Retour-en luchtvereffeningsleidingen
lim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 22-08-2007

Gepost: 13 oktober 2007 10:57 PM

Rolling Eyes  ik heb bij de voorwielophaning (an de bijreiderskant) de retour-en luchtvereffeningsleidingen stuk alle twee zijn deze zelf te vervangen en hoe moet ik dat doen ik zag dat er een soort draad in zat net zoals een stroomdraad waar dienen deze ledingen voor

groetjes

Ben gewoon fan van citroën we hebben een bx19, xm 2.0 turbo, xantia 1.8

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 14 oktober 2007 12:09 AM
  [ # 1 ]

ik denk dat jij je veerpootretour leidinkje bedoelt, deze zitten met een soort van slangenklem om de veerpoot heen, en zijn zeker wel zelf te vervangen.

Draadje is misschien van je remblok? welke je lampje laat branden op het dashboard als het metaal tegen metaal is.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 14 oktober 2007 12:16 AM
  [ # 2 ]

Is zeker zelf te doen.Het zijn in principe doodgewone slangetjes.de oude kan je er af halen door ze los te trekken van de leidingen achter de veerpoot, en de klem waarmee ze aan de veerpoot bevestigd zitten door te knippen.

nieuwe monteren wijst zich wel vanzelf als je de oude er af hebt

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 oktober 2007 12:18 AM
  [ # 3 ]

zorg dan wel voor zo’n ouderwedse nijptang ,,je weet wel die bekende met 2 kromme bekken…

wel zo makkelijk om de clip mee vast te zetten.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 14 oktober 2007 12:20 AM
  [ # 4 ]

dat gaat ook met een gewone nijptang;-)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 oktober 2007 12:23 AM
  [ # 5 ]

doe mij maar zo’n ouderweds ding, ploept ie er mee achter, anders zit je te freubelen met dat haakje achter die krul te krijgen..

maar ja, kost een godsvermogen hoor zo’n ouderwedse tang…

2 euro bij de gamma in de graai bak..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 14 oktober 2007 12:35 AM
  [ # 6 ]

in mijn ogen zijn dat oude nijptangen hihihi die klusjes stellen niet veel voor.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 oktober 2007 12:56 AM
  [ # 7 ]

voor de betere sleutelaars niet, maar voor een beginner, tja leuk simpel klusje om te beginnen..

maar zorg dan wel dat je het juiste gereedschap hebt,!

Anders zit meneer met een bak stress ,en vervolgens een lading pleisters op de bank te mopperen tegen zn ega,!

En staat de auto op de ambulance naar de garage..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
lim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 22-08-2007

Gepost: 14 oktober 2007 02:06 PM
  [ # 8 ]

Wink bedankt voor de tips zijn die slangetjes duur Wink

Ben gewoon fan van citroën we hebben een bx19, xm 2.0 turbo, xantia 1.8

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 14 oktober 2007 02:20 PM
  [ # 9 ]

Kijk ik ga er van uit als iemand aan zn auto wil sleutelen toch enig technisch inzicht heeft .
Maar goed die slangetjes kosten tussen 10 en 15 euro per kant , alleen schrik niet van de klemmetjes die kosten 10 euro per stuk (bij de dealer).
Het enige nadeel van die klemmetjes is dat je ze maar een keer kan gebruiken .

Ik had die slangetjes vervangen tegelijk met mijn veerpoten , en na montage van de andere bleek er een te lekken .
En toen kon ik dus de beste van de oude veerpoten terug zetten.
En mijn inspiratie los laten over hoe ik die slangetjes zonder orginele klem terug kon zetten op de oude veerpoot.
Daarom heb ik aan de linkerkant een normale slangenklem zitten i.c.m. het rechthoekige plaatje van de orginele klem.

Bij franse auto’s moet je wel vaker improviseren hahahaha

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 02:34 PM
  [ # 10 ]

Daarom heb ik aan de linkerkant een normale slangenklem zitten i.c.m. het rechthoekige plaatje van de orginele klem

Dat had ik op de XM ook als noodmaatregel, maar dat begon toch mooi te lekken. Maar goed, nog eens een tientje investeren in een BX is natuurlijk niet te doen Wink

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 14 oktober 2007 02:35 PM
  [ # 11 ]

mwah, die kelmmen zijn prima her te gebruiken, indien je ze niet doorknipt, maar losfloept.

Daarna met die kromme nijptang, of een zijkniptang de klem weer in zijn haakjes drukken.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook