Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Jdt schreef:Volgens mij gaat dat wel helemaal goed komen daan
Tuurlijk en mocht dit blok niks meer zijn dan komt er een “motorblok TZD turbo bij McDean meeting”
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Wat de stop a leak potjes betreft ik weet dat ze HEEL slecht zijn maja ik wilde graag thuis komen zonder elke 3 tot 5 km te moeten stoppen
Dat die rommel slecht is voor blok weet ik ook. Hoe krijg je hem tenslotte verstopt en uiteindelijk te warm zodat je het blok weg kunt gooien?
Goed hij lekt nu nog steeds dus het systeem is niet verstopt
Ik hoop toch echt hard voor je dat je niet heel veel spijt krijgt van deze actie. Die stop-leak zooi kan bijv. radiateuren verstoppen op plekjes waar je er geen erg in hebt, zoals allerlei slangetjes, kachelkraan, radiateur.
De radiateur van een turbod alleen al is zo “indrukwekkend” geprijsd dat je daar wel een beetje zuinig op mag zijn….
En dat een blok zonder goede koeling op de juiste plaatsen ook op termijn nog kapot kan lopen zal ook niet nieuw voor je zijn.
Maar ik duim wel voor je hoor
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:Wat de stop a leak potjes betreft ik weet dat ze HEEL slecht zijn maja ik wilde graag thuis komen zonder elke 3 tot 5 km te moeten stoppen
Dat die rommel slecht is voor blok weet ik ook. Hoe krijg je hem tenslotte verstopt en uiteindelijk te warm zodat je het blok weg kunt gooien?
Goed hij lekt nu nog steeds dus het systeem is niet verstoptIk hoop toch echt hard voor je dat je niet heel veel spijt krijgt van deze actie. Die stop-leak zooi kan bijv. radiateuren verstoppen op plekjes waar je er geen erg in hebt, zoals allerlei slangetjes, kachelkraan, radiateur.
De radiateur van een turbod alleen al is zo “indrukwekkend” geprijsd dat je daar wel een beetje zuinig op mag zijn….
En dat een blok zonder goede koeling op de juiste plaatsen ook op termijn nog kapot kan lopen zal ook niet nieuw voor je zijn.
Maar ik duim wel voor je hoor
Ik weet dat het geen slimme actie was maar om nou ff naar huis te rijden een aanhanger ophalen.. Ik wist niet wat ik moest doen! en Thijs was ook niet bereikbaar
Ik hoop dat er geen gevolgen zijn en anders kom ik er wel achter
Ik heb al wel aan de meeste koelslangen gevoeld of ze nog wel warm worden! En dat doen ze nog wel ook de kachel wordt wel gewoon netjes warm.
Bedankt dat je voor me duimt! ik kan het gebruiken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja aanhanger regelen is 1, maar je moet ook nog een trekauto hebben…
+ iemand met rijbewijs BE waarschijnlijk
GT mag het zooitje niet trekken denk ik
Gewoon blij zijn dat je thuis gekomen ben.
Patat en bier maken dan een hoop goed
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Arjan Verkade schreef:Tja aanhanger regelen is 1, maar je moet ook nog een trekauto hebben…
+ iemand met rijbewijs BE waarschijnlijkGT mag het zooitje niet trekken denk ik
Gewoon blij zijn dat je thuis gekomen ben.
Patat en bier maken dan een hoop goed
GT mag het niet trekken idd BE heb ik gelukkig zelf
patat en bier hebben veel goed gemaakt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:patat en bier hebben veel goed gemaakt
Nou maar gauw die slang aan de “oliewarmtewisselaar” (niet alleen koeling maar ook verwarming) repareren en dan kijken wat het ding “waard” is.
Verse olie kan nooit kwaad, daar zijn turboos érg gevoelig voor, en als je water in het koelsysteem hebt zitten - ...
Rustig losrijden en niet te korte ritjes maken, dan komt het vast wel goed.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:patat en bier hebben veel goed gemaakt
Nou maar gauw die slang aan de “oliewarmtewisselaar” (niet alleen koeling maar ook verwarming) repareren en dan kijken wat het ding “waard” is.
Verse olie kan nooit kwaad, daar zijn turboos érg gevoelig voor, en als je water in het koelsysteem hebt zitten - ...
Rustig losrijden en niet te korte ritjes maken, dan komt het vast wel goed.
Ok bedankt voor de TIP!!!
Ik rijd nu tijdelijk dagelijks op en neer naar werk 15km heen 15 terug. En dan gewoon rustig onder de 3000 toeren blijven.
Ik heb net nog gekeken na een ritje van 30km. Het zijn de slangen!!! ik zag het eruit komen!!! maar klopt het dat het harder stroomt als die in de versnelling staat? (maakt dan natuurlijk wel meer toeren, klinkt dus best logisch )
Nu ik weet dat het de slangen zijn ga ik nieuwe bestellen. (dan maar even een paar tientjes lichter maar wel in 1 keer goed!
Als lekkage dan over is ga ik meteen KVS en olie verversen.
Rest van de kleine mankementen komen later wel .
Het veren kan ook zijn dat hij VEEL te hoog op zijn poten staat. Athans dat idee heb ik. (even tjecken dus) Lijkt met rijden ook net alsof die in de off road stand staat
Vanaaf wel even weer de wieldoppen eronder gezet ziet er wel veel beter uit En gelijk muziek erin, want het was zo stil. het rijd tenslotte zo lekker en rustig vergeleken met een benzine auto.
nog een paar foto`s zoals beloofd
ik vind wel gave kleur beetje paars blauw!
Zaterdag meer foto`s als hij/zij gewassen is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:het rijd tenslotte zo lekker en rustig vergeleken met een benzine auto.
Hoe bedoel je precies?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Fijn hè, zo´n turbodiesel Als de derde foto rijstand is, dan staat hij in ieder geval voor te hoog.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Arjan Verkade schreef:McDean schreef:het rijd tenslotte zo lekker en rustig vergeleken met een benzine auto.
Hoe bedoel je precies?
Lekker relax en laag in toeren, weinig geluid
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Ik wist niet wat ik moest doen! en Thijs was ook niet bereikbaar
Ik was aan het vergaderen met de rest van het bestuur van de BX club. Pas na afloop zag ik 3 gemiste oproepen van Daan. Toen dacht ik nog, als het belangerijk is belt hij nog wel een keer.
Test
Is het idee een adaptertje te laten maken (wil ik wel doen) om zo het koelvloeistofsysteem op de waterleiding aan te sluiten en zo het hele blok door te spoelen ? Natuurlijk wel boven een grote bak om hetgeen wat uit de motor spoelt op te vangen en veilig en verantwoord te laten verwerken
Schijt aan originaliteit.
McDean schreef:Arjan Verkade schreef:McDean schreef:het rijd tenslotte zo lekker en rustig vergeleken met een benzine auto.
Hoe bedoel je precies?
Lekker relax en laag in toeren, weinig geluid
En zelfs als je flink hard rijdt is het nog lekker rustig ivg alle andere BX-en. Ik heb het al vaker gezegd, de ultieme BX…
Ich bin ein Breaker
Welnee, dat is de 16 kleppert
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Welnee, dat is de 16 kleppert
Hehe, dat is een asociaal traphok. Een turbodiesel is een sociaal traphok
Ich bin ein Breaker