Hallo ZX liefhebbers.
Ik heb vanmorgen met succes de R handremkabel en de R fuseekogel vervangen, mede gelukt door dit forum goed door te lezen. Thanks.
Nu mijn volgende probleem… ik vind dat mijn ZX break 1.6 van 1997 erg met zijn kont naar onder hangt. Het lijkt wel of hij doorgezakt is. Nu heb ik ergens gelezen op dit forum dat er hulp veren zijn, ik wist niet dat dit ging met torsie veren. Verder heb ik gehoord dat je de achteras kunt stellen, maar dat zou geen erg grote klus zijn. Er zou een soort van splite as in de achteras zitten en die kun je dan een tandje verzetten?? iemand hier ervaring mee.
Verder wil ik graag wat meer informatie over de hulpveren, is het een goede oplossing, en waar te krijgen.
Mijn zx zijn boden speling is gemeten van de grond tot onderkant spatbord.
Rechts 53 cm en links 54 cm gemeten met de tank half vol of was het half leeg.
Verder ligt er een gastank aan de rechter zijden inhoud nu 5 liter.
Door de gastank waarschijnlijk het verschil van 1 cm.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie ZX-en er bij staan. (grond afstand tot onderkant spatbord.
Alvast bedankt voor het meedenken en meten.
Groetjes Rob.
Ciroen Xsara Picasso
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hulpveren zijn voor een handige jongen makkelijk zelf te doen.
Torsie een tandje verhogen kan ook maar is wel een lastiger klus. Hulpveren heb ik wel gedaan, torsie verdraaien zou ik niet aan beginnen, al wist ik hoe het moet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Hulpveren zijn voor een handige jongen makkelijk zelf te doen.
Torsie een tandje verhogen kan ook maar is wel een lastiger klus. Hulpveren heb ik wel gedaan, torsie verdraaien zou ik niet aan beginnen, al wist ik hoe het moet.
Bedankt zeeeer snelle reaktie, nog een vraagje over de hulp veren.
Waar te krijgen, kopen is ook goed. En maken de hulpveren geen lawaai, kraken e.d.
Thanks Rob
Ciroen Xsara Picasso
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
MAD is een merk hulpveren, Carsupport is er nog een. Ze zijn te krijgen via elke automaterialenzaak. Op http://www.h-base.nl kun je aan de hand van je kenteken vinden welke onderdeelnummer je nodig hebt.
De hulpveren van MAD die ik gebruikt heb waren 140 ex btw.
Mijn Xsara was ook een beetje doorgezakt, mede door de gastank. De hulpveren waren net die twee a drie centimer die ik nodig had. Hier staat wat meer informatie en meningen van mensen:
Succes
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Oh ja, ze kraken niet, je merkt er eigenlijk niets van tijdens het rijden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heeft-ie geen x-benen?
/..\
Dat is namelijk ook een typische zx kwaal.
Jos van der Voort
X benen
X benen.
Valt zo niet op, maar de binnenkant van de banden (achter) slijten wel iets harder.
Dus misschien toch wel een beetje x benen.
Ik ga er hulpveren onder zetten, dankzij dit forum weer een stuk wijzer geworden.
Bedankt
Gr. Rob.
Ciroen Xsara Picasso
X-benen zijn de Achterste Draagarmlagers (ADAL’s).
Hulpveren helpen dan niet…..
Jos van der Voort
En het is raadzaam die te vervangen: kan hele rare effecten op je wegligging hebben namelijk!
En daar spreekt de ervaring van een andere Break rijder!
Jos van der Voort
[offtopic]hoe extreem is dat ADAL probleem trouwens te zien?[/offtopic
ZX-Enschede schreef:En daar spreekt de ervaring van een andere Break rijder!
Helaas: mijn ervaring is niet met een ZX-break (gelukkig niet!!) maar met een Xantia Berline. Maar afhankelijk van hoe het probleem precies zit (waar je nog wel lager hebt en waar niet meer) kan het zijn dat je achterwielen niet meer zo sporen als ze blijven doen. Denk eraan dat je achterkant tijdens het rijden door het minste of geringste een inhaalpoging kan gaan doen.