1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Een BX kopen - Het Franse Virus
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 03 februari 2005 02:35 PM

Hallo allemaal!

Voor ik van wal steek zal ik me even voorstellen, Robin, 24 jaar en student te Enschede.

Mijn hele familie rijdt al zo lang ik me kan herinneren Franse auto’s en met name Renaults, mede daardoor ben ik verslaafd geraakt aan het Franse comfort (maar dat kennen jullie vast wel!)

Al een tijdje ben ik aan het speuren naar een dieselwagen om mijn Renault 9 (ze bestaan nog!) te vervangen. Het ziet er naar uit dat ik in de toekomst wat meer kilometers ga maken dan mijn portemonnee op benzine aan zal kunnen. Daarnaast ben ik het gepiel met storingsgevoelige benzinemotoren en weigerachtige carburateurs meer dan zat.

Zo wil ik misschien een BX diesel aanschaffen. Ze zijn redelijk goedkoop - hey, ik ben student! - aan te schaffen, zien er gaaf uit en het Franse Gevoel zal er ongetwijfeld dik inzitten.

Nu voelen jullie de vraag al aankomen: Wat kunnen jullie zeggen over de betrouwbaarheid van de BX diesels? Wat zijn de bekende probleemplekken? Wat kan ik er van verwachten? Anders gezegd: bekeer mij! Wink

groet,
Robin

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 03:17 PM
  [ # 1 ]

Ik zou zeggen rij er een keer in en je bent meteen verkocht.

Heb zelf ervaring met de TRD een gewone diesel en die rijdt lekker soepel, en vooral zuinig!

Kortom:

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 03 februari 2005 03:35 PM