Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Dan zal ik hier hetzelfde uithalen.
Bij de 5 hp had ik hetzelfde verhaal staan en dat is nu verdwenen en een foto verschenen. Proberen we het hier ook eens.
Wat is een LN of een LNA???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een LN of LNA is een vierkant oud citroënnetje die erg lijkt op de peugeot 104. het had de visa 2 cilinder en was niet zo heel populair. de A is voor een iets luxere versie dacht ik. Rijdt heerlijk!
Het eerste herkenbare bewijs dat peugeot zich met citroen ging bemoeien…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik snap niet dat dit geen succes is geworden.
Hij ziet er toch prachtig en origineel uit.
Lijkt echt niet op een fiat!!!
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Als ik Fiat in tik.
waarom staat er dan fiat-sprinter???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
F I A T
Dat bedoel ik!!!
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wij hadden ooit een peugeot 104z dat was eens net zoiets als saxo/106
dat ding reed echt heel erg fijn.
mijn eerste joyride ervaring heb ik metdie auto opgedaan
de oltcit/axel ofzoiets (weet ik veel waar dat eerste voor staat),
is eigenlijk een “mislukte” visa,
had een axelletje ook geen 2 cilinder?
bogaard77 schreef:...erg lijkt op de peugeot 104…
Was de 104 Coupé.
LN/ LNA en Talbot Samba zijn er van afgeleid.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
rocco schreef:de oltcit/axel ofzoiets (weet ik veel waar dat eerste voor staat),
is eigenlijk een “mislukte” visa,
had een axelletje ook geen 2 cilinder?
4-cilinder GS blok!
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
waw…
zo een “grote” moter is zo’n “kleine” auto,
dat meto nogal een rappe voiture zijn,
voor zijn leeftijd…?
rocco schreef:waw…
zo een “grote” moter is zo’n “kleine” auto,
dat meto nogal een rappe voiture zijn,
voor zijn leeftijd…?
De Visa was er toch ook al met viercilinder. Axel en Visa is zelfde soort auto, qua verhoudingen.
tja, das waar,
had ik effe niet bij nagedacht…
waarom denk ik altijf 2-cilinder? :
misschien zijn die LN/a’tjes en axelletjes nooit iets geworden omdat ze “te gewoon” waren voor citroën?
ik weet he niet,
het kwam in me op
die axel was misschien te visa achtig,
en die ln/a,
tja…
inderdaad, de 104 zal hem wel voor een deel onderuit gehaald hebben…
bij 103/saxo was er genoeg verschil,
het waren grotendeels verschillende auto’s.
dat bedoelde ik ja:)
Re: 103 = 106
M&M schreef:rocco schreef:bij 103/saxo was er genoeg verschil,
het waren grotendeels verschillende auto’s.106 toch , maar ja het is toch maar een Peugeot niet dan
Menno.
103 en Saxo ook! Tel maar het aantal wielen en de Saxo hoeft geen geel plaatje op het voorspatbord.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…