Ik heb al een een tijdje dat de motor veel lawaai maakt . Pakking van uitlaat juist bij motor is slecht(motor tuft langs daar) . Nu was ik vloeibare pakking gaan halen (holts firegum) , en wou ik het terug afdichte. aan die buis zitten 3bouten , deze wou ik los draaien , maar ik draaide de kop (moer) er gewoon vanaf. Bij die ander 2heb ik dus niet verder gedaan .Hoe krijg ik die bouten los ik denk dat ze allemaal zijn vast geroest . Ook wou ik vanboven dat grijs gedeelte los doen maar kreeg ik ook geen beweging in de moeren .
Wat nu ?? Hij maakt redelijk veel lawaai
groeten
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Het kan zijn dat er bij de andere 2 bouten ook de kop eraf knapt. Anders word het slijpen, met een dremel of iets dergelijks.
Visa 1.4 TRS schreef:Het kan zijn dat er bij de andere 2 bouten ook de kop eraf knapt. Anders word het slijpen, met een dremel of iets dergelijks.
Als de kop er makkelijk afbrak (wat nogal eens het geval is, dan kan het goed zijn dat je ze er toch makkelijk met een griptang afdraait als je de pijp los hebt gemaakt.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Net doen of je neus bloedt en ff langs de kwikfit….of een betere uitlaatboer, die weten er wel raad mee…
Niemand geen tips meer , wil liever zelf daar wat aan klote . Gisteren men ouders hun xantia moeten afslepen , ze hadden een cilinder krom gereden amper 180 000 km , maar ja . Ze hebben nu een c4 grand picasso besteld . Even een off topicje
groeten
inderdaad kan het zijn dat je die gebroken bout zo kan loshalen met een griptang, de 2 andere bouten hoeven niet te breken (al is er wel die kans)
verder zit de uitlaat ook nog vast met een inbusbout tegen de versnellingsbak, hier heb je een lange inbus van 8mm voor nodig (best is een dop voor op je ratel want die staat heel vast)
maar jouw Firegum zal daar maar een tijdelijke oplossing bieden (word gewoon te warm daar)
fit hij echt tussen de buis en het spruitstuk? die buis wil namelijk al eens scheuren vlak onder de flens
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
is toch bestand tot 1000graden die firegum . Ja de pakking is aan het afbrokkelen ofwel nieuwe pakking halen misschien
groeten
het is warmte in combinatie met druk, mij lijkt het dat het niet gaat houden
normaal zit op die plek een metalen pakking
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017