Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Tja, meeneemplaat verzetten zal nog even duren. Ik heb de komende weken geen tijd om daar mee aan de bak te gaan. Vermoedelijk schuif ik de GS vroegtijdig de stalling in om volgend voorjaar er met frisse zin weer mee verder te gaan.
Het probleem met het grootlicht wordt wat willekeurig. Ik had het grootlicht zaterdagavond werkend. Bij het opnieuw op exact de zelfde manier aansluiten ontstond er weer kortsluiting…
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou ja, de stalling kon nog wel even wachten.
Vandaag meerdere standen van koppelomvormer ten opzicht van meeneemplaat uitgeprobeerd, en dat zat inderdaad niet goed. De meeneemplaat van een Convertisseur is blijkbaar niet puntsymmetrisch, een van de armen is langer dan de anderen. Hoe de bouten ooit in de koppelomvormer terecht zijn gekomen is me nog steeds een vraag.
Het trillen is alleen nog steeds niet opgelost. Hier is echter een mogelijke oorzaak te zien….
leg de koppelomvormer los. en drum hem in de bak.
meet nu de afstand van de vingers, of er 1 krom staat tov de andere..
de krans ligt goed en loopt in lijn, echter het is heel de omvormer die heen en weer wandeld.
ik zal ff ruggespraak houden met de leverancier/reviseur van de omvormer, en houd je op de hoogte…
vreemd is het wel.. maar we zullen zien..
mvgr wupke
PS,, kun je eenzelvde film maken, met de + naar je bobine los,, dus alleen toeren van de startmotor..
die golfbeweging is leuk, maar onduidelijk of het meeneemplaat is of de koppelomvormer…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Het meten van de afstand van de vingers, wat bedoel je daar precies mee? Afstand tussen vingers en koppelomvormer? Zijn de vingers niet te dun in die richting om daar iets mee te kunnen verklaren (m.a.w. zijn de vingers van meeneemplaat sterk genoeg om de koppelomvormer scheef te trekken?)
Met je laatste bericht bedoel je de koppelomvormer losmaken van de meeneemplaat en dan rondtornen op de startmotor? (Uiteraard met bobine los)
ik wil die omvormer wel eens zien heen en weer gaan met 2 a 300 rpm ipv 1500 plus..
dus vast laten zitten..
en ja ik wil idd zeker weten of de vingers krom zijn en de omvormer om een hoek trekken cq te ver in de bak drukken, waardoor de flowdisks tegen de omvormer drukken en die slinger geven..
PS bel even dat praat iets handiger..
mvgr wupke
Het lijkt wel alsof het vliegwiel los zit. Je ziet de tandkrans gewoon heen en weer gaan! :shock. Het lijkt mij niet dat ie krom is, want dan zou ie evenredig met het motortoerental slingeren. Maar wellicht mis ik nog iets…
is geen vliegwiel maar een koppelomvormer met meeneemplaat .
de beweging is axiaal, en dat is vreemd, radiaal ok dan is het simpel, onbalans in de omvormer, maar hier gaat ie in de lengterichting heen en weer…
lijkt alsof de omvormer te diep in de bak gedrukt word, de flowdisks bouwen druk op, duwen zich van elkaar af, de druk valt weg, en de koppelomvormer gaat weer terug de bak in….
mvgr wupke:net Michiel aan de foon gehad,en hij maakt morgen een flim met alleen startmotor toerental.
mischien dat dat wat meer duidelijkheid geeft..
kreazyV8wuppo schreef:is geen vliegwiel maar een koppelomvormer met meeneemplaat .
de beweging is axiaal, en dat is vreemd, radiaal ok dan is het simpel, onbalans in de omvormer, maar hier gaat ie in de lengterichting heen en weer…
lijkt alsof de omvormer te diep in de bak gedrukt word, de flowdisks bouwen druk op, duwen zich van elkaar af, de druk valt weg, en de koppelomvormer gaat weer terug de bak in….
Je ziet de tandkrans bewegen (idd axiaal). Zit die tandkrans niet gewoon op de meeneemplaat (net als bij een normaal vliegwiele) die weer op de krukas geschroefd zit? Of zit de tandkrans op de koppelomvormer?
Vreemd.. ik ben dan ook geen automatenkenner.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De starterkrans zit op de koppelomvormer. Hier een plaatje van de koppelomvormer buiten de auto.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hier het rondtornen van de koppelomvormer op de startmotor. Aan het eind vind de accu het steeds minder leuk worden, maar ik kreeg gelukkig de motor nog wel gestart na dit geweld
hij ligt te wobbelen op 1 van de vingers die hem uit zn hoek trekt lijkt wel…
probeer even wat ik gisteren al zei aan de foon, als dat niet werkt, wacht dan ff mn bericht later deze week af welke actie er genomen moet worden..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hier de positie van de vingers van de meeneemplaat. 1 van de vingers (foto 2) duwde volle kracht tegen de koppelomvormer aan.
Hier een videootje van het slingeren ná losser buigen van de aanlopende vinger. Kan volgens mij nog beter, dus ik ga er later nog eens mee aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hm, ik zie nu dat de 1e en derde foto van dezelfde vinger zijn. Maar jullie moeten me maar op m’n blauwe ogen geloven dat de 3e ook een millimeter speling had met de koppelomvormer
kiekt al een stuk beter…
ben benieuwd of nu de resonantie ook minder is.
mvgr wupke