2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Met een 14 jarige TCT over de autobahn
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2007 08:18 PM
  [ # 16 ]
Ries schreef:
mpostma schreef:

Hier beweer je dat TS nog niet eens de 200 heeft gehaald. Ik krijg de indruk dat je toch wat terugkrabbelt Wink

Integendeel dus! Als je goed leest wat ik zei dan zou hij dus de 200 nog niet eens hebben gehaald. De purist beweert dat ik exact 200 zou hebben genoemd, wat dus niet zo was….en zo is dat   Wink

Nee, dat klopt. Erger nog zelfs!! Niet eens de 200. Natuurlijk kun je het niet exact vaststellen Wink Toch neigt het wel naar muggenzifterij onderhand Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 oktober 2007 08:22 PM
  [ # 17 ]

Op de terugweg gewoon timen met de bordjes aan de zijkant. 16 sec over een km is 225km/h, 18 sec is 200km/h.

Overigens is de afwijking over het algemeen wel degelijk procentueel. Het ligt er namelijk meestal net aan dat de fabrikant te lui was om de tellers allemaal aan de precieze bandenmaat die erbij geleverd werd. Een CX Gti T op de 210 TRX’en (1.92m omtrek) geeft ook te weinig aan… met 225/45R17 (1.98 omtrek) klopt bijna precies… nog net iets minder… mijn voorzichtige conclusie, ze hebben de km teller ontworpen op een omtrek van 2.0m, ook weer logisch want de eerste CX banden waren ook 1.98m omtrek, en naar boven mag je niet afwijken in de meeste landen, dus met een kleine veiligheidsmarge kom op een ontwerp van 2.0m omtrek uit.

Moderne auto’s hebben computer gestuurde tellers…. oftewel, veel makkelijker aan te passen op het specifieke model en bandenmaat.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 oktober 2007 08:35 PM
  [ # 18 ]

tomtom doet niks anders dan de afstand van positie 2 - positie 1 met Pythagoras en doet die berekening per seconde (GPS signalen worden per seconden verstuurd). Als je die berekening met 4 cijfers achter de komma of met 1 cijfer achter de komma doet, geeft een aardig verschil. Neem je ook nog de kromming van de aarde mee in die berekening, dan kom je wel op een verschil van 4km/uur

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 oktober 2007 01:03 AM
  [ # 19 ]

Het is bar hard, moet er niet aan denken wat er gebeurt als je een band kapotrijdt of er een wild zwijn denkt dat hij een zebrapad heeft gevonden.

Maar the bottom line is dat ik wel eens 190 heb gereden op de A7, waar zij overigens binnen de kortste keren is aangeland en ik het gevoel had dat ze zich daar heel prettig bij voelt en zelfs niet anders rijdt dan bij 90. Het enige verschil is de sensatie en het feit dat alles harder voorbij komt.

De XM is duidelijk een auto die gemaakt is om snel te gaan en daar ook geen enkele moeite mee heeft, lekker karretje dus.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2007 01:07 AM
  [ # 20 ]

Hoe hard kan die?
Antwoord 212 km/h

Teller geeft vast iets teveel aan, maar dat is dus ook redelijk normaal zoals gezegd Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 02:22 AM
  [ # 21 ]

De XM is duidelijk een auto die gemaakt is om snel te gaan en daar ook geen enkele moeite mee heeft

Inderdaad! Met de XM cruise ik makkelijk 180, en dan voelt ‘t helemaal niet snel aan. Met de BX is 180 echt al vreselijk hard voor je gevoel

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 oktober 2007 02:38 AM
  [ # 22 ]
Harm schreef:

De XM is duidelijk een auto die gemaakt is om snel te gaan en daar ook geen enkele moeite mee heeft

Inderdaad! Met de XM cruise ik makkelijk 180, en dan voelt ‘t helemaal niet snel aan. Met de BX is 180 echt al vreselijk hard voor je gevoel

Klopt helemaal en daar zit een zeker gevaar in, want als je vol in de remmen moet weet je in een keer wel dat het een stuk eenvoudiger is bij 80km/u. Ik reed ‘s nachts met zus en zwager naar huis over de A1 en zus zegt: hoe hard gaan we nu? Ik kijk op de meter en zie dat we ruim 170 gaan en dat heb je met een XM dus niet zo in de gaten.

Vorige week rij ik weg bij huis en 30 meter verder komt er een busje onstuimig van rechts, heeft dus voorrang en ik ga geen 30km/u en moet in de ankers. En dan sta je er dus nog van te kijken hoeveel meter je nodig hebt voor je stilstaat, inclusief je reactietijd dus. Dat aantal meters is bij 170 typisch iets meer.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 14 oktober 2007 02:47 AM
  [ # 23 ]

Hoi beste mensen,

Wat ik heb bedoeld met mijn bericht is een compliment naar een 14 jaar oude dame waar ik een hoop geld en vooral spierkracht in heb gestopt.
Voor het eerst in 4 jaar heb ik het gas maar eens volledig ingedrukt. Maar met respect, want ze heeft 250.000 km op de teller en ik wil niet weeeer iets kapot…
Dit te voelen gaan over een autobahn is ook iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. So what, 200 of 220 km/u ?? Op zich gaat me dat veel te hard. 220 op de teller tegen te wind in.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen in duitsland zijn. Ik lees verhalen over knipperende lichten die ik ook heb gezien. Maar hoe hard gaat dat (op de teller dan) ?

In de stad rijden is niks met deze auto. Dit is de enige plek waar ze uit de weg kan.
Met en dan 1:11,3 is mij enorm meegevallen.
Ook daar kun je een discussie op loslaten.

In elk geval, morgen weer terug naar Schweinfurt.

Erik
TCT 93

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2007 03:14 AM
  [ # 24 ]

Ik heb wel eens achter een jaguar aan gereden in Dld.
Beide links, jonge knapen er in maar niet aan de kant gaan hè.

We reden ongeveer 180, 190 dus veel fut zat er bij mij niet meer in, maar toch, stoer kijken en groot licht er op.

Aan de kant gingen ze niet, maar helaas gaf mijn ega het signaal dat het jongensspelletje nu wel weer mooi genoeg was…

Moest ik ze maar laten gaan, nog steeds spijt van, ik kon ze hebben Twisted Evil

Ach, toen was ik nog jong…

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 14 oktober 2007 08:21 AM
  [ # 25 ]

We reden ongeveer 180, 190 dus veel fut zat er bij mij niet meer in, maar toch, stoer kijken en groot licht er op.

Aan de kant gingen ze niet, maar helaas gaf mijn ega het signaal dat het jongensspelletje nu wel weer mooi genoeg was…

Heel verstandige ega. De snelweg gebruiken als een race circuit is spelen met je leven en dat van anderen. Is totaal niets stoers aan.
Met snelheden van rond de 200 over de weg razen is akelig snel en ook akelig gevaarlijk. Mijn bescheiden mening.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 oktober 2007 02:42 PM
  [ # 26 ]
klungeltje schreef:

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen in duitsland zijn. Ik lees verhalen over knipperende lichten die ik ook heb gezien. Maar hoe hard gaat dat (op de teller dan) ?

Op de autobahn wordt ik bijna nooit ingehaald (even aannemen dat ik niet in de HY of eend zit). Vooral niet door echt sportauto’s want die kunnen helemaal niet hard omdat er relief in het asfalt zit. Het zijn vooral de BWM’s type 535 of 911’s die wel eens langs me heen stuiteren.

Verschil tussen teller en GPS hangt erg af van je banden. Op nieuwe winterbanden is bij mij het exact hetzelfde, op versleten zomerbanden verschilt het 10 procent.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2007 02:53 PM
  [ # 27 ]
Jan-hendrik schreef:

We reden ongeveer 180, 190 dus veel fut zat er bij mij niet meer in, maar toch, stoer kijken en groot licht er op.

Aan de kant gingen ze niet, maar helaas gaf mijn ega het signaal dat het jongensspelletje nu wel weer mooi genoeg was…

Heel verstandige ega. De snelweg gebruiken als een race circuit is spelen met je leven en dat van anderen. Is totaal niets stoers aan.
Met snelheden van rond de 200 over de weg razen is akelig snel en ook akelig gevaarlijk. Mijn bescheiden mening.

Och, toen was ik nog jong en wild en het was eenmalig, kost veel te veel brandstof, zo hard rijden.

De ouwe zak.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 03:01 PM
  [ # 28 ]

Verschil tussen teller en GPS hangt erg af van je banden. Op nieuwe winterbanden is bij mij het exact hetzelfde, op versleten zomerbanden verschilt het 10 procent.

Klopt.. op mijn XM zaten banden die eigenlijk net 5 % te hoog waren, toen klopte de snelheidsmeter precies. Nu zit (volgens de boekjes) de juiste bandenmaat erop, en heb ik toch wel 10 km afwijking. 220 op de teller was 212 op de GPS.

Bij de BX ook: er hoort 185/60 op te zitten, maar ik had 185/65 besteld. Foutje dus, maar de teller ging er wel akelig goed van kloppen.
Nu zitten er 16v-velgen onder, met 195/60 banden. Dat klopt met wat ‘t zou moeten zijn, maar de afwijking is ook nu ongeveer niks.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 14 oktober 2007 03:45 PM
  [ # 29 ]

Och, toen was ik nog jong en wild en het was eenmalig, kost veel te veel brandstof, zo hard rijden.

Doet ook heel veel onnodige schade aan het milieu.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2007 03:51 PM
  [ # 30 ]

...en anders nog wat, moraalridder Wink

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook