dat zou ook kunnen, ik wil de slangen zo toch loshalen, kan ik dat gelijk controlleren.
Blijft fijn, dat geweldige carterontluchtingssysteem op deze modellen. Goed ontvetten en goede motorolie helpen wel behoorlijk. En natuurlijk langere stukken rijden.
ik ga het zo allemaal loshalen en schoonmaken. kijken of ik vanmiddag is een rondje met de automaat kan gaan rijden.
daarna dashboardlampjes, koplampen en massa van de achterlichten.
en de einddemper vervangen.
dan bellen voor een apk’tje
de vulbuis is nog nét niet helemaal afgescheurd,
iemand toevallig het telefoon nummer van stoterstangen90?
MaartenH schreef:de vulbuis is nog nét niet helemaal afgescheurd,
iemand toevallig het telefoon nummer van stoterstangen90?
ik heb ze niet hoor
Bij Herman meer succes?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
B_iks schreef:Blijft fijn, dat geweldige carterontluchtingssysteem op deze modellen. Goed ontvetten en goede motorolie helpen wel behoorlijk. En natuurlijk langere stukken rijden.
Tell me about it…. ops:
Ik heb met mijn 16 TZI automatic heel veel gezeik gehad met totaal verstopte carterontluchtingslangen. Alles heb ik eraf gehaald en zo goed als mogelijk schoongemaakt. Echt overal zat sludge a.k.a. mayonaise.
@Maarten; je bent wel goed bezig zeg! Als je met dit tempo doorgaat, heb je snel een goede, niet lekkende, automaat. En dat rijdt tot zo zaaaalig!
Die vulbuis zal ongetwijdeld niet meer vastzitten aan het motorblok. De verbinding breekt helaas altijd af. Zo’n vulbuis kun je wel op elke sloop vinden. Kijk voor de gein eens bij de sloop op het einde van de Meentweg in Eemnes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
xbxg, voor dat je je bericht typte lag ik al onder een moterkap van een 205 op die sloop.
waar de 205’jes wel niet goed voor zijn
er zit alleen een esso sticker op ipv total
Jeeeej, het hok rijdt .
net ff een blokkie om gereden, hele soepele vering, de stuurbekrachtiging gaat veeeel gelijkmatiger. geen stop lampjes meer, en een rustig gepruttel ipv een stoomboot.
pappa was onder de indruk, en dat zegt wat
Hier nog wat foto’s
Goed werk, Maarten.
Van die Esso-sticker rijdt ie echt niet slechter hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En gelijk de Birmese connecties verwijderd?!
Gefeliciteerd met het profijt van je werk! Ik weet als geen ander hoe heerlijk het is om lekvrij automaat te rijden…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
de bx is op een paar kleine puntjes afgekeurd voor de apk.
wat een meevaller
al ben ik het niet helemaal met de punten eens, morgen ochtend de monteur maar is even aanspreken
uitlaat middelste pot lek
ruiten sproeier lekt
remkabel gescheurd, repareerbaar.
achterlichten verschillende opbrengst
lamp niet goed afgesteld
MaartenH schreef:de bx is op een paar kleine puntjes afgekeurd voor de apk.
wat een meevalleral ben ik het niet helemaal met de punten eens, morgen ochtend de monteur maar is even aanspreken
uitlaat middelste pot lek
ruiten sproeier lekt
remkabel gescheurd, repareerbaar.
achterlichten verschillende opbrengst
lamp niet goed afgesteld
Tja, behalve dat 2e punt (nog NOOIT van gehoord - wat is er dan mis?) zijn het toch wel overbekende BX-afkeurpunten.
Kijk voor je de koplamp laat of gaat afstellen even of dit geen kwestie is van een loshangende koplamp, dat bijv. 1 v/d klemmetjes loszit, of 1 v/d schroeven achter de voorplaat.
Achterlichten is wschl een kwestie van alle bedrading a/d lampen loshalen, schoonmaken en invetten met kopervet. Misschien ook de lampjes zelf wisselen, dat wil ook nog wel eens een jas schelen.
Lekkage in de uitlaat kan goed onopgemerkt blijven tenzij je er met je neus bovenop staat.
Remkabel is duidelijk afkeur.
Ich bin ein Breaker
uitlaat was van het weekend gas dicht, ben wel benieuwd of hij hard heeft lopen prikken. Lampjes zijn allemaal vervangen, behalve 1 achterlicht. welke als enige niet stuk was. deze zal ik ook maar vervangen.
ruitensproeier vind ik ook vaag.
Dat valt mee, Maarten. Zoals ik het zie kun je met een paar kleine ingrepen rijden, lekker rijden .
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wacht maar tot je het bedrag hoort wat die tot nu toe aan de auto besteeds heeft (inclusief koop)! Dan val je helemaal achterover! (Ik wel tenminste )
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”