Heb gister nog even de laatste onderdelen uit de BX gehaald, zoals het dashboard, en dan ziet het er allemaal wel héél erg kaal uit
Morgen hoopt het sloopbedrijf eindelijk langs te kunnen komen om de BX op te halen….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vandaag is het dan eindelijk gebeurd…. na 2 weken voor de deur te hebben gestaan is de BX 14 op LPG eindelijk opgehaald door autosloperij Bastiaansen uit Breda. Het laten ophalen van een sloopauto kost niks bij hen, en het zijn zeer aardige mensen die niet veel geld vragen voor onderdelen die je bij hen op de sloop koopt.
Na aankomst bij Bastiaansen wordt de BX opgetild met een heftruck, zodat ik de velgen eraf kan halen:
En hier zijn de velgen eraf gehaald, net als het 16V-stuur en het contactslot:
En zo staat ie nu op de sloop… Waarschijnlijk wordt ie binnen een paar dagen opgehaald om door de pers te gaan…
Naast mijn BX, zie je nóg 3 BX’en staan, waaronder de BX op de voorgrond (waarschijnlijk een blauwe Cannes zonder stickers) met mooie lichtmetalen velgen:
Van een afstandje gezien:
Ami 8 Club (1970)
Moest je een traantje weg pinken?
triest om te zien hoor
Mijn vorige auto was ook een rooie bx14. Uit hetzelfde jaar. Deze is alleen nog minder waardig op de sloop beland; de sloperij heeft hem nog een tijdje gebruikt om 4 duitse herders mee te vervoeren
NoisemakeR schreef:Moest je een traantje weg pinken?
Ja, wel een beetje, al zou het erger zijn geweest wanneer ik de auto compleet had weggedaan. Nu staat mijn studentenkamer vol met de onderdelen die van die BX af komen.
En na 344.069 km heeft ie een heel mooi leven gehad!
Wel een gek idee hoor… Op de eerste Forummeeting was ik met deze auto aanwezig, en nu is ie dood…
Ami 8 Club (1970)
Ja, je hebt aandenken (lees: onderdelen)zat ja..!!!
Maar ja, na regen komt zonneschijn.
En ja hoor het klopt. Je hebt nu een leader!!!