaan een paar slangenklemmen en wat standaard knie-stukjes.

Ik was op weg naar mijn werk (in nette kloffie) en de motor liep op 3 poten en het kv lampje ging branden.  Dan vrees je het ergste - maar ook dit keer viel het erg mee….

Gelukkig waren ze er na een uurtje (afkoelen!) uit: een bougiegat was volgepist door een lek in een raar kronkelig slangetje. 1 bougie deed daardoor niet mee.

Met standaardslang en de grote algehele knutseldoos (ook voor al uw LHM-retourproblemen) is toen deze constructie opgezet, die het blijkbaar al die tijd heeft uitgehouden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 oktober 2007 03:48 AM
  [ # 52 ]
Thijsvandebles schreef:

Wie is er carb specialist?

Ik weet nog wel iemand op dit forum Wink 

Maarreeh… je zegt dat slechte klepseals niet logisch zijn met Wout´s kilometerstand, maar droogt rubber niet gewoon uit met de jaren, ongeacht de kilometerstand?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 oktober 2007 04:10 AM
  [ # 53 ]
Thijsvandebles schreef:

Ok, kleppen en klepseals dus niet. Die laatste was sowieso al niet echt verdacht.
Te rijke benzine mengsel, en te dunne olie, ja het klinkt logisch.
Die carbs moet echt nodig goed afgesteld worden. Wie is er carb specialist?

Wat ik begreep loopt het ding altijd op de choke; daarvoor moet de chokestift (waspatroon) vervangen worden. óf de beun-oplossing: de steunplaat v/d choke zodanig bijbuigen dat ie altijd bijna uit staat.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 oktober 2007 04:24 AM
  [ # 54 ]

even de smoorklep van je choke een stukje uitknippen of gaatje van 8 MM in boren..
hij krijgt te weinig lucht..

orgineel zou je naar de gaspedaal afstelling moeten zoeken, welke door de choke aangetrokken word, die is normaliter verstelbaar.

je klepseals zouden idd wel eens de boosdoeners kunnen zijn, maar helaas kun je deze bij een TU alleen vervangen ten tijde van een koppakkingswissel.

je tuimelaars moeten eraf, dwz je kop komt dan ook los..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 12 oktober 2007 04:34 PM
  [ # 55 ]

Eerst zorgen dat de carburatie inorde is, en het olieverbruik even aanzien.
Klepseals komt redelijk vaak voor bij TU en ook op lage km standen.
Mijn cannes had al op 140.000km en heb bij 120.000 (p306) ook al meegemaakt.
Het is leeftijdsafhankelijk.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 oktober 2007 05:18 PM
  [ # 56 ]
michel-16v schreef:

Eerst zorgen dat de carburatie inorde is, en het olieverbruik even aanzien.

Klepseals komt redelijk vaak voor bij TU en ook op lage km standen.
Mijn cannes had al op 140.000km en heb bij 120.000 (p306) ook al meegemaakt.

Het is leeftijdsafhankelijk.

Ik zie / ruik ze echt zelden of nooit.
Ook bij mijn eigen gebakkie niet. Met tijdig olie verversen is de XN-99-DH met zijn 1e ronde klepseals voorbij de 340KKm gekomen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 12 oktober 2007 06:21 PM
  [ # 57 ]
karel schreef:
michel-16v schreef:

Eerst zorgen dat de carburatie inorde is, en het olieverbruik even aanzien.

Klepseals komt redelijk vaak voor bij TU en ook op lage km standen.
Mijn cannes had al op 140.000km en heb bij 120.000 (p306) ook al meegemaakt.

Het is leeftijdsafhankelijk.

Ik zie / ruik ze echt zelden of nooit.
Ook bij mijn eigen gebakkie niet. Met tijdig olie verversen is de XN-99-DH met zijn 1e ronde klepseals voorbij de 340KKm gekomen.

Er zijn er veel die dus veel kms rijden met dezelfde seals. Daar komt idd nooit wat aan. Maar een tu dat verbruikt, dus niet lekkage, is verbruik over de seals. Maar het zijn vaak exemplaren die weinig rijden en perioden stilstaan die het hebben.
Maar goed, in veel gevallen zijn ze dus nog goed.

Bij mijn vorige cannes begon het bij 140dkm en de gene die er nu mee rijd heeft hem al over de 2 ton. Rookt aardig blauw maar hij word er gewoon oud mee. Pijlen op zen tijd.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 oktober 2007 06:37 PM
  [ # 58 ]

een TU met weinig olieverversen + laag olieniveua en doorkachel praktijken (goedkoop van APK naar APK rijden) is moord op de seals.

dus het is niet de motor eigen, maar de voorgaande eigenaars die er (soms) een zootje van maken.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 oktober 2007 06:51 PM
  [ # 59 ]

Had je nou maar ‘n injectie

Neenee dat zie je verkeerd! Zo’n carburateurdinges is veel fijner, die kun je tenminste makkelijk afstellen!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 oktober 2007 08:19 PM
  [ # 60 ]

ik heb DE oplossing Cool

rijd nog even verder met dit blokkie dan heb ik een K1H voor je met 116 000 km Wink  en met een handchoke Laughing

geen olieverbruik en benzine verbruik was rond de 1 op 14 Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
4 van de 67
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook