Harm schreef:De discussie ging niet over ‘geen schade aan het milieu toebrengen’ (lezen is niet altijd makkelijk las ik pas in het nieuws) maar over het verminderen van schade aanbrengen.
Dus? verminder het autorijden en je vermindert de schade aan het milieu. Nog simpeler toch?
Trouwens, de hele discussie ging daar niet eens over, jij begon met het belerende vingertje (gelukkig heb je dat toch als Nederlander nog weten te behouden) te roepen dat je je aan de maximumsnelheid moest houden voor het milieu. Wat dus in dit topic onzin is, omdat ‘t ging over de Autobahn, waar je, alle regels in acht houdend, het milieu met 200 per uur mag verpesten.
Harm, je moet echt nog eens een kursus lezen gaan volgen. Ik begon zeer zeker niet met een belerend vingertje. Ik riep niets over ‘het zich moeten houden aan maximum snelheden’. Ik zei dat IK me hield aan maximum snelheden. Implicerend alleen dat DAT goed is voor het milieu. Om het nog voor jou even duidelijk te maken dan, mijn kritiek, als je het zo zien wilt, is het punt dat met extreem hoge snelheid rijden 1) risiko’s met zich mee brengt, en 2) dat het voor het milieu niet goed is. Of dit al dan niet op de Autobahn geoorloofd is daar heb ik niets over gezegd.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
waterman771 schreef:Ik mag toch aannemen dat JIJ wel zo begrijpen dat hetgeen ik schreef van toepassing is op het met hoge snelheid rijden op een snelweg en niet op een of ander woonerf… tjongejonge…
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen maar reageerde op het roodgeqoute en het betoog ervoor niet had gezien. ops:
Maar goed: het zijn nogal wat afwegingen of je veilig hard kan rijden.
Materiaal (je moet de snelheid kunnen halen en dan nog in een controleerbaar slagschip zitten),
Bestuurder (de bestuurder moet ver vooruit kijken, zijn beperkingen kennen, dus niet harder dan de omstandigheden toelaten)
Verkeer (drukte, breedte van de weg, bochtigheid, mogelijkheid om vooruit te kijken)
Weer (droog wegdek, goed zicht, geen verraderlijke ijzel)
Deze factoren beinvloeden elkaar allemaal en zijn uiteraard variabel.
Het is voor een ieder een koud kunstje om in een halfgare peus 205 met brakke remmen en een opgefokt turbo ct blok op een lege startbaan van een vliegveld hard te rijden.
In een gecamoufleerde KLPD auto proberen die motorrijder die 150+ op de A2 slalomt bij te halen, vereist kunsten van bestuurder(verkeersinzicht, anticiperen,reactievermogen) en materiaal (remmen,vermogen,stabiliteit) die totaal anders liggen.
Sja.. die bestuurder maakt zelf de afweging welke snelheid hij/zij rijdt en blijft dus altijd de zwakste schakel.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:In een gecamoufleerde KLPD auto proberen die motorrijder die 150+ op de A2 slalomt bij te halen, vereist kunsten van bestuurder(verkeersinzicht, anticiperen,reactievermogen) en materiaal (remmen,vermogen,stabiliteit) die totaal anders liggen.
En laat ik nou net de opleiding hebben gehad waar je dat dus leert
Ik heb er al 10 jaar plezier van. Laatst vroeg een KLPD’er waar ik zo strak en gecontroleerd had leren autorijden. Toen ik zei ” bij degene waar jij ‘t ook van hebt geleerd, namelijk die en die” mocht ik gaan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
En laat ik nou net de opleiding hebben gehad waar je dat dus leert
Ik heb er al 10 jaar plezier van. Laatst vroeg een KLPD’er waar ik zo strak en gecontroleerd had leren autorijden. Toen ik zei ” bij degene waar jij ‘t ook van hebt geleerd, namelijk die en die” mocht ik gaan
Ik wordt helemaal nooit aangehouden
Nja, ok: wel een keer in Belgie door een vliegende drugsbrigade.
dacht dat dit topic ging over iemand die blij was dat zijn XM 200+ haalde, of dat nou echt 200+ was of niet daar gaat het niet om, en om het milieu ging het al helemaal niet, dat er hier een aantal groenlinks en pvdd stemmers zitten betekent niet dat je de topic moet afbuigen naar een ander onderwerp
ohja, dat was trouwens mijn bescheiden mening
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
ook hard
Ik rijdt ook vaak hard, maar sinds mijn XM 2.1TD niet meer zo.
Had daaqrvoor een Golf1.9TD waarmee ik vaak Duitsland in moest. Reed dan hele stukken plankgas, steeds boven 200 op de teller, soms tot 215 (op de teller ja!) Geen probleem, heerlijke snelheid en als het niet druk is heel relaxed te rijden. Ik begrijp niet echt dat mensen die snelheid te hard vinden als de machine het aankan.
Vroeger ook best veel met een BMW7 12 cilinder op stap geweest: ding reed eenvoudig 250. Dat vond ik erg hard, vooral ‘snachts. Een keer in Noord Italië een Ferrari die het maar niets vond dat zo’n slagschip ook 250 reed, die ging echt proberen te racen. Dan haak ik vlug af.
Nu ik weer eigen auto rijdt hoef ik niet meer zo hard, maar zit ook in Nederland als het maar even rustig is zo maar op de 150.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
The Hans Identity schreef:dacht dat dit topic ging over iemand die blij was dat zijn XM 200+ haalde, of dat nou echt 200+ was of niet daar gaat het niet om, en om het milieu ging het al helemaal niet, dat er hier een aantal groenlinks en pvdd stemmers zitten betekent niet dat je de topic moet afbuigen naar een ander onderwerp
ohja, dat was trouwens mijn bescheiden mening
En ik dacht dat het topic was ‘Met een 14 jarige TCT over de autobahn’, en zonder de politiek erbij te betrekken betekent het wel dat we zouden moeten kunnen praten over alles wat hier omheen speelt. Wat mij betreft kun je ook beginnen te ouwehoeren over wie er hoe of op welke partij stemt, maar dat lijkt me wel afbuigen. fftopic
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Waar is de topicstarter gebleven ? Weggejaagd door al dat offtopig geblaat ?
Mensen, ontopic graag. Over milieu en rijvaardigheid mag er elders een draadje gestart worden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hagt hè, met 220 over der Autobahn!
Zo, de topic is weer on
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ries schreef:Hagt hè, met 220 over der Autobahn!
Zo, de topic is weer on
Ik vind overigens wel dat een XM ( met of zonder hydractive) boven de 200 km/h wat licht in de neus word.. dat geeft niet echt een lekker veilig gevoel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
waterman771 schreef:Ries schreef:Hagt hè, met 220 over der Autobahn!
Zo, de topic is weer on
Ik vind overigens wel dat een XM ( met of zonder hydractive) boven de 200 km/h wat licht in de neus word.. dat geeft niet echt een lekker veilig gevoel
Die ervaring had ik niet toen ik met 220+ door Duitsland reed. De XM bleef de hele tijd mooi strak door de langer aanhoudende sportstand.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hee, heeft een iksem nu ook al naast een stuursensor, gaspedaalsensor, schommelsensor, een snelheidssensor
Das voor mij totaal nieuw.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ries schreef:Hee, heeft een iksem nu ook al naast een stuursensor, gaspedaalsensor, schommelsensor, een snelheidssensor
Das voor mij totaal nieuw.
Een Xm heeft idd een snelheidsensor. Ik meen dat ie boven 180 vanzelf in de sportstand gaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ach, ik vond mijn BX met 210 (op de teller) ook wel wat licht op de neus.
Een Xm heeft idd een snelheidsensor. Ik meen dat ie boven 180 vanzelf in de sportstand gaat
Ik dacht bij 135 al? Althans, dat meen ik zelfs te merken