Geachte forummers,
Ik heb een vraagje, binnenkort ga ik kijken naar een cx gti turbo (1). Deze cx heeft nog stalen bumpers, niet meegespoten. Volgens de verkoper is het bouwjaar 1986. Mijn kennis gaat echter zover dat vanaf 1985 de serie 2 is geproduceerd. Zijn beiden nog naast elkaar geproduceerd? Of is er een andere verklaring (het betreft een import wagen)
m.vr.gr Johan
een cx turbo kwam in 1984 met stalen bumpers die altijd in kleur waren
halvewege 1985 kwam serie 2 met de kunststof bumper .
een turbo heb nooit chromen bumpers gehad
heel af en toe kom je wel een tegen die waarschijnelijk schade heb gehad en die er chromen bumpers heb opgezet
(misschien een beetje off topic…)
vanmiddag op de sloop gezien; een cx 2 met alle turbo-stickers en badges, maar met gewone motor en klokkenwinkel. Beetje het idee van, ik hang en plak er vanalles op en aan, dan lijkt ie sneller. Wel wille maar nie kunne!!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
klopt de GTI Turbo werd in oktober ‘84 gelanceerd en was voorzien van stalenbumpers die standaard in de carroseriekleur mee gespoten waren.
De serie 2 werd vanaf junli 85 geleverd en vanaf dan werden er geen cx’n meer met stalenbumpers meer geleverd.
Wel kan het zijn dat die cx achteraf voorzien is van stalen bumpers maar dan moet je dat zien aan het interieur of moet zijn dat dat ook helemaal veranderd is
ik ben zelf wel nieuwsgierig hoe dit verhaal gaat van deze cx.
Greetz
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
cx turbo met stalen bumpers wordt vaak het tussen model genoemt, want wel al gespoten bumpers van metaal en gewone klokken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
In het interieur is verschil makkelijk te zien serie 1 heeft radio op gewone plek midden van het dashboard. Serie 2 zit deze naast de handrem.
In de folder van de Serie 1 CX GTI Turbo heeft deze chrome bumpers.
Volgens de verkoper is het bouwjaar 1986
Misschien is kenteken kwijt geweest of is de auto ingevoerd waardoor hij een kenteken uit 1986 heeft.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je gaat kijken zou ik even het ORGA nummer opzoeken. Waar ie ook alweer hoort te staan weet ik even niet meer… ik geloof op een van de wielkasten onder de motorkap, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Is vast te vinden op http://www.citroen-cxclub.nl. Met het orga nummer kan je de produktienag nagaan. Maar, CX Turbo’s met ongespoten (chromen) bumpers hebben idd nooit bestaan, zoals mij laatst weer duidelijk werd gemaakt toen ik mij versprak.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Het orga nummer bevind zich onder de motorkap op de voorzijde van het linkerspatbord beneden het bevestigingspunt van het subchassis bij serie 1 zit op die plaats zit normaal ook een zwart afschermkapje waaronder relais zitten , bij serie 2 zit op die plaats de onstekingscomputer dus zal je waarschijnlijk even de kabels wat opzij moeten duwen.
Greetz
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij is het ook in het vermogen te merken
Dank voor de reacties. Met de feedback ben ik nog even verder gaan vragen. De bumpers zijn inderdaad meegespoten, bleek een communicatiefoutje. ops: Wel blijft de verkoper bij het bouwjaar van ‘86. Over 2 weken ga ik de auto bezichtigen, dan check ik het organummer. Ik ben benieuwd.
Wat wel opvallend is dat ik een soortgelijke cx gti turbo serie 1 op marktplaats tegenkwam. (Een andere waar ik naar ga kijken). Deze verkoper schrijft ook in de advertentie dat de auto uit 1986 komt.
Ik heb het idee dat er toch iets fout is gegaan met de import ofzo…
Rond de 20e laat ik mijn bevindingen nog wel weten, in ieder geval bedankt!
groet Johan
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
arjan_verkade schreef:volgens mij is het ook in het vermogen te merken
In principe is de hoeveelheid pk’s bij Turbo 1’s en Turbo 2’s hetzelfde. Merk ook op dat er ook S2 turbo 1’s zijn. De Turbo 2 heeft een intercooler en de turbo 1 niet. Dit betekent dat de Turbo 2 idd krachtiger is, maar dat heeft voornamelijk te maken met de koppelcurve en de bakverhoudingen zijn ook anders.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:arjan_verkade schreef:volgens mij is het ook in het vermogen te merken
In principe is de hoeveelheid pk’s bij Turbo 1’s en Turbo 2’s hetzelfde. Merk ook op dat er ook S2 turbo 1’s zijn. De Turbo 2 heeft een intercooler en de turbo 1 niet. Dit betekent dat de Turbo 2 idd krachtiger is, maar dat heeft voornamelijk te maken met de koppelcurve en de bakverhoudingen zijn ook anders.
oke sorry je heb idd gelijk ja
wat me trouwens wel opvalt is dat er bij serie 2 bij turbo “NEE” staat, foutje?
vermogen maakt niet zoveel uit verder.
edit by erwt: link ingekort
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geen probleem hoor…
De T2 voelt idd een stuk krachtiger aan overigens, allemaal door die intercooler. Ook als je wil gaan tunen dan adviseren die gekken van CX-L om met een T2 te beginnen. Ik heb nog wat plannetjes in die richting.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Geen probleem hoor…
De T2 voelt idd een stuk krachtiger aan overigens, allemaal door die intercooler. Ook als je wil gaan tunen dan adviseren die gekken van CX-L om met een T2 te beginnen. Ik heb nog wat plannetjes in die richting.
zoals in je onderschrift staat
cx gti turbo serie 1
Ik heb wel vaker serie1 cx’en gezien met een ‘86 bouwjaar op kenteken,het werkelijke bouwjaar is echt wel ‘85 ,die auto’s zijn later op de markt gebracht,misschien wel met kortingen.Ik heb hier een kenteken voor mijn neus liggen van een duitse cx gti automaat serie 1, uit 14-1’86.Ik ben eens naar een gti turbo uit ‘89 wezen kijken in duitsland, bleek een tussenmodel te zijn,de auto stond gewoon bij een citroendealer.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
De gefacelifte CX serie 2 is in 1985 op de markt gekomen, iedereen wilde vanaf dat moment natuurlijk het nieuwe model. OP dat moment bevonden zich in de showrooms van de dealers nog heel wat onverkochte serie 1 CX’n (een echte verkooptopper is de CX nooit geweest). Deze serie 1 CX’n zijn later (1986) waarschijnlijk met kortingen verkocht en op kenteken gezet…
Zo zijn er in 2005 ook nog C5’s van voor de facelift op kenteken gezet.
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986