1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX plateau bouwen?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 oktober 2007 03:58 PM

zomaar een balletje om op te gooien. Misschien heb ik gewoon teveel wagens en slopen is ook maar zoiets. Ik droom nog steeds van een speciale auto-ambulance Smile
Is het hedentendage nog te doen (met de huidige RDW regels) om een carosserievariant zelf te bouwen? en aan wat voor eisen moet je dan voldoen? moet er een sterkte berekening bijgeleverd worden?

t zijn geen alledaagse vragen maar als iemand antwoorden heeft…. graag!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 oktober 2007 04:12 PM
  [ # 1 ]

Op het lustrumevenement van de CX Club was iemand die een GTI Turbo 2 achter de achterportieren had doorgezaagd en omgebouwd tot oprijwagen (met hydraulisch geveerde dubbele achteras!). Daar paste precies een Prestige op…
Die auto reed rond op handelaarsplaten omdat ie hem hier vooralsnog niet door de RDW kreeg. Er staat me iets van bij dat hij de auto in Engeland op kenteken wilde laten zetten omdat dat hier niet ging (en daar wel). Vervolgens kon ie em dan wel weer invoeren omdat ie dan wel een (Engels) kenteken had. Zoiets.
Op de site van de CX Club staat misschien wel ergens een foto, of hier op het forum bij de nababbel van het evenement.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 oktober 2007 04:15 PM
  [ # 2 ]

Er stond zo’n zelfbouw op het cx lustrum evenement op Stoetenslag.

klik

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 oktober 2007 05:07 PM
  [ # 3 ]

Mooie constructie! Ook wel een bijkomend voordeel: je rijdt rond met de ambulance mét Prestige achterop, en als de ambulance stukgaat rij je in de Prestige verder!  Very Happy Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 oktober 2007 07:21 PM
  [ # 4 ]

Die stond idd ook al op citromobile dit jaar. Toen ook op groene platen.

(maar daar mag hij helemaal geen rondjes mee rijden als de auto geen kenteken heeft)

ik vind trouwens de construcite met 3 assen er 1 teveel. Dat gaat wringen als een onmogelijke. Met 2 assen is het al een probleem om je banden heel te houden.

iemand enig idee wat de maximum (toegestane) aslast is van een CX break achteras?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 11 oktober 2007 03:04 AM
  [ # 5 ]
Evan schreef:

Die stond idd ook al op citromobile dit jaar. Toen ook op groene platen.

(maar daar mag hij helemaal geen rondjes mee rijden als de auto geen kenteken heeft)

ik vind trouwens de construcite met 3 assen er 1 teveel. Dat gaat wringen als een onmogelijke. Met 2 assen is het al een probleem om je banden heel te houden.

iemand enig idee wat de maximum (toegestane) aslast is van een CX break achteras?

Als je het echt netjes wilt maken dan maak je een systeem zodat je de achterste as kunt liften in een krappe bocht. (is standaard op touringcars met een sleepas)

ID 19P 1966

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 oktober 2007 12:29 PM
  [ # 6 ]

Of meesturende achterwielen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 11 oktober 2007 12:38 PM
  [ # 7 ]
Mulder schreef:

Of meesturende achterwielen…

Ik rij zeer regelmatig de nieuwste van Hool dubbeldekker met meesturende sleepas. Deze sleepas liften wij toch nog in een krappe bocht, scheelt in de slijtage van de banden en de draaicircel wordt toch nog wat kleiner. Dus en en zou het gemak combineren Very Happy Mooi uitdaging lijkt me Wink

ID 19P 1966

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 oktober 2007 10:44 PM
  [ # 8 ]

T is zuiver in de orienterende fase….Vandaar ook de vragen in de beginpost, z’n liftende achteras is wel leukidd, maar hoe resaliseer je dat technisch gezien?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 12 oktober 2007 02:01 AM
  [ # 9 ]

eigenlijk geen idee hoe dat bij bussen en vrachtwagens werkt. Bij bussen is het een tijdelijke functie, bij een snelheid hoger dan 40 km/h zakt de as weer automatisch. Vrachtwagen gebruiken deze functie continu als ze onbeladen zijn.
Zal eens vragen met behulp van welk systeem dit werkt.

ID 19P 1966

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 oktober 2007 04:15 AM
  [ # 10 ]

leuk, ben namelijk wel benieuwd

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 15 oktober 2007 03:59 AM
  [ # 11 ]

het schijnt bij bussen als volgt te werken:

de vering van een bus is met behulp van luchtbalgen, doordat deze op druk gebracht worden kan de bus veren. Door dit systeem wordt ook de afstand tussen de ophanging en de as groter (anders is er geen veerweg). Nu wordt er als de as gelift wordt de lucht uit de balg van de te liften as gelaten. Hierdoor zit er geen druk meer in en wordt het wiel ook niet meer tegen het asfalt gedrukt maar in zijn neutrale stand (zonder veerweg) gelaten. Omdat de as ervoor wel de balgen op druk heeft staan raakt het achterste wiel het asfalt niet meer.

ID 19P 1966

Profiel  
 
hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 15 oktober 2007 05:43 AM
  [ # 12 ]

Ik denk, dat als de achterwielen niet aangedreven worden, dat er ook geen problemen zijn zoals er zijn bij een achterwiel aangedreven vrachtwagen of bus.
Ik mag toch aannemen dat de CX voorwiel aangedreven is.
Dan zal er best wel wrijving zijn bij de achterwielen , maar niet zoveel als gesteldt wordt bij het voorgaande.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 oktober 2007 12:12 PM
  [ # 13 ]

de cx is voorwiel aangedreven

maar welke auto zo je voor zo project willen gebruiken ?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 oktober 2007 03:13 PM
  [ # 14 ]
citroenc2 schreef:

de cx is voorwiel aangedreven

maar welke auto zo je voor zo project willen gebruiken ?

Kijk eens goed.. Rolling Eyes  wat is de titel van dit topic ConfusedIdea

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 oktober 2007 05:51 PM
  [ # 15 ]

@oldenhage quote is niet nodig Wink

een cx maar wat voor 1 een serie 1 20 uit 76 of bijv een trd turbo 2 uit 88 Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook