Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ter controle!
Ik heb een Aura 3 deurs uit 94, en wil daar AEZ ICON 5 Steek 4x108
ET-waarde: 15 Banden: 195/50/15 onder plakken. Gaat dat werken? Ik las elders op dit forum een ET waarde van 20, red ik het met 15 dan wel? En moet ik nu nog letten op de J waarde?
De J waarde is 7 op de velgen die ik kopen wil
Bedankt!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
bij een 3deurs is het mogelijk bij een 5 deurs niet.
ik had dezent velgen 195-50-15 die onder de 16v goed paste maar onder de 5deurs diesel aanliepen vooral bij inveren.
probeer ze altijd ff te passen en als ze gebruikt zijn laat ze controleren dat ze niet krom zijn bespaart je heel veel ellende
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
je moet je volgens mij eerder zorgen maken om de et waarde dan de j maatnagnoeg alle lm velgen zijn 6j als je 195 bandenmaat er onderlegt.
met een verkeerde et maat verander je de gehele positie van de velg tov de as waardoor je de sporing v/d wagen gaat veranderen terwijl de j maat alleen de breedte v/d velg aangeeft
bij een zx ligt die et waarde net boven de 20 terwijl bv een bx et 16 heeft dwz dat een velgen van bv die bx verder uit elkaar staan tov het hart van de as dan die van een zx met als gevolg dat waneer je een soord gelijke bx velg monteerd met een een et van 15 bv de lagers het zwaarder krijgen te verduren dan met een zx velg met een et van boven de 20
met die 5.5j of 6j is het mogelijk om een bredere band te monteren dan standaard is 5.5 kan geloof ik max 185 hebben en een 6j 205 of zelfs 210 maat
passen doet het op je 3deurs wel de kans is hooguit aanwezig dat ie wat zoekerig word op de weg een uitkomst hiervoor zou kunnen zijn is uitlijnen.
Mijn zx heeft een et van 16. J=6 of 6,5 en er ligt 195/45/16 rubber omheen.
Geen centje pijn, ook al is de zx rondom verlaagd. Het is wel een 3 deurs.
R&DY; Geplaatst: 12 Okt 2007 08:10 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
mijn zx 16v had 17 inch wielen. ET 15 en 205 40 - 17 banden. Hier liep ook niks aan.
gompy58 Geplaatst: 12 Okt 2007 00:07 Onderwerp:————————————————————————————————————————
Mijn zx heeft een et van 16. J=6 of 6,5 en er ligt 195/45/16 rubber omheen.Geen centje pijn, ook al is de zx rondom verlaagd. Het is wel een 3 deurs.
bij 3 deurs uitvoeringen heb je veel meer ruimte naar buiten dat heb je bij een 5 deurs niet die vallen nl in de wielkast.
Keezx Geplaatst: 11 Okt 2007 23:50 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
De sporing heeft niks met de ET te maken
Het verschil tussen 15 en 20 is te verwaarlozen, daar mek je niks van
als je een auto wel eens heb laten uitlijnen dan weet je ook dat 3 mm uitspoer enorme gevolgen kan hebben op bandenslijtage en op het niet sporen (recht uitrijden van een auto als je dus een andere et waarde naamt dan voorgeschreven is kan het dus gevolgen hebben met rij eigenschappen van de auto.
maar laat je maar eens goed voorlichten bij een speciaal zaak (en geen kwik fit of id).
Keezx Geplaatst: 12 Okt 2007 16:17 Onderwerp:
Als je dat niet snapt moet je je hersens eens laten testen
zoals ik in je pb heb vermeld laten we het gezellig hou en dergelijke opmerkingen anders te verwoorden aub