1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Verschillen BX Cannes / Deauville
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 13 oktober 2007 09:52 PM

————————————————————————————————————————
Ik denk er over toch maar eens een 1400 BX aan te schaffen… Heb een tijdje een 1.9 TZI gereden. Heerlijke wagen maar het verbruik qua brandstof vond ik toch aan de hoge kant. Momenteel ben ik even autoloos
en dat is voor een Citrofiel als ik niet fijn.

Nu ben ik me weer eens aan het orienteren op de BX markt. Ik vind wit een mooie kleur voor een BX (mooie lijnen) en 1400’s zijn veel in wit gemaakt. Interieur vind ik wat minder van een 1400 maar is natuurlijk te vervangen door interieur van een 1.6 of 1.9.

Nu vroeg ik mij af; wat is het verschil tussen een BX Deaville en een BX Cannes. Puur de striping? of zijn er meer optische en technische verschillen te vinden?

Daan

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 13 oktober 2007 10:31 PM
  [ # 1 ]

Dit is een typischevraag voor Assitch volgens mij!

Emiel

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 12:43 AM
  [ # 2 ]

Een Deauville is een Cannes van latere modeljaren. Verschil zit ‘m vooral in de witte wieldoppen voor de Cannes en de velgen voor een Deauville. Verder is ‘t aardig vergelijkbaar.

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 14 oktober 2007 01:08 AM
  [ # 3 ]

Dan denk ik dat mijn voorkeur uit zou gaan naar een Cannes… Vind die uitvoering met blauwe streep en de witte wagen + wieldoppen (hoewel natuurlijk zeer makkelijk op een Deauville te plaatsen) dan toch de mooiste. Misschien dat Assitch (of iemand anders) iets aan toe kan voegen?

Wat ik me ook nog afvroeg, is of er makkelijk in een 1400 BX een klokje te plaatsen is op de plek waar deze zit bij de luxere uitvoeringen? En bestaan er zelfs mogelijkheden om er een toerenteller in te zetten of wordt dit erg lastig? Ik heb wel diverse (ombouw)topics gelezen waarin 1400’s voorzien zijn van allerlei luxe die je in de 1600 / 1900 modellen tegen komt zoals centrale deurvergrendeling, luxere bekleding en electrische ramen.

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 02:18 AM
  [ # 4 ]

Dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een 16 TZI. Zo’n 16 verbruikt niet veel meer (benzine, wel olie meestal) dan en 14, en als TZI issie lekker luxe uitgevoerd.

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 14 oktober 2007 02:32 AM
  [ # 5 ]

Dat is inderdaad ook een optie, een 1600. Weet dat mijn ouders ooit een 1.6 TRI hadden (XK-49-KS). Een uitvoering die ik eigenlijk nooit meer tegen kom.

Als het een 1.6 wordt, dan het liest maar een 1.6 TZI automatic. Smile (Zijn die er ook in het wit?) Er staat een erg mooie rode bij mij om de hoek. Heb al eens een briefje onder de ruitenwisser gedaan… Maar zit het verschil in brandstofverbruik ‘m dan voornamelijk tussen de 1.6 en 1.9 motoren en is het van een 1.4 en 1.6 nagenoeg gelijk?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 02:43 AM
  [ # 6 ]

Geen enkele BX-benzinemotor is echt een zuinigheidswonder… met een 19 TZI moet 1 op 12 te doen zijn, een 16 TZI kun je tot 1 op 13 a 14 krijgen, een 14 zal 1 op 13 tot 15 doen. Eigenlijk maakt ‘t dus niet veel uit. Voor de zuinigheid zul je een 19D moeten rijden, benzine rijden is altijd duur.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 oktober 2007 03:48 AM
  [ # 7 ]

Nog een verschil: de Deauville heeft een afsluitbaar dashbordkastje, dat heeft de Cannes niet.

Overigens staat er nog een nette 16TZi te koop in het aangeboden-forum.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 oktober 2007 12:54 PM
  [ # 8 ]

jtd heeft een 1.6 automaat staan die verkocht zal gaan worden pb’hem eens

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 14 oktober 2007 12:58 PM
  [ # 9 ]

Nou is een automaat niet de meest voor de hand liggende keuze als het gaat om zuinigheid Wink Ik reed de laatste 3500 kilometer gemiddeld 1 op 12.25

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 14 oktober 2007 01:58 PM
  [ # 10 ]
mkatgert schreef:

Nou is een automaat niet de meest voor de hand liggende keuze als het gaat om zuinigheid Wink Ik reed de laatste 3500 kilometer gemiddeld 1 op 12.25

Dacht ik ook, ik rijd ook 1:12/13, met het veranderende weer zelfs onzuiniger. Benzine is duur, hoeveel kms denk je per jaar te rijden?

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 14 oktober 2007 02:08 PM
  [ # 11 ]

Qua km’s denk ik dat ik 15.000 a 20.000 per jaar zal rijden maar niet veel meer. Als ik het zo hoor lijkt een automaat niet handig.

Had die van jtd ook al t.k zien staan. Vind de km-stand wat hoog… Als ik nu een BX aanschaf wordt het er het liefst een met een wat lagere km-stand onder de 170.000… Zijn nog wel te vinden.

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 02:10 PM
  [ # 12 ]

Qua km’s denk ik dat ik 15.000 a 20.000 per jaar zal rijden maar niet veel meer. Als ik het zo hoor lijkt een automaat niet handig.

Waarom ga je dan op benzine rijden? Veel te duur, vanaf ongeveer 9000 km per jaar is een 19D goedkoper. Of iets op gas natuurlijk.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 14 oktober 2007 02:11 PM
  [ # 13 ]
Daantje schreef:

Qua km’s denk ik dat ik 15.000 a 20.000 per jaar zal rijden maar niet veel meer. Als ik het zo hoor lijkt een automaat niet handig.

Had die van jtd ook al t.k zien staan. Vind de km-stand wat hoog… Als ik nu een BX aanschaf wordt het er het liefst een met een wat lagere km-stand onder de 170.000… Zijn nog wel te vinden.

15.000 a 20.000? Dan kun je gerust gaan dieselen. Ik rijd er zeker 15.000 per jaar en verklaar mezelf nog steeds voor gek dat ik benzine rijd. Kwestie van tijd, al rijdt een automaat in een bx echt goed.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 oktober 2007 04:21 PM
  [ # 14 ]

Er zit weinig tot geen luxe aan behalve stuurbekrachtiging en betere stoelen!

een 16 TGI met stuurbekrachtiging? Ik wist niet eens dat dat destijds optie was?

De 1.6 heeft nou eenmaal betere stoelen en is ook iets meer auto (motorkap van staal enz)

Die stoelen komen waarschijnlijk doordat ‘t een Progress is; standaard had een 16 TGI ook gewoon zitzakken. Een stalen motorkap heeft niks met de 16 te maken, da’s gewoon toeval en hangt niet echt van de motor af.

Dat een 1.6 wat meer olie lust klopt, maar als je er eentje kan vinden met een lagere km stand zal dat OOK wel weer meevallen

Dat valt nog te bezien, de klepseals drogen volgens mij ook uit door de leeftijd, en die is bij de meeste BXen wel vergelijkbaar.

Een 1.6 heeft ook meestal een voorbereiden (kabelboom) liggen voor extra luxe

Oh? in mijn Progress ben ik nooit ook maar één draadje teveel tegengekomen.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 oktober 2007 04:40 PM
  [ # 15 ]

Stuurbekrachting in een TGI is voor mij ook nieuw, en ook die 1400 stoelen zitten ook in een TGI voor zover ik op marktplaats zie. Hebben ze die TGI’s niet aangepast ofzo?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook