Hallo,
Ik ben opzoek naar de compresie die een xantia 2.0 16 CT (turbo)heeft
en wat de turbo druk standaart is(0,5bar?)
Mvg Joachim
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een 2.0 16v turbo? Ik dacht dat de Xantia Turbo CT een 8-klepper was.
Eveneens ben ik tevens ook.
mmmm?meende dat ik op Marktplaats een aantal 2.0 16v ct xantia,s te koop zag staan
aha zie net CT activa is echt turbo 16v
Maar weet niemand hier wat de compresie verhouding van die blokjes zijn ivbm tuning/turbodruk etc….
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Joa! schreef:mmmm?meende dat ik op Marktplaats een aantal 2.0 16v ct xantia,s te koop zag staan
aha zie net CT activa is echt turbo 16vMaar weet niemand hier wat de compresie verhouding van die blokjes zijn ivbm tuning/turbodruk etc….
Een Xantia Turbo CT is NOOIT een 16v. Altijd een 8v. 16v turbo motoren zijn door citroën nooit in de Xantia en Xm geleverd. Dus, een turbo 16v bestaat niet. Alleen Peugeot heeft een 16v turbo motor in de 405 geleverd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nou, ehm volgens mij is de turbo C.T. echt een 8-klepper. Wat is jouw bron? Er staan twee Xantia´s op Marktplaats waar bij staat dat het een 2.0 16v is, maar dat is een fout. Kijk maar op rdw.nl. Mensen zeggen graag dat iets een 16-klepper is, dat staat stoerder
Overigens staat er op marktplaats ook wel eens dat een Xantia luchtvering heeft, dus Marktplaats is niet echt als encyclopedie te gebruiken
Eveneens ben ik tevens ook.
Tjonge tjonge tjonge pffff wat een mensen dan die er 16v bij zetten!~
Naja dan moet het dus een 8klepper worden voor mij
Is er niet iets meer info over het type turbo dat er op de ct zit etc?
Ben nu in bezit van een 20v…zal als ik hem verkoop op mp ook maar 24v bij zetten dan verkoop ik hem vast eerder
waterman771 schreef:Joa! schreef:mmmm?meende dat ik op Marktplaats een aantal 2.0 16v ct xantia,s te koop zag staan
aha zie net CT activa is echt turbo 16vMaar weet niemand hier wat de compresie verhouding van die blokjes zijn ivbm tuning/turbodruk etc….
Een Xantia Turbo CT is NOOIT een 16v. Altijd een 8v. 16v turbo motoren zijn door citroën nooit in de Xantia en Xm geleverd. Dus, een turbo 16v bestaat niet. Alleen Peugeot heeft een 16v turbo motor in de 405 geleverd.
Dat 405 blokje wil ik ook wel maar die vind je nergens meer
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ze hangt ook in de XM, er zijn twee typen een met 141 pk/225nm en een met 147 pk/235nm als ik het goed heb, ze zijn bijde met 8V.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Beetje offtopic misschien, maar waar moet het blok in terecht komen? En wat voor blok heb je nu dan met 20 kleppen?
Eveneens ben ik tevens ook.
147pk is de XU10J2CTE als het goed is.
20v is 5cilinder(audi/vw/volvo)....volvo 850 maar die is voor dagelijks gebruik.
Blok komt in een zx…maar hangt een beetje af van wat er met het blok gedaan kan worden.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Nou een heleboel als ik de 205/405 boy’s moet geloven!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het verhaal van de 205/305 met CT blok van een XM ken ik….veel
aanpasingen omdat je niet met de turbo wegkomt en er was nog iets met de versnelingsbak/koppeling meende ik?
200pk vind ik niet super als je kijkt naar de zx 16v met 163pk.
Het ct blok zal wel een lpt zijn en hierdoor kun je vaak geen dikke turbo met veel druk monteren omdat de compressie te hoog is.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Compressie is laag, 1:8 en de standaard turbo-druk is 0,6 bar en wordt elektronisch afgeregeld
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In de XU10J2CTE wordt de Garrett T2 toegepast:
T2 Garrett Turbochargers
The T2 turbocharger is designed for today's small displacement engines. The T2 is engineered to provide an economic performance boost for diesel and gasoline engines in passenger cars, light duty trucks and marine application.
The T2 will effectively cover most engine ratings from 100 to 150 bhp, in gasoline/petrol applications.
Characteristics include:
Bearings are in capsulated in a full perimeter water cooled housing to provide for maximum reliability in high temperature applications.
Watercooled bearings and an integral wastegate.
Optional high- or low-flow compressor stage
A low inertia turbine wheel
Weight 4.2 Kg
Compressor Diameter 48 mm
Turbine Diameter 47 mm
Bearing Span 31.9 mm
Moment of Inertia 1.6*10-5 Kg/m²
Oil Flow 1.2 l/min SAE 30 - 90ºC - 2.75 Bar
De druk is inderdaad relatief laag zoals Willem al meldt. Wat ik zo her en der vind op internet is een druk van 0,6 tot 0,7 bar.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Wat ik zo her en der vind op internet is een druk van 0,6 tot 0,7 bar.
Normale werkdruk 0.4 bar. De 0.7 is een kortstondige piekdruk.
Ach, die 200 pk die je ermee kan halen is wellicht niet zo absurd hoog vergelijken met 167 pk van een 2.0 16v, maar het koppel is wel een stuk hoger en over een veel breder toerengebied aanwezig en daar zit dan ook de winst.
1bar is mooi en de koppeling had ik al rekening mee gehouden.
1bar is mooi maar met een turbo die iets meer en langer kan boven in de toeren zal het mooier zijn met een piekje van 1,2bar….software is geen probleem die ga ik samen met mijn chiptuner schrijven,dit in combie met een dikke downpipe en de juiste injectoren hoop ik toch ergens in de 200pk tekomen maar eerst even een goed ct blokje vinden en die helemaal van onder naar boven opbouwen…dan komt het verhaal turbo/uitlaatspruistuk pas maken.
Naar een beetje goede remmen heb ik nog niet gekeken..is hier een big brake kit of iets voor?