Verduisteringsscherm van het panoramische dak
AvdW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 26 september 2007 09:05 PM

Volgens mij is het toch zo dat op de afstandbediening het verduisteringsscherm van het panoramische dank zich automatisch sluit net als eventueel openstaande ramen? Ik krijg het maar niet voor elkaar dat het scherm zich sluit! Wie weet raad? Idea

Grand Picasso C4 Exclusief - Automaat - Icare - Panoramisch dak - Pack detection 2 - Pack anti agression - Bluetooth handsfree tel. systeem. We rijden sinds 9-8-2007.

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 26 september 2007 11:01 PM
  [ # 1 ]

het knopje voor het sluiten, lang ingedrukt houden.

Profiel  

AvdW
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 september 2007 01:10 AM
  [ # 2 ]

Indien je het knopje op de afstandbediening bedoel, dan werkt dat niet!

Grand Picasso C4 Exclusief - Automaat - Icare - Panoramisch dak - Pack detection 2 - Pack anti agression - Bluetooth handsfree tel. systeem. We rijden sinds 9-8-2007.

Profiel  

MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

Gepost: 27 september 2007 12:43 PM
  [ # 3 ]
AvdW schreef:

Indien je het knopje op de afstandbediening bedoel, dan werkt dat niet!

Knopje voor sluiten langer dan 2 seconden ingedrukt blijven houden bij het sluiten dan zou het moeten werken (hier althans wel).

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 27 september 2007 08:23 PM
  [ # 4 ]

Werkt bij mij ook zo.
Groetjes

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 29 september 2007 01:02 AM
  [ # 5 ]

Bij mij werkt het ook!
Althans nu wel weer: het verduisteringsscherm kon ik niet meer open krijgen. Gisteren bij de dealer geweest: het probleem bleek in de bedieningsknop in het dak te zitten. Het is nu weer extra licht binnen!

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

mvar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 12 oktober 2007 02:09 PM
  [ # 6 ]

Werkt bij mij ook niet. Als je het sluitknopje lang ingedrukt houdt, gaan wel de ramen dicht, maar niet het dak.
Bij de dealer gebracht, daar werkt het soms wel, soms niet. Heb nog geen oplossing ??

Citroen C4 5P Picasso
Exclusieve EBV6
C5-3 LB Automaat

Profiel  

AvdW
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 oktober 2007 02:10 PM
  [ # 7 ]

Door op de afstandbediening het knopje iets langer ingedrukt te houden, sluiten de ramen zich automatisch. Ook zou het verduisteringsscherm zich automatisch moeten sluiten, maar dat werkt bij mij (nog) niet. Ik heb het doorgegeven aan de dealer en die zou bij de eerste gelegenheid er naar kijken.

Profiel  

mvar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 oktober 2007 12:08 AM
  [ # 8 ]

Gisteren heeft de dealer eens goed naar het automatisch sluiten van het dakje gekeken. Het blijkt als je het dak bedient, dat het automatisch sluiten wel werkt, als je er niet aan komt (en het staat open ) Dan werkt het automatisch sluiten niet.
De importeur heeft er geen oplossing voor, want ze weten niet dat de klacht bestaat. Blijkbaar heeft alleen mijn dealer de klacht doorgegeven aan de importeur.
Het heeft dus zin om te klagen, misschien dat de importeur dan wakker wordt…..

Citroen C4 5P Picasso
Exclusieve EBV6
C5-3 LB Automaat

Profiel  

ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

Gepost: 02 november 2007 12:40 AM
  [ # 9 ]
mvar schreef:

.... Het blijkt als je het dak bedient, dat het automatisch sluiten wel werkt, als je er niet aan komt (en het staat open ) Dan werkt het automatisch sluiten niet….

huh ik snap je uitleg niet

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  

mvar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 november 2007 01:17 PM
  [ # 10 ]
ronald1963 schreef:
mvar schreef:

.... Het blijkt als je het dak bedient, dat het automatisch sluiten wel werkt, als je er niet aan komt (en het staat open ) Dan werkt het automatisch sluiten niet….

huh ik snap je uitleg niet

Nou, als je tijdens het rijden het dak een paar keer open en dicht doet, en dan bij het afsluiten de knop ingedrukt houdt, dan sluit ‘ie wel.
Als je dak al open stond toen je ging rijden en je komet er niet aan tijdens het rijden, dan sluit ‘ie niet bij het afsluiten. (volgens de dealer)

Citroen C4 5P Picasso
Exclusieve EBV6
C5-3 LB Automaat

Profiel  

AvdW
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 november 2007 01:20 PM
  [ # 11 ]

Gisteren was ik bij de dealer om de kunststof/rubberen aansluiting van de dakrail te laten vervangen. Ik heb toen ook het probleem met het verduisteringsscherm van het pannoramische dak aangekaart. Eerst was de reactie; ‘we hebben het voorgelegd aan Citroen Nederland, en het kan niet!’. Mijn verbazing was groot, omdat ikzelf (eenmaal) het dak wel kon sluiten en hier op het forum ook enkele van jullie het dak automatisch op de afstandbediening konden sluiten. Er is toen door een monteur naar gekeken. Wat blijkt: aan beide kanten heeft het verduisteringsscherm een soort aandrijving. Indien deze t.o.v. elkaar uit balans zijn, werkt de handmatige bediening nog wel, maar de afstandbediening niet meer. Oplossing: zet het scherm handmatig geheel open en druk op dezelfde knop en houdt deze enkele seconden ingedrukt. Op deze wijze wordt de bediening gereset.  Vervolgens kun je het geheel met de afstandbediening weer sluiten. Bij mij werkt het in ieder geval wel weer. Laughing

Profiel  

bertbldr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 04 november 2007 01:07 PM
  [ # 12 ]

automatisch sluiten panoramisch dak

Ik had hetzelfde probleem op mijn C4 Grand Picasso excl. aut.

N.a.v. jullie tips heb ik het dakscherm (met lopende motor) gesloten; de draaiknop ingedrukt gehouden waarmee hij gereset werd, scherm vervolgens geopend en in die stand nogmaals gereset.

Bij het afsluiten van de auto (en daarbij langer ingedrukt houden van de knop op de afstandsbediening) sluit mijn scherm nu keurig…  Razz

Ben benieuwd of dit zo blijft!

sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.

Profiel  

bertbldr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 05 november 2007 04:35 PM
  [ # 13 ]

Helaas…

Wanneer ik de zaak reset en daarna uitstap en de auto afsluit, sluit keurig het scherm wanneer ik de knop wat langer indruk.

Wanneer ik echter gewoon rij en onderweg niets aan het scherm veranderd, gebeurt er bij afsluiten van de auto niets…

Moet dus blijkbaar iedere keer eerst resetten. Kan toch niet goed zijn?

sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 05 november 2007 06:33 PM
  [ # 14 ]

Dat is inderdaad niet goed. Ik heb het diverse malen uitgeprobeerd afgelopen week. Scherm open laten staan, volgende dag weer rijden en na het uitstappen gewoon afsluiten door lang (2 sec.) de afstand bediening in te drukken. Ook in combinatie met de ramen open/dicht.
Als je daarna weer gaat rijden en 1x op de knop boven je hoofd drukt, gaat het scherm weer open in de stand waar hij de vorige keer op stond.
Sorry, werkt bij mij allemaal perfekt. effe afkloppen! Wink
Ik hoop dat jullie dealers het toch snel voorelkaar krijgen. En de dealer die zegt dat het niét kan, terwijl het wél zo in het instructieboekje staat, is aan een opfris cursusje toe. huh
Groetjes en succes.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook