Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bij Citroen garage FRANCOIS in EMBLEM ( 03/480.23.80) staat nog een 1972 in bruine kleur .
Staat sinds een half jaar buiten
Motor is een fabrieks ruil die in de soep gelopen is door een kettingspanner die niet goed vast gezet was .
Staat al JAAAREN stil . Vraagprijs 4500€
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Daar kan je altijd een ds motor in ploffen…....
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Maar dan is het geen echte SM meer. Niet doen dus.
Beter koopt een liefhebber hem en knapt deze helemaal op
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja dat vindt ik ook… maar als je zo’n wagen koopt is het natuurlijk keuze van de eigenaar wat die er mee doen.. ik vindt een sm met sm motor ook 100 mooier maar ik kan het welm begrijpen dat mensen dat doen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bxsport schreef:Daar kan je altijd een ds motor in ploffen…....
Meten is weten , gissen is missen
Wat zijn de plannen nu ?
zou wel heeel graag een SM kopen met Maserati motor maar ik wil ook niet in panne staan dus als de Maserati motor er in blijft moet die 100% in orde (= vernieuwd) zijn of worden. dit pakketje samen kost me een hoop geld dat ik nu nog niet kan en wil spenderen (zoontje van 4).
de opties zijn dus: 1)nog lang sparen en hopelijk nog lang leven of 2)een SM kopen ( met kapotte motor) en hier mijn 2100 DS motor inplaatsen.
nog effe over slapen ... met mijn vrouw
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Een Masserati motor van de SM is ook als die goed is erg duur, dit omdat deze veel onderhoud vergt. Dus regelmatig onderhoud en niet af en toe een x een grote beurt
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Nope , een SM motor is zo betrouwbaar als een DS ééns hij een keer goed in orde gezet is met de juiste modificaties .
Om de 20.000 km de bovenste kettingen aanspannen ( uurtje werk ) is toch niet onoverkomelijk lijkt mij .
OK een SM motor reviseren is niet goedkoop , maar een DS motor inbouwen is ook niet op enkele dagen gedaan .....
Vergeet ook niet dat je de klok van de koppeling van een Ds versnellingbak moet overbouwen .......
Als je alle tijd en moeite die het vraagt om er een DS in te lepelen spendeerd aan je SM motor is hij ook bullet-proof .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik heb niets gezegt ops:
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo wil ik het horen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
de kogel is door de kerk.
we hebben besloten om nog even te sparen en dan een betrouwbare SM met goede maserati motor te kopen. de voorwaarde is dan wel dat we nog lang mogen blijven leven om er nog zoveel mogelijk geniet van te hebben !
wel blijven we de zoekertjes uitpluizen want er zou maar eens een goede SM kunnen opduiken die in ons budget zou kunnen kunnen passen.
hoop doet leven ...
bedankt aan iedereen die zijn steun betuigde
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Denk dat het niet onverstandig is
Succes met zoeken!
@ Desmond,
als je nu effe meld tot hoever je wilt gaan in prijs en wat je precies wil, bijv middelmatige auto met goeie motor, middelmatige auto en motor, of moeten beiden in goede staat zijn, dan kunnen je we tippen als we iets horen (en horen doen we veel )
als ik even pretentieus en dromerig mag zijn dan opteer ik voor een zwarte of donkerblauwe sm met getint glas waarvan het interieur en carrosserie in goede staat zijn. onderkant mag in mindere staat zijn.
natuurlijk liefst een perfecte motor maar indien niet dan een motor die nog draait en waar nog NIETS aan gedaan is zodat ik weet wat ik moet en kan wijzigen om betrouwbaar te zijn
enkel carbu motoren komen in aanmerking, cilinderinhoud niet van belang.
komen niet in aanmerking: witte of lichte carr. kleuren, injectiemotoren.
u mag alle advertenties die hieraan voldoen doorsturen, de prijs volgt toch de staat van de wagen.
alvast bedankt iedereen
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ga uw droom ruw verstoren…..
De SM is nooit officieel geleverd in zwart. Ook niet in donkerblauw. Dat wordt dus zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze bestaan wel in de genoemde kleuren, maar dat zijn dan dus overgespoten wagens.
Puntje 2… De meeste SM’s hebben een perfecte onderzijde, gezien de gebruikte staal kwaliteit komt roest aan het chassis bijna niet voor. Een gare carrosserie kom je wél tegen. Vaak omdat de wagen slecht is gespoten of slecht gerepareerde schade heeft.
Omdat je persé een carbu wil hebben: Je zoekt dus een wagen in de bouwjaren 1971 en 1972. En laten de meeste van die auto’s nu verkocht zijn in de lichtere kleuren De injection kwam in 1973 al uit. Cilinderinhoud maakt je niet? Dus ook een 3.0 liter mét automaat mag??? Je weet wel, die van 0 naar 100 in 12 seconden gaan en 1 liter op 4 kilometer verbruiken??? Nee?? dat dacht ik al.
Het zal dus niet zo makkelijk zijn je ideale wagen te vinden. Eevengoed, veel succes, en als je een wagen vind, laat die in GODSNAAM door een kenner heel goed nazien. Anders…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste