2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
lekker walmen bij doortrekken
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 oktober 2007 07:59 PM
  [ # 16 ]
Han S schreef:

Dat vind ik nog eens een wereldidee, achter de kathalisator voor de eertvolgende pot een injector waar je een golf olie in kan spuiten als er een klever achter je kruipt. Een paar druppels is genoeg en stinken als een bunzing.

(kunnen we beter niet doen?)

Sommige gepantserde auto’s kunnen een rookgordijn produceren uit de uitlaat. Dat effect wordt bereikt door koelvloeistof in de uitlaat te spuiten, dus jouw idee wordt -in iets andere vorm- al in de praktijk toegepast Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 11 oktober 2007 05:10 PM
  [ # 17 ]

Als ik naar hetbegin van het draadje kijk kan ik niet opmaken of malle nou zwarte of witte rook zag. ‘t Lijkt de verkiezing van de paus wel Laughing

Maar onverbrande diesel geeft een witte rook. Inspuiten na de kat geeft dat effect. Grijze/Blauwe rook duidt meer op motorolieverbruik, zie je vaak bij afgeragde BMW’s

Zwarte rook is doorgaans roet. Opgebouwd tijdens korte ritjes.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 11 oktober 2007 06:45 PM
  [ # 18 ]

Dat kan ik ook niet zeggen, het was namelijk donker. Maar uit ervaring weet ik dat veel diesels een blauwe walm geven als ze doortrekken. Dat zal in mijn geval dus ook zo zijn.

Ik weet dus niet of het nou goed of slecht is, wat je er aan kunt doen en of dat nodig is. Wat eigenlijk wel vast staat is, dat elke diesel het heeft.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 11 oktober 2007 09:25 PM
  [ # 19 ]

Onverbrande diesel komt zowel wit als zwart eruit.. wit als het zowat vloeibaar uit de pijp komt (bijv slecht starten) en het is zwart als het onvolledig is verbrand. Daarom krijg je zoveel roet als je turbo nog niet op druk is of slecht is gechipt.
Blauw is olie, wat kan komen van slechte zuigerveren, slechte klepsteelrunners, of een overleden turbo.
Wit/grijs is doorgaans koelwater en 9/10 keer je koppaking.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 11 oktober 2007 10:26 PM
  [ # 20 ]
Matthijs309 schreef:

Wit/grijs is doorgaans koelwater en 9/10 keer je koppaking.

Dan rijden er in de vroege ochtend veel auto’s met lekke koppakkingen rond. Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 oktober 2007 01:05 AM
  [ # 21 ]

Okee: er vanuit gaande dat de ochtend condens al uit de uitlaat is, smart-ass Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 15 oktober 2007 02:03 PM
  [ # 22 ]

vergeet de EGR klep niet, als je flink op het gas gaat zorgt die volgens mij ook wel voor flink wat extra walm. Alhoewel ik dat wel weer vreemd vind omdat die eigenlijk bedoeld is om deze motor wat millieuvriendelijker te maken. Maar dat zou ik dan wel weer verkeerd begrepen kunnen hebben.  Cool

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 15 oktober 2007 06:52 PM
  [ # 23 ]

Ik weet niet hoe het bij de Lucas pomp zit, maar op de Bosch pomp zit een schroef voor de roetstop en kun je je mengsel bijstellen enzo. Ik had namelijk totaal geen roet, dus hebben ‘we’ de boel stukje voor stukje opengedraaid.

Mijn mengsel staat nu ongeveer max, wat de auto echt een stuk feller heeft gemaakt. Bij plankgas en dan rond de 4000 toeren begint hij nu te roeten, bij 4/5 gas heb ik het al niet. De volgende stap wordt de turbo opdraaien totdat het roeten weer komt.

Kortom, steek eens een paar avondjes in de Bosch (??) pomp, erg leerzaam en er is best het een en ander te vinden op het internet. Ik weet ongeveer precies wat er bij mij is gedaan, maar vraag me niet aan welk boutje ‘we’ hebben zitten draaien, het waren er namelijk meerdere ....

En die EGR kan ook prima dicht gezet worden, schijnt (inderdaad) ook te schelen, 2 euro is een mooie maat, maar er zijn goedkopere munten om erin te zetten.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 oktober 2007 07:23 PM
  [ # 24 ]

Heb je een foto van je pomp en de schroeven die jullie hebben versteld? Ben ik wel benieuwd naar.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 15 oktober 2007 07:40 PM
  [ # 25 ]

Waar zit die pomp eigenlijk? Ik vond die weekend volgens mij de dieselpomp in de neus, rechts achter de bumper? Of is dat weer wat anders?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 oktober 2007 09:38 PM
  [ # 26 ]

Daar zit ´ie inderdaad ongeveer. De gaskabel loopt er naartoe, en je ziet ook 4 leidingen van de pomp naar de cilinderkop lopen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook